Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Mercedes zaplaví trh: 15 elektrických novinek za 2 roky

Ilustrační foto
Shrnutí: Mercedes-Benz připravuje masivní ofenzivu v oblasti elektromobility s uvedením 15 nových nebo výrazně modernizovaných elektrických vozů během příštích dvou let. Německá automobilka označuje tento krok za "největší program uvedení produktů" ve své historii a současně představuje revoluční technologie včetně 800V architektury a nových typů baterií.

15

Nových EV modelů do roku 2027

800V

Nabíjecí architektura nové generace

1000+ km

Dojezd s pevnými bateriemi

Přelomová strategie elektrifikace Mercedes-Benz

Stuttgartská automobilka Mercedes-Benz se chystá na bezprecedentní expanzi svého portfolia elektrických vozidel. V rámci své elektrifikační strategie plánuje uvést na trh 15 zcela nových nebo významně modernizovaných elektrických modelů během následujících dvou let, což představuje zásadní akceleraci v přechodu na bezemisní mobilitu. Tato ofenziva nezahrnuje již představené modely CLA sedan a CLA Shooting Brake, které jsou již dostupné na evropském trhu.

V nadcházejících letech nás čeká nejrozsáhlejší program uvedení nových modelů v historii Mercedes-Benz. Naše investice do elektrické budoucnosti jsou jasným signálem, že věříme v transformaci automobilového průmyslu směrem k udržitelné mobilitě.

— parafráze Ola Källenius, předseda představenstva Mercedes-Benz Group AG

Revoluce v platformách: Od MMA po AMG.EA

Klíčem k této ambiciózní expanzi je vývoj několika nových platforem určených výhradně pro elektrické pohony. Nejvýznamnější z nich je modulární architektura MMA (Mercedes-Benz Modular Architecture), která podporuje 800V nabíjecí systém a přináší technologie odvozené z experimentálního vozu Vision EQXX. Tato platforma umožňuje dosažení spotřeby pouhých 12 kWh/100 km, což z ní dělá ekvivalent "jednolitrového auta" v elektrickém světě.

Pro střední a velké vozy Mercedes-Benz vyvíjí platformu MB.EA, která měla původně existovat ve dvou verzích - MB.EA-Medium pro modely velikosti třídy C a GLC, a MB.EA-Large pro vlajkové lodě jako třídu S a E. Nicméně kvůli pomalejšímu než očekávanému růstu prodejů prémiových elektromobilů byl vývoj verze Large pozastaven a nahrazen modernizací stávající platformy EVA2 s přechodem na 800V architekturu.

Časová osa elektrifikace Mercedes-Benz

2025

Nástup platformy MMA
Představení nové generace CLA s 800V architekturou a dojezdem přes 750 km. První model postavený na platformě MMA s technologiemi z Vision EQXX. Zahájení výroby elektrických verzí modelů GLA a GLB.

2026

Expanze do segmentu Core
Uvedení elektrických verzí třídy C a GLC na platformě MB.EA-Medium. Představení prvního modelu AMG na dedikované platformě AMG.EA s axiálními motory. Launch platformy VAN.EA pro elektrické dodávky.

2027

Kompletace portfolia
Elektrická třída E jako náhrada za EQE. Uvedení výkonného SUV od AMG na platformě AMG.EA. Rozšíření nabídky o wagon verze elektrické třídy C. Celkem 5 nových modelů v prémiovém segmentu.

2028-2030

Budoucí vize
Nasazení pevných baterií s dojezdem přes 1000 km. Kompletní elektrifikace portfolia tam, kde to tržní podmínky umožní. Hypercar AMG s výkonem přes 1400 koní na platformě AMG.EA.

Technologický skok: 800V architektura a nové baterie

Mercedes-Benz investuje masivně do nových technologií, které mají zajistit konkurenceschopnost jeho elektrických vozů. Všechny nové platformy využívají 800V elektrickou architekturu, která umožňuje nabíjecí výkony až 320 kW. To v praxi znamená možnost nabít energii pro 300 kilometrů jízdy za pouhých 10 minut. Platforma MMA dokonce slibuje přidání 400 km dojezdu za 15 minut nabíjení.

Obrázek
Dan

Věděli jste, že:

většina současných elektromobilů využívá 400V architekturu, která je považována za standard v odvětví elektromobility. S rostoucími nároky na rychlost nabíjení a efektivitu se však stále více výrobců přiklání k 800V systémům, jež umožňují rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu díky nižším proudům a menším energetickým ztrátám. Například modely Hyundai IONIQ 5 a IONIQ 6 využívají 800V architekturu, což jim umožňuje patřit mezi rekordmany v rychlosti nabíjení. Navíc společnosti jako BYD plánují zavedení 1000V architektury, což by mohlo přinést ještě rychlejší nabíjení a další technologické pokroky v elektromobilitě.

Pokud se vám článek líbil, můžete jej na konci článku sdílet pomocí lišty. Děkujeme za podporu!

Zásadní průlom představují nové typy baterií. Mercedes-Benz spolupracuje s americkou společností Sila na vývoji křemíkových anod, které zvyšují energetickou hustotu o 20-40% oproti současným lithium-iontovým článkům. Tato technologie dosahuje hustoty přes 800 Wh/l na úrovni článku a bude poprvé nasazena v elektrické třídě G v polovině dekády.

Naše nová generace elektrických pohonů EDU 2.0 byla vyvinuta zcela interně a představuje výrazný posun v efektivitě. S účinností 93% při přenosu výkonu na silnici a hmotností pouhých 110 kg pro 200kW jednotku stanovujeme nové standardy v průmyslu.

— parafrázované vyjádření Markus Schäfer, člen představenstva Mercedes-Benz zodpovědný za vývoj

AMG vstupuje do elektrické éry s vlastní platformou

Divize Mercedes-AMG vyvíjí vlastní dedikovanou platformu AMG.EA pro vysokovýkonné elektrické vozy. První model, čtyřdveřové kupé nahrazující současný AMG GT 4-Door, bude představen v červnu 2025 a nabídne výkon až 1341 koní díky třem axiálním motorům od britské společnosti Yasa, kterou Mercedes získal v roce 2021. Každý z těchto motorů váží pouhých 24 kg a poskytuje 474 koní výkonu.

AMG plánuje celkem tři modely na této platformě: výkonný sedan (kódové označení C590), SUV (X591) a hypercar (C592). Všechny budou využívat baterie inspirované technologiemi z Formule 1, vyvinuté divizí Mercedes-AMG High Performance Powertrains v britském Brixworthu.

Rozdělení modelové ofenzivy podle segmentů

Entry segment (2025-2026)

  • CLA: Již představeno, dojezd 750+ km, spotřeba 12 kWh/100 km
  • GLA/GLB: Nová generace na platformě MMA s 800V nabíjením
  • Redukce portfolia: Ze 7 na 4 modely v kompaktním segmentu

Core segment (2026-2027)

  • Třída C EV: Na platformě MB.EA-Medium, 400+ km dojezd EPA
  • GLC EV: Dedikovaná platforma MB.EA, dvoumotorová verze 483 koní
  • Třída E EV: Nahradí současné EQE, 800V architektura

Top-End segment (2026-2027)

  • Facelifty EQS/EQE: Modernizace s vylepšenou EVA2 platformou
  • AMG modely: Výkonný sedan a SUV na platformě AMG.EA
  • Luxusní dodávka: Na platformě VAN.EA s 800V architekturou

Průlomové bateriové technologie pro budoucnost

Mercedes-Benz jako první automobilka na světě zahájil v únoru 2025 silniční testy s pevnými bateriemi (solid-state) ve spolupráci s americkou společností Factorial Energy. Testovací vůz na bázi modelu EQS vybavený těmito bateriemi slibuje dojezd přes 1000 kilometrů a o 25% vyšší dojezd při stejné hmotnosti baterie oproti současným lithium-iontovým článkům.

Pevné baterie využívají lithium-metalovou anodu místo grafitu a dosahují gravimetrické energetické hustoty až 450 Wh/kg na úrovni článku. Pro řešení objemových změn během nabíjení a vybíjení vyvinuli inženýři Mercedes-AMG HPP speciální plovoucí nosič článků s pneumatickými aktuátory, které udržují optimální tlak uvnitř článků.

Klíčové technologické inovace

  • Křemíkové anody od Sila: Zvýšení energetické hustoty o 20-40%, výroba s využitím 100% obnovitelné energie
  • LFP baterie pro základní modely: Cenově dostupná alternativa pro vstupní verze
  • Dvoumotorová převodovka: Optimalizace účinnosti při různých rychlostech
  • SiC invertory: Křemík-karbidové měniče pro vyšší účinnost
  • Tepelná čerpadla: Standard pro všechny nové EV modely

Operační systém MB.OS jako mozek nové generace

Všechny nové elektrické modely Mercedes-Benz budou vybaveny novým operačním systémem MB.OS vyvinutým interně. Tento systém integruje čtyři hlavní oblasti: infotainment, autonomní řízení, komfort karoserie a řízení/nabíjení. Architektura chip-to-cloud umožňuje hlubokou integraci s vozidlem a plnou kontrolu nad všemi senzory a aktuátory.

Oddělení inovačních cyklů softwaru a hardwaru zajišťuje, že vozidla zůstanou aktuální po celou dobu své životnosti díky pravidelným over-the-air aktualizacím. Systém také podporuje obousměrné nabíjení (V2G a V2H), což umožňuje využití vozidla jako mobilního úložiště energie.

Výrobní strategie a globální dosah

Mercedes-Benz optimalizuje svou výrobní síť s cílem dosáhnout průměrné produkce 300 000 vozů na závod. Klíčovým rozhodnutím je výroba modelů segmentu Core v maďarském Kecskemétu, kde jsou výrobní náklady o 70% nižší než v Německu. Americký závod v Tuscaloose bude také vyrábět model ze segmentu Core, pravděpodobně elektrickou verzi SUV.

Do poloviny roku 2026 Mercedes-Benz uvede na čínský trh verzi GLE s prodlouženým rozvorem. Vzhledem k nejistotě na čínském trhu a rostoucí konkurenci domácích značek však automobilka snižuje svou výrobní kapacitu z 2,5 milionu vozů v roce 2024 na 2-2,2 milionu vozů do roku 2027.

Výhled do budoucnosti: Mercedes-Benz se připravuje na éru, kdy elektrické vozy budou dominovat prémiovému segmentu. S investicemi do revolučních technologií baterií, 800V architektury a vlastních výkonných platforem chce německá automobilka znovu definovat, co znamená luxusní elektromobilita. Klíčovým milníkem bude rok 2030, kdy značka plánuje být plně elektrická na trzích, kde to podmínky umožní.

Zdroje: InsideEVs, Car and Driver, Mercedes-Benz Media

Štítky

  • EV novinky
  • Elektromobilita
  • Mercedes-Benz
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Filip , dne 6 Srpen, 2025

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Čínské elektromobily v čele globálního vývozu: Rekordní čísla a novinky

Čína zaznamenala v prvním pololetí roku 2025 meziroční nárůst vývozu automobilů o 18 %, přičemž elektromobily a plug-in hybridy tvořily... >>

Šokující test: Nejlepší elektromobily jsou od spalováků vzdálené jen 20 minut na 1000 km

Rozsáhlý test více než 150 elektromobilů na standardizované trase 1000 km odhaluje překvapivé výsledky. Zatímco ještě před pěti lety... >>

Portugalsko mění pravidla elektromobility: Konec povinných smluv, Tesla oznámila masivní rozšíření

Portugalská vláda schválila novou regulaci elektromobility, která ruší povinnost uzavírat smlouvy s dodavateli energie. Řidiči budou moci... >>

Tesla otevírá první Supercharger v Indii

Americká automobilka Tesla zahájila provoz první veřejné dobíjecí stanice Supercharger v Indii. Strategicky umístěná v Puné stanice... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

IONIQ 9

Hyundai - IONIQ 9

Dojezd dle WLTP: 620 km

Superchargery

Strasbourg, FranceOstwald, France
8 míst • 150 kW • ne-Tesla
Lovosice, Czech RepublicLovosice, Czech Republic
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Bergamo Dalmine, ItalyDalmine, Italy
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Fiume Veneto, ItalyFiume Veneto, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Györ, HungaryGyőrújbarát, Hungary
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Narbonne Sud, FranceNarbonne, France
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Liege, BelgiumLiège, Belgium
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Mercato San Severino, ItalyMercato San Severino, Italy
6 míst • 250 kW • ne-Tesla
Barsbüttel, GermanyBarsbüttel, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Risør, NorwayRisør, Norway
6 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.