Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů
Vyhraj vstupenky na e-salon 2025

MG ZS EV – 3 500 km zkušeností

Ilustrační foto
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 19 Září, 2024

MG ZS EV je jedním z cenově nejdostupnějších elektromobilů na českém trhu. Jako prostorné SUV nabízí více místa než například Volvo EX30, které je citelně menší. S cenovkou okolo 800 000 Kč včetně DPH se řadí mezi nejlevnější elektromobily u nás. Co od něj můžete očekávat a jaké kompromisy přináší?

Specifikace MG ZS EV

MG ZS EV je k dispozici ve dvou verzích: Emotion a Excite. Hlavním rozdílem mezi nimi je velikost baterie a samozřejmě cena. Verze Emotion disponuje baterií o kapacitě 50,3 kWh, zatímco Excite nabízí větší baterii s kapacitou 69,9 kWh. Menší baterie umožňuje dojezd až 320 km, větší pak až 440 km podle WLTP. Obě verze mají zavazadlový prostor o objemu 448 litrů a pohon předních kol.

Naše zkušenosti po 3 500 km

Přechod ze spalovacího vozu na MG ZS EV je radikální změnou. I když je tento model původně spalovacím vozem přestavěným na elektromobil, facelift z roku 2021 přinesl výrazná vylepšení.

Elektromobil nás příjemně překvapil účinnou rekuperací. Většinou využíváme maximální úroveň, která výrazně zpomaluje vůz po uvolnění plynového pedálu. I když vůz zcela nezastaví a neumožňuje tak jízdu "jedním pedálem", brzdu používáme minimálně. To je zvláště užitečné v kopcovitém terénu, kde se energie z brzdění vrací zpět do baterie.

Spotřeba vozu je velmi uspokojivá. V mimo městském členitém terénu jsme dosáhli spotřeby okolo 13 kWh/100 km. V rovinatějších oblastech, jako je Polabí, se spotřeba pohybovala kolem 14 kWh/100 km. Při kombinaci dálnice a města jsme zaznamenali spotřebu mezi 17–18 kWh/100 km, což závisí na stylu jízdy. Nejčastěji jsme se pohybovali pod hranicí 17 kWh/100 km, přičemž jsme často využívali dálnici D11.

Co nám u vozu chybí?

I když je MG ZS EV v Evropě cenově dostupný, některé prvky výbavy by si zasloužily vylepšení:

  1. Elektricky sklopná zrcátka.
  2. Navigace neplánuje zastávky na dobíjení. Při zadání cíle pouze ukáže, kam dojedete se současnou kapacitou baterie. To jsme vyřešili pomocí Android Auto a aplikace A Better Routeplanner, ale integrované řešení by bylo pohodlnější.
  3. MG nabíjecí karta nemá partnerství s většími provozovateli nabíjecích stanic. Kromě PRE, která mimo Prahu nenabízí mnoho dobíjecích bodů, by bylo užitečné mít spolupráci s ČEZ, E.ON či Ionity.
  4. Vůz nemá tepelné čerpadlo, což by zlepšilo efektivitu vytápění.

Dále je třeba zmínit, že pohon předních kol není pro elektromobil ideální a chybí přední úložný prostor (tzv. "frunk").

Co naopak vůz nabízí?

I přes některé nedostatky má MG ZS EV řadu předností:

  1. Tři úrovně rekuperace umožňující přizpůsobit si jízdní styl.
  2. Překvapivě nízkou spotřebu energie.
  3. Vodní termomanagement baterie pro lepší účinnost a životnost.
  4. Asistenční systémy MG Pilot. I když asistent jízdy v pruhu a rozpoznávání dopravních značek nejsou dokonalé, ostatní funkce fungují dobře.
  5. Nabíjení výkonem až 92 kW na DC stanici. Ačkoliv to není nejrychlejší na trhu, většina DC stanic u nás nabízí okolo 50 kW.
  6. Možnost plánování nabíjení podle vašich potřeb.
  7. Funkci V2L (Vehicle-to-Load), která umožňuje využít vůz jako zdroj energie.

Praktické využití funkce V2L

Funkce Vehicle-to-Load se ukázala jako velmi užitečná. Nedávno jsme ji využili při pomoci v Opavě, kde jsme potřebovali vyčerpat vodu čerpadlem. Po povodních, které se prohnali části Česka, na mnoha místech nefungovala elektřina - kromě jiného. Takže jsme čerpadlo připojili přímo k vozu. Vše fungovalo bez problémů a po dokončení práce jsme se mohli pohodlně vrátit domů. 

Obrázek
MG ZS EV - V2L - připojené čerpadlo při výpadku proudu
EV napájí čerpadlo a čerpá vodu z domu po povodni v Opavě - V2L funkce

Elektromobil totiž nemusí být jen nástroj, který vás dopraví z bodu A do bodu B. Podobně jako mobil neslouží jen k telefonování (mnozí 90% času telefonu využijí na něco jiného než telefonování). Moderní elektromobil vám pomůže při stanování, povodni nebo při výpadku proudu. V budoucnu nám třeba pomůže v balancování energetické sítě. 

Závěrečné shrnutí

Ačkoli by se mohlo zdát, že MG ZS EV má několik nedostatků, pro řidiče přecházející ze staršího spalovacího vozu nabídne mnoho nových funkcí a zážitků. Za cenu okolo 850 000 Kč (Emotion) nebo 949 900 Kč (Excite) získáte prostorný elektromobil se slušnou výbavou a solidním dojezdem.

Je pravda, že za podobnou cenu lze v akční nabídce pořídit například Škodu Enyaq s dojezdem 375 km, která nabízí pokročilejší navigaci s plánováním dobíjení a rychlejší nabíjení. Volba tedy záleží na vašich prioritách a preferencích.

Štítky

  • MG
  • MG ZS EV
  • Elektromobilita

Mohlo by vás zajímat

Ilustrační foto

GM jde do války s Apple a Googlem. Kvůli miliardám z dat ruší milovaný CarPlay a Android Auto
Je to oficiální. General Motors jde do čelního střetu s technologickými giganty a potvrdil, že z budoucích aut zmizí CarPlay i Android Auto. Zatímco CEO Mary Barra mluví o „neohrabaném“ systému a bezp...

Tesla Cybercab Robotaxi  | zdroj: tesla.com

Musk odhalil karty: Prodeje aut už Teslu tolik nezajímají. Všechno sází na Robotaxi
Finanční výsledky Tesly za Q3 2025 byly sice bedlivě sledované, ale to hlavní přišlo až po nich. Elon Musk během hovoru s investory přiznal, co mnozí tušili: další navyšování výroby už není primárně o...

Ilustrační foto

Čipová krize 2.0: Obchodní válka USA a Číny zasáhla Volkswagen. Bude mít jak vyrábět auta?
Není to pandemie, je to geopolitika. Volkswagen a další evropské automobilky se octly uprostřed obchodního konfliktu, který může během týdnů zastavit výrobní linky. Nizozemsko zabavilo čínskou společn...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

BMW Neue Klasse: co o něm víme? První model iX3 slibuje dojezd 800 km a má českou cenu pod 2 miliony

Nové BMW iX3 z rodiny Neue Klasse přepisuje to, co jsme si dosud mysleli o dojezdu a nabíjení. Slibuje až 800 km na jedno nabití a energii na... >>

Toyota Corolla jako elektromobil? První pohled na možnou budoucnost legendy

Dekády byla symbolem spolehlivosti a králem prodejů s hybridním pohonem. Teď ale ikona jménem Toyota Corolla míří vstříc nové éře.... >>

Kterým ojetým EV se vyhnout? Diskuze na Redditu mají 3 jasné favority na nejhorší vůz

Nákup elektromobilu je pro většinu krokem vpřed. Co když se ale dostaví realita v podobě baterie, která rychle ztrácí dojezd, nebo... >>

Od Iron Mana po Jágra: slavní, kteří přesedlali na elektromobily

Elektromobily dnes lákají široké spektrum řidičů – od technologických vizionářů po prakticky smýšlející rodiny. Nabízejí tichý... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

(EV OTM) - Old Meadow, UKLiverpool, United Kingdom
4 míst • 250 kW • ne-Tesla
Hamburg, GermanyHamburg, Germany
4 míst • 250 kW • ne-Tesla
Vannes, FrancePlescop, France
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Herborn, GermanyHerborn, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Mönchengladbach, GermanyMönchengladbach, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.