Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Nezávislý německý expert potvrzuje: Autopilot Tesly není bezpečný

Ilustrační foto
Foto: Ilustrační foto
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 21 Září, 2024

Společnost Tesla čelí novým obviněním týkajícím se bezpečnosti jejího autopilota poté, co nezávislý německý expert musel přerušit testovací jízdu kvůli nebezpečným situacím na dálnici. Asistenční systémy vozidla vykazovaly opakované chyby, včetně náhlého brzdění bez zjevné příčiny, což ohrozilo nejen testovacího řidiče, ale i ostatní účastníky silničního provozu.

Průběh testovací jízdy odhalil vážné nedostatky

V rámci soudního sporu týkajícího se Modelu 3 byl nezávislý expert pověřen prověřením funkčnosti autopilota Tesly. Během 700kilometrové trasy, která zahrnovala převážně dálnice, byly testovány systémy jako adaptivní tempomat a asistent udržování v jízdním pruhu. Přestože by tyto technologie měly zvyšovat bezpečnost a komfort jízdy, test odhalil opak.

Strategie "Vision Only" pod palbou kritiky

Od podzimu 2022 Tesla implementuje strategii nazvanou "Vision Only", která spoléhá výhradně na kamerové systémy a odstranila radary a ultrazvukové senzory. Tato změna vyvolala v automobilovém průmyslu kontroverze, neboť mnoho odborníků zdůrazňuje důležitost kombinace různých senzorů pro spolehlivé autonomní řízení.

Pět nebezpečných situací během jedné jízdy

Během testu došlo k pěti "nepředvídatelným" událostem, které vyžadovaly zásah řidiče. Čtyři z nich byly zvládnuty díky rychlé reakci, ale pátá situace vedla k okamžitému ukončení testu. Vozidlo se bez varování chovalo nepředvídatelně, což mohlo vést k vážným dopravním nehodám.

Náhlé brzdění z 140 km/h na 96 km/h

Nejkritičtější moment nastal, když Tesla s aktivovaným autopilotem jela rychlostí 140 km/h v levém pruhu tříproudé dálnice. Bez jakéhokoli zjevného důvodu vozidlo náhle zpomalilo na 96 km/h. Tento nečekaný manévr způsobil chaos mezi ostatními řidiči, kteří museli provést nouzová brzdění a vyhýbací manévry, aby zabránili kolizi.

Testovací jízda musela být přerušena

Po tomto incidentu expert rozhodl o okamžitém ukončení testu. Ve své zprávě uvedl: "Pokračování v testování tohoto vozidla v běžném silničním provozu bez uzavřených dálnic nebylo z bezpečnostních důvodů možné."

Dopady na důvěru v autonomní technologie

Tato událost znovu otevírá diskusi o bezpečnosti autonomních vozidel a strategií, které společnosti jako Tesla používají. Pokud asistenční systémy mohou způsobit takto nebezpečné situace, je nutné přehodnotit přístup k jejich vývoji a implementaci.

Společnost Tesla bude muset čelit zvýšenému tlaku ze strany regulačních orgánů a veřejnosti. Bezpečnost na silnicích je nejvyšší prioritou, a proto je nezbytné, aby technologie autonomního řízení byly nejen inovativní, ale především spolehlivé a bezpečné.

Zdroj: t3n.de

Štítky

  • EV novinky
  • Tesla

Mohlo by vás zajímat

CATL baterie - ilustrační foto

CATL posiluje vedení na trhu baterií pro elektromobily s podílem 38,1 %
Čínský výrobce baterií CATL upevnil svou dominanci na globálním trhu baterií pro elektromobily s tržním podílem 38,1 procenta za prvních deset měsíců roku 2025. Spolu s konkurenčním BYD ovládají více ...

Ilustrační foto

Nová dotace na elektromobily v Německu: Až 100 000 Kč pro rodiny s dětmi
Německá vláda se dohodla na spuštění nového dotačního programu pro nákup a leasing elektromobilů i plug-in hybridů, který má odstartovat v roce 2026. Cílí na domácnosti s nižšími a středními příjmy, s...

Ilustrační foto

Kypr spouští dotace na elektromobily až 225 tisíc korun
Kyperská vláda připravuje nový program podpory elektromobility s rozpočtem 112 milionů korun. Kupující nových elektromobilů a hybridů mohou získat dotaci až 225 tisíc korun na vozidlo.

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Nový Zeekr X má 489 koní a v Číně stojí půl milionu. Teď míří do Evropy

Čínská prémiová značka Zeekr, patřící pod Geely, oficiálně odhalila model Zeekr X. Parametry vyrážejí dech: jde o kompaktní SUV s... >>

Tesla chystá masivní výrobu Optimuse, ale ztrácí klíčové manažery Modelu Y a Cybertrucku

Tesla se připravuje na obrovskou expanzi Gigafactory Texas, kde má vzniknout nová výrobní hala pro humanoidní roboty Optimus s cílem... >>

Luxusní SUV za cenu Fabie? Exeed ET5 šokuje dojezdem 1 300 km a cenovkou pod půl milionu

Čínské Chery dnes vytáhlo trumf, který může evropské konkurenci zamotat hlavu. Nové prémiové SUV Exeed ET5 maže obavy z nabíjení díky... >>

Xiaomi překonalo půl milionu elektromobilů, YU7 poráží Teslu Model Y

Čínský technologický gigant Xiaomi dosáhl milníku 500 000 dodaných elektromobilů za necelých 20 měsíců. Jeho crossover YU7 v říjnu... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Alsfeld, GermanyAlsfeld, Germany
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Parma, Italy - Parma NorthParma, Italy
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Nörten-Hardenberg, GermanyNörten-Hardenberg, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Wilnsdorf, GermanyWilnsdorf, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Buzău, RomaniaBuzău, Romania
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.