Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů
Vyhraj vstupenky na e-salon 2025

Nio ET9 získává evropskou certifikaci pro systém řízení bez mechanického spojení

Ilustrační foto
Fotka autora Filip
Filip 14 Květen, 2025

Průlom v technologii řízení

Systém steer-by-wire (SBW) představuje radikální odklon od tradičního mechanického řízení. U modelu ET9 zcela chybí fyzické spojení mezi volantem a koly – veškeré ovládání probíhá prostřednictvím elektronických signálů. Tento koncept umožňuje výrazně snížit zpoždění při změně směru jízdy a nabízí možnost individuálního nastavení odporu volantu.

Certifikace jako důkaz spolehlivosti

Evropské schválení od společnosti Applus IDIADA znamená, že systém splňuje přísné normy UNECE (Ekonomická komise OSN pro Evropu). Nezávislé testy prokázaly, že elektronické řízení ET9 je 2,2× spolehlivější než konvenční mechanické řešení. Dvojitá certifikace z Číny a Evropy vytváří důvěru u zákazníků v obou strategických trzích.

Výhody pro řidiče i výrobce

Technologie SBW přináší několik hmatatelných benefitů: eliminuje přenos vibrací od kol do volantu, zvyšuje přesnost manévrování a umožňuje flexibilnější uspořádání interiéru. Vývojáři navíc mohou softwarově upravovat charakteristiky řízení bez nutnosti změn v mechanické konstrukci.

Bezpečnost na prvním místě

Nio implementovalo redundantní elektronické systémy, které zajišťují okamžité přepnutí do záložního režimu při jakékoli závadě. Toto řešení bylo klíčové pro získání certifikace, protože eliminuje obavy z možné ztráty kontroly nad vozidlem při poruše elektroniky.

Tržní přijetí a dostupnost

Prémiový sedan ET9 s cenou od 2,3 milionu Kč vstupuje na trh v období rostoucí poptávky po elektromobilech vyšší třídy. Během prvního měsíce dodávek se společnosti podařilo uspokojit poptávku významných podnikatelů včetně šéfů předních technologických firem. Podle nezávislých statistik dosáhla Nio v dubnu 2025 3 930 nových registrací, což ji řadí mezi lídry prémiového segmentu v Číně.

Zdroj: cnevpost.com

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

Ilustrační foto

Baterie odolná mrazu i vedru: Vědci navrhli řešení největšího problému elektromobilů
Zimní ráno, teplota -20°C, a váš elektromobil hlásí o třetinu nižší dojezd. Nebo naopak – parkujete v rozpáleném létě a baterie se přehřívá. Tyto problémy dobře znají majitelé elektromobilů po celém s...

Ilustrační foto

Kdo dluží komu? Nexperia China tvrdí opak toho, co tvrdí Nizozemsko – a ceny čipů letí nahoru
Čínská pobočka nizozemské Nexperia vystoupila s tvrdým prohlášením: obvinění z porušování smluv označuje za „zcela vymyšlená" a tvrdí, že to naopak Nizozemci dluží 140 milionů dolarů. Spor eskaluje – ...

Elektromobil a baterie

BMW získává výhodu: Solid-state baterie nabije za 9 minut
Samsung SDI spojuje síly s BMW a americkou Solid Power na validaci solid-state baterií. Sulfidová technologie slibuje 500 Wh/kg, dojezd přes 960 km a eliminaci požárního rizika. Partnerství, které trv...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Mýtus o chudých zemích a spalovacích motorech se hroutí. Data ukazují nečekaně rychlý přechod na elektromobily

Představa byla jasná: bohatý Západ přejde na elektřinu a zbytek světa bude dekády jezdit na benzín. Nová data ale ukazují pravý opak.... >>

Volvo zaplatí celý rok elektřiny a spouští ofenzivu před startem EX60

Švédská automobilka Volvo odstraňuje jednu z největších bariér přechodu na elektromobilitu – náklady na provoz. Od února 2026 nabídne... >>

VW zastavil výrobu legendárního Buzzu. Nostalgie nestačí na překonání kruté reality

Elektrický nástupce kultovního Volkswagen Microbusu měl být hitem. Místo toho stojí výroba v Hannoveru a dealerům se vozy hromadí na... >>

Tak už i Nissan oznamuje solid-state baterie. Od roku 2028 tak čekejme dvojnásobné dojezdy

Závod o bateriový svatý grál má dalšího silného hráče – nebo spíše, Nissan teď hlasitě potvrzuje své ambice. Japonská automobilka,... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Krško, SloveniaKrškem, Slovenia
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Warsaw, PolandWarsaw, Poland
2 míst • 120 kW
Charnock Richard, UKChorley, United Kingdom
12 míst • 150 kW
Mülheim, GermanyMülheim an der Ruhr, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Tarragona, SpainTarragona, Spain
2 míst • 150 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.