Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Nissan přichází s novou technologií: Pevné baterie do elektromobilů již v roce 2028

Ilustrační foto

Pevné baterie (ASSB) nahrazují kapalný elektrolyt pevnou složkou, což zvyšuje stabilitu i bezpečnost. Nissan použije lithiovou anodu se sírovým elektrolytem a katodou z niklu, manganu nebo síry. Právě kombinace se sírou by umožnila odstranit kobalt – vzácný a drahý kov, jehož těžba je často spojována s etickými problémy.

Technologie, která mění pravidla

Podle Nissanu dosahují nové články hustoty 1 000 Wh/l, zatímco současné lithium-iontové baterie se pohybují kolem 700 Wh/l. To by vedlo k prodloužení dojezdu elektromobilů bez zvětšení baterií. Rychlonabíjení na 65 % za 5 minut řeší jednu z hlavních překážek většímu rozšíření elektromobility – strach z čekání u nabíječek.

Nejen pro elektromobily

Ačkoli se technologie spojuje hlavně s elektrickými vozy, Nissan plánuje využít ASSB i v hybridních modelech, zejména u větších SUV. Nižší hmotnost a vyšší odolnost baterií by zlepšily efektivitu těchto vozů. Společnost již testuje prototypy v pilotním závodě v Japonsku, což je klíčový krok před sériovou výrobou.

Výzvy a konkurence

Přestože Nissan patří mezi průkopníky, není sám. Mercedes-Benz již testuje prototypy s pevnými bateriemi na veřejných silnicích, zatímco Hyundai nebo Kia počítají s jejich zavedením až po roce 2030. Čína také není pozadu a dle posledních zpráv by některá prémiová vozidla mohla mít pevnou baterii již v příštím roce. Hlavní překážkou zůstává masová výroba – výrobní linky pro pevné baterie vyžadují kompletní přestavbu oproti standardní výrobě.

Proč je hustota energie klíčová?

Termín hustota energie (Wh/l) udává, kolik energie se vejde do daného objemu. Vyšší hodnota znamená, že baterie může být menší a lehčí při stejném výkonu. Pro srovnání: Pokud by současná baterie Tesla Model 3 (kolem 600 Wh/l) použila Nissanovu technologii, její hmotnost by klesla o 30 % při zachování kapacity.

Zdroj: insideevs.com

Štítky

  • EV novinky
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák, dne 5 Duben, 2025

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

BYD zpomaluje výrobu: Čínský gigant čelí nečekaným problémům?

Čínský výrobce elektromobilů BYD v posledních měsících výrazně zpomalil výrobu, přičemž v některých továrnách snížil produkci... >>

Jaký nabíjecí konektor má můj elektromobil? Průvodce CCS, CHAdeMO a Type 2

Výběr správného nabíjecího konektoru může rozhodnout o tom, kde a jak rychle nabijete svůj elektromobil. V České republice se setkáte se... >>

Xiaomi YU7: Elektrické SUV přichází o měsíc dříve

Čínský technologický gigant Xiaomi překvapil automobilový svět oznámením o předčasném uvedení svého druhého elektromobilu. SUV s... >>

Chevrolet se vyšvihl na druhé místo v prodejích elektromobilů v USA

Americký trh elektromobilů zaznamenal významný posun. Chevrolet předstihl Forda a stal se druhým největším prodejcem elektrických vozů v... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

IONIQ 9

Hyundai - IONIQ 9

Dojezd dle WLTP: 620 km

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.