Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Nový světový rekord: Elektromobil YANGWANG U9 dosáhl neuvěřitelné rychlosti 472,41 km/h

YANGWANG U9 | zdroj: bydukmedia.com

Německý testovací okruh v Papenburgu se stal svědkem historického okamžiku. Prémiová značka automobilky BYD, YANGWANG, zde posunula hranice elektromobility na novou úroveň. Speciální verze supersportu U9 s označením Track Edition dosáhla certifikované maximální rychlosti 472,41 km/h, čímž se oficiálně stala nejrychlejším sériově vyráběným elektromobilem planety.

Souboj o titul nejrychlejšího elektromobilu má nového vítěze. Dne 8. srpna 2025 se na testovací dráze ATP Automotive Testing Papenburg v Německu zapsal do historie model YANGWANG U9 Track Edition. Za volantem seděl zkušený německý závodník Marc Basseng, který držel i předchozí světový rekord a posunul tak své vlastní maximum.

"Minulý rok jsem si myslel, že jsem dosáhl vrcholu. Nikdy bych nečekal, že tak brzy překonám svůj vlastní rekord – ale jsme tady, na stejné trati, s novými technologiemi, které to umožnily," uvedl Basseng po rekordní jízdě.

Technologie na hranici fyziky

Základem dechberoucího výkonu je kombinace pokročilých technologií, které BYD vyvinul pro svou vrcholnou značku. Vůz je postaven na platformě e4 Platform a využívá inteligentní systém řízení karoserie DiSus-X, stejně jako standardní model U9. Verze Track Edition však přidává několik klíčových vylepšení.

Především je to první sériově vyráběná 1200V ultra-vysokonapěťová platforma, která umožňuje efektivnější a stabilnější dodávku energie k motorům i při extrémním zatížení. Srdcem vozu je pohonný systém se čtyřmi elektromotory – každý pohání jedno kolo. Tyto motory dosahují až 30 000 otáček za minutu a každý z nich disponuje špičkovým výkonem 555 kW. Celkový systémový výkon tak přesahuje 3 000 koňských sil (přes 2 200 kW).

Díky tomu má vůz neuvěřitelný poměr výkonu a hmotnosti 1 217 koní na tunu, což ho řadí mezi absolutní špičku v automobilovém průmyslu. Nejde však jen o hrubou sílu. Platforma e4 s nezávislým vektorováním točivého momentu pro každé kolo monitoruje povrch a přilnavost více než stokrát za sekundu, čímž zajišťuje dokonalou trakci a stabilitu i v rychlostech přesahujících 450 km/h.

Venkovní teplota okolo 20°C
YANGWANG U9: Světový rychlostní rekord pro elektromobil!

Podvozek, který aktivně bojuje s náklony

O stabilitu se stará také inteligentní systém řízení karoserie DiSus-X. Ten provádí rychlé a nezávislé vertikální úpravy zavěšení na každém rohu vozidla. Během agresivní akcelerace nebo v zatáčkách aktivně potlačuje náklony karoserie a optimalizuje kontaktní plochu pneumatik s vozovkou pro maximální přilnavost. Spolupráce systémů e4 a DiSus-X tak poskytuje dvojitou záruku bezpečnosti a ovladatelnosti.

Pro rekordní jízdu byly ve spolupráci se společností Giti Tire vyvinuty speciální semi-slick pneumatiky zaměřené na jízdu na okruhu. Tyto pneumatiky mají optimalizovanou směs a dezén, aby vydržely enormní zátěž a teploty. Inovativní úprava na rozhraní ráfku a pneumatiky navíc minimalizuje jejich vzájemný prokluz při prudké akceleraci a brzdění.

YANGWANG tímto úspěchem nejen přepisuje rekordní tabulky, ale také demonstruje technologický pokrok, kterého čínské automobilky dosáhly. Model U9 Track Edition ukazuje, že budoucnost supersportovních vozů je nejen elektrická, ale také posouvá hranice výkonu a bezpečnosti do dříve nepředstavitelných sfér.

Zdroj: bydukmedia.com, Wikipedia

Štítky

  • EV novinky
  • BYD
  • YANGWANG
  • Elektromobilita
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák , dne 17 Září, 2025

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Proč Volkswagen mění strategii: Elektromobily musí být zase "lidové"

Volkswagen přiznává chyby první generace elektromobilů a na podzim 2025 slibuje návrat ke kořenům. Nové modely opustí kosmický design a... >>

Pochopte tarify: Jak se v roce 2025 vyznat v cenách za nabíjení a neplatit zbytečně navíc?

S koncem prázdnin a blížícím se podzimem 2025 se elektromobilisté v Česku stále častěji ptají: Kde je nabíjení nejlevnější a jak se... >>

Konec úzkosti z dojezdu: Nová baterie nabije elektromobil za 10 minut na 478 km

Čínský technologický gigant CATL představil na veletrhu IAA Mobility v Mnichově průlomovou baterii Shenxing Pro, která může definitivně... >>

Mercedes šokuje: EQE za 1,75 milionu končí už v roce 2026. Co se pokazilo?

Německá automobilka Mercedes-Benz překvapivě oznámila ukončení výroby svých elektrických modelů EQE sedan i SUV do roku 2026. Rozhodnutí,... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Mogliano Veneto, ItalyMogliano Veneto, Italy
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Tiengen, GermanyFreiburg im Breisgau, Germany
4 míst • 250 kW • ne-Tesla
Skarnes, NorwaySkarnes, Norway
16 míst • 150 kW • ne-Tesla
Villach, AustriaVillach, Austria
8 míst • 150 kW • ne-Tesla
Kassel, Germany - GALERIAKassel, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Rosengarten, GermanyRosengarten, Germany
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Forli, ItalyForli, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Bochum, GermanyBochum, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Busdorf, GermanyBusdorf, Germany
28 míst • 250 kW • ne-Tesla
(EV OTM) - Saddle Inn, UKPreston, United Kingdom
6 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.