Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Prodej elektromobilů v EU za rok 2024: Klíčové trendy a statistiky

Ilustrační foto
Foto: Ilustrační foto
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 21 Leden, 2025

V roce 2024 bylo v zemích Evropské unie registrováno celkem 1 447 934 nových bateriových elektrických vozidel (BEV), což představuje meziroční pokles o 5,9 %. Přestože podíl BEV na celkových registracích dosáhl 13,6 %, v absolutních číslech se jedná o úbytek o 90 172 vozidel ve srovnání s rokem 2023. Pokud zahrneme statistiky i vč. EFTA a Velké Británie, byl pokles o cca. 3%.

Pro srovnání, nejvíce registrovanými vozy byly stále vozy s benzínovým pohonem (33,3 % podíl), následované hybridy bez externího dobíjení (30,9 % podíl). Dieselové vozy poklesly na 11,9 % a plug-in hybridy na 7,1 %.

Česká republika: Růst navzdory evropskému trendu

V České republice bylo v roce 2024 registrováno 10 920 nových BEV, což představuje meziroční nárůst o 63,5 %. Díky tomu se Česko zařadilo mezi 12 zemí EU, kde došlo k růstu registrací elektromobilů. V absolutních číslech se však Česko drží s 4,7% podílem BEV na celkových registracích na nižších příčkách, konkrétně na 15. místě.

Nejoblíbenějším elektromobilem v ČR byla Tesla Model Y, následovaná modelem Tesla Model 3 a Škodou Enyaq.

Obrázek
Dan

Věděli jste, že:

První elektromobil byl sestaven holandským profesorem Sibrandusem Stratinghem a jeho asistentem Christopherem Beckerem již v roce 1835, tedy přibližně 50 let před prvním automobilem se spalovacím motorem. V roce 1899 Belgičan Camille Jenatzy překonal s elektromobilem La Jamais Contente jako první na světě rychlost 100 km/h.
Budeme rádi, pokud budete tento článek sdílet na svých sociálních sítích. Na konci článku najdete lištu, která vám umožní článek snadno sdílet. Děkujeme za podporu!

Pokles v Německu a růst v jiných zemích

Německo, největší trh s elektromobily v EU, zaznamenalo pokles registrací BEV o 27,4 %, což odpovídá úbytku 143 610 vozidel. Hlavním důvodem byl konec státních pobídek v průběhu roku 2023. Naopak růst byl zaznamenán v zemích jako Belgie (+36,9 %), Nizozemsko (+16,0 %) a Dánsko (+42,2 %).

Na druhou stranu pokles registrací nastal například ve Finsku (-26,0 %), Irsku (-23,6 %) a Švédsku (-15,9 %).

Co ovlivňuje prodeje elektromobilů?

Pokles v Německu a růst v jiných zemích poukazují na klíčový vliv státních pobídek a ekonomických podmínek. Zákazníci v zemích s lepší nabídkou dotací nebo nižšími cenami BEV častěji volí elektromobily. Svou roli v poklesu dozajisté má i aktuální ekonomická situace v Německu.

Výhled do budoucna

Přestože v roce 2024 došlo k poklesu registrací BEV na úrovni EU, růst v zemích jako Česko ukazuje, že poptávka může být podpořena správně nastavenými pobídkami a investicemi do infrastruktury.

Dalším důležitým faktorem bude technologický vývoj, zejména snižování nákladů na baterie a zvyšování jejich dojezdu, což může přispět k větší dostupnosti elektromobilů pro širší okruh zákazníků.

Zdroj: cistadoprava.cz, Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA)

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

Ilustrační foto

Indie staví 100 000 nabíjecích stanic. Mahindra vládne elektrickým tříkolkám
Indický automobilový gigant Maruti Suzuki odhaluje ambiciózní plán na vybudování sítě 100 000 nabíjecích stanic pro elektromobily. Zároveň společnost Mahindra potvrzuje svou dominanci na trhu s elektr...

BYD Yangwang U8 | zdroj: byd.com

Bez jediného sváru: BYD představil rám, který automobilky nemohly vyrobit
Roky to nikdo nedokázal. Nyní čínští inženýři odlili kompletní hliníkový rám velkého SUV jako jediný kus – bez svárů, bez slabin. Technologie nízkotlakého lití s extrémními rozdíly v tloušťce materiál...

Model S infotainment | zdroj: tesla.com

Tesla FSD v plném proudu: Španělsko otevírá dveře autonomní jízdě bez dohledu
Tesla Full Self-Driving (Supervised) se v Evropě rozjíždí naplno. Španělsko se stalo průkopníkem s programem ES-AV, který umožňuje pokročilé testování autonomní jízdy, včetně volitelných bezpečnostníc...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Elektromobily ve Velké Británii dosáhly rekordního podílu 51,4 % trhu

Elektromobily a hybridní vozidla poprvé v historii překonaly ve Velké Británii 50% podíl na trhu nových aut. V listopadu dosáhly... >>

Elektromobil by si 97 % majitelů koupilo znovu. Jaká je jejich jediná velká bolest?

Devět z deseti českých řidičů elektromobilů je nadšených. Jezdí levněji než dříve, většinou nabíjejí doma přes noc a reálný... >>

V Polsku skoro čtvrt milionu, v Česku nula. Jak se z nás stal evropský otloukánek elektromobility

Francie vyplatí na elektromobily až 142 500 Kč, Itálie 267 000 Kč, Německo chystá program s podporou 100 000 Kč. Přibližně 20 z 27 zemí... >>

Ford a Renault spojují síly: Levné elektromobily v roce 2028?

Dva tradiční evropští výrobci sahají po společném řešení tváří v tvář invazi čínských elektromobilů. Ford a Renault dnes... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Manchester, UK - Trafford CentreManchester, United Kingdom
18 míst • 250 kW • ne-Tesla
Flå, NorwayFlå, Norway
38 míst • 250 kW • ne-Tesla
Weibersbrunn, GermanyWeibersbrunn, Germany
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Narbonne Sud, FranceNarbonne, France
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Göttingen, GermanyGöttingen, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.