Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Prodej elektromobilů v EU za rok 2024: Klíčové trendy a statistiky

Ilustrační foto

V roce 2024 bylo v zemích Evropské unie registrováno celkem 1 447 934 nových bateriových elektrických vozidel (BEV), což představuje meziroční pokles o 5,9 %. Přestože podíl BEV na celkových registracích dosáhl 13,6 %, v absolutních číslech se jedná o úbytek o 90 172 vozidel ve srovnání s rokem 2023. Pokud zahrneme statistiky i vč. EFTA a Velké Británie, byl pokles o cca. 3%.

Pro srovnání, nejvíce registrovanými vozy byly stále vozy s benzínovým pohonem (33,3 % podíl), následované hybridy bez externího dobíjení (30,9 % podíl). Dieselové vozy poklesly na 11,9 % a plug-in hybridy na 7,1 %.

Česká republika: Růst navzdory evropskému trendu

V České republice bylo v roce 2024 registrováno 10 920 nových BEV, což představuje meziroční nárůst o 63,5 %. Díky tomu se Česko zařadilo mezi 12 zemí EU, kde došlo k růstu registrací elektromobilů. V absolutních číslech se však Česko drží s 4,7% podílem BEV na celkových registracích na nižších příčkách, konkrétně na 15. místě.

Nejoblíbenějším elektromobilem v ČR byla Tesla Model Y, následovaná modelem Tesla Model 3 a Škodou Enyaq.

Obrázek
Dan

Věděli jste, že:

První elektromobil byl sestaven holandským profesorem Sibrandusem Stratinghem a jeho asistentem Christopherem Beckerem již v roce 1835, tedy přibližně 50 let před prvním automobilem se spalovacím motorem. V roce 1899 Belgičan Camille Jenatzy překonal s elektromobilem La Jamais Contente jako první na světě rychlost 100 km/h.
Budeme rádi, pokud budete tento článek sdílet na svých sociálních sítích. Na konci článku najdete lištu, která vám umožní článek snadno sdílet. Děkujeme za podporu!

Pokles v Německu a růst v jiných zemích

Německo, největší trh s elektromobily v EU, zaznamenalo pokles registrací BEV o 27,4 %, což odpovídá úbytku 143 610 vozidel. Hlavním důvodem byl konec státních pobídek v průběhu roku 2023. Naopak růst byl zaznamenán v zemích jako Belgie (+36,9 %), Nizozemsko (+16,0 %) a Dánsko (+42,2 %).

Na druhou stranu pokles registrací nastal například ve Finsku (-26,0 %), Irsku (-23,6 %) a Švédsku (-15,9 %).

Co ovlivňuje prodeje elektromobilů?

Pokles v Německu a růst v jiných zemích poukazují na klíčový vliv státních pobídek a ekonomických podmínek. Zákazníci v zemích s lepší nabídkou dotací nebo nižšími cenami BEV častěji volí elektromobily. Svou roli v poklesu dozajisté má i aktuální ekonomická situace v Německu.

Výhled do budoucna

Přestože v roce 2024 došlo k poklesu registrací BEV na úrovni EU, růst v zemích jako Česko ukazuje, že poptávka může být podpořena správně nastavenými pobídkami a investicemi do infrastruktury.

Dalším důležitým faktorem bude technologický vývoj, zejména snižování nákladů na baterie a zvyšování jejich dojezdu, což může přispět k větší dostupnosti elektromobilů pro širší okruh zákazníků.

Zdroj: cistadoprava.cz, Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA)

Štítky

  • EV novinky
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák , dne 21 Leden, 2025

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

CATL uvádí novou generaci baterií pro energetická úložiště s rekordní kapacitou

Čínský gigant CATL představil nový 587 Ah bateriový článek určený pro energetická úložiště, dosahující hustoty energie 434 Wh/L,... >>

BASF zahájil recyklaci baterií pro elektromobily v Německu

Společnost BASF spustila komerční provoz závodu na recyklaci baterií v německém Schwarzheide. Zařízení s roční kapacitou 15 000 tun... >>

Koupit ojeté elektroauto? Prodeje rostou o desítky procent

Český trh s ojetými elektromobily prochází obdobím dynamického růstu. Zatímco ještě před rokem činil podíl elektromobilů na prodejích... >>

Nový Nissan Leaf: Kapalinové chlazení baterie a vylepšený komfort

Třetí generace Nissan Leaf přináší zásadní technologické změny, včetně přechodu na kapalinové chlazení baterie, které zlepšuje... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

IONIQ 9

Hyundai - IONIQ 9

Dojezd dle WLTP: 620 km

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.