Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Průlom v bateriové technologii? Forge Battery uvádí na trh nové vysoce energetické články

EV novinky baterie
Foto: EV novinky baterie
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 1 Srpen, 2024

Společnost Forge Battery, komerční výrobní pobočka Forge Nano, Inc., oznámila zahájení hromadných dodávek svých prototypových lithium-iontových bateriových článků s vysokou energetickou hustotou 300 Wh/kg. Tyto články byly navrženy tak, aby splňovaly nejpřísnější bezpečnostní normy, což jim umožňuje přepravu k zákazníkům.

Technologie a výkonnost

Nový produkt, nazvaný "Gen. 1.1 Supercell", se pyšní nejen vysokou energetickou hustotou, ale i dlouhou životností. Tyto články obsahují více než 20 % silikonu a katoda je vyrobena z NMC 811, což zajišťuje vynikající výkonnost. Forge Battery předpokládá, že jejich baterie překonají energetické hustoty stanovené americkým konsorciem pro pokročilé baterie (USABC) a zároveň sníží náklady na kWh o 20 %.

Aplikace a potenciál

Baterie "Gen. 1.1 Supercell" jsou navrženy pro širokou škálu aplikací, včetně elektrických nákladních vozidel, terénních vozidel, motocyklů a leteckého a obranného sektoru. Díky vysokému obsahu aktivního silikonu a stabilitě aktivních materiálů katody při vysokém napětí, mají tyto baterie potenciál stát se lídrem na trhu.

Budoucnost a výroba

Společnost Forge Battery plánuje zahájení komerční výroby těchto baterií ve svém nově vybudovaném gigafactory poblíž Raleigh v Severní Karolíně v roce 2026. Cílem je využít materiály pocházející převážně z USA, což posílí domácí dodavatelský řetězec a zvýší konkurenceschopnost na globálním trhu.

Inovace společnosti Forge Battery představují významný krok vpřed v oblasti lithium-iontových baterií. Jejich "Gen. 1.1 Supercell" nejenže nabízí vyšší energetickou hustotu a výkon, ale také podporuje americký průmysl a snižuje závislost na zahraničních dodavatelích. Tyto baterie mají potenciál změnit trh s elektromobily a dalšími specializovanými aplikacemi.

Zdroj: Forgebattery

Štítky

  • EV novinky
  • Dobíjení
  • nabíjení
  • Baterie

Mohlo by vás zajímat

Elektromobil a čistá energie

EU rozděluje 15 miliard korun na nabíjecí infrastrukturu
Evropská komise vybrala 70 projektů v 24 zemích, které získají celkem přes 600 milionů eur na výstavbu nabíjecích stanic a vodíkových čerpacích stanic. Německo dostane téměř 200 milionů korun na elekt...

Autonomní řízení

Tesla vybírá Prahu: Autonomní řízení dorazí do Česka dřív, než čekáte
Praha se právě dostala na mapu Tesly. Americký výrobce elektromobilů otevřel v české metropoli pozici pro testování pokročilého systému autonomního řízení Full Self-Driving – a není to náhoda. Česko t...

Toyota - vodíkové palivo | ilustrační foto

Šest evropských firem spojuje síly pro vodíkové tankování
Šest provozovatelů vodíkových čerpacích stanic z celé Evropy založilo alianci H2 Infrastructure Alliance s cílem urychlit výstavbu infrastruktury pro vodíková vozidla. Současně však německá H2 Mobilit...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Ford překvapil. Jízda bez držení volantu už není jen pro Mustang, dostane ji i Puma Gen-E a Ranger

Ford oznamuje zásadní rozšíření své komfortní technologie „hands-off“ řízení. Pokročilý asistent BlueCruise, který umožňuje... >>

Šest evropských firem spojuje síly pro vodíkové tankování

Šest provozovatelů vodíkových čerpacích stanic z celé Evropy založilo alianci H2 Infrastructure Alliance s cílem urychlit výstavbu... >>

Li Auto čelí propadu EREV modelů, čisté elektromobily i-série nabírají na síle

<div class="highlight-box">Čínská automobilka Li Auto v říjnu 2025 zaznamenala meziroční pokles dodávek o 38,25 %, což je pátý měsíc v... >>

Baterie v elektromobilu vydrží o 10 % déle díky české metodě. V servisech budou už snad za 2 roky

Při koupi ojetého elektromobilu nevíte, jak dlouho baterie vydrží. Servis tipuje, prodejce slibuje. Kateřina Nováková z ČVUT to změnila –... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Nivelles-Sud, BelgiumNivelles, Belgium
12 míst • 150 kW • ne-Tesla
Kleinostheim, GermanyKleinostheim, Germany
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Afragola, Italy - Napoli NorthAfragola (NA), Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Quimper, FranceQuimper, France
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Kappel-Grafenhausen, GermanyKappel-Grafenhausen, Germany
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.