Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Rekordní zájem o elektromobily s prodlouženým dojezdem: Aito M8 a Stelato S9 lámaly čísla

Ilustrační foto

Aito M8 EREV: Fenomén čínského trhu

Přes 70 000 rezervací během čtrnácti dnů – to je bilance předprodeje luxusního SUV Aito M8 EREV. Model kombinující elektrický pohon s prodlužovačem dojezdu zaujal nabídkou dojezdu 1 526 km na jedno nabití a doplnění paliva. Cena vozu se pohybuje mezi 368 000 a 458 000 jüany, což z něj činí prémiovou alternativu v kategorii rodinných vozidel.

Stelato S9 EREV: Konkurenční tlak sílí

Odpověď společnosti HIMA přišla okamžitě. Stelato S9 EREV s dojezdem 1 355 km vstoupil na trh s předprodejní cenou 318 000 jüanů. Ikonický design a hybridní technologie oslovují zákazníky hledající kombinaci elegance a praktičnosti. Oficiální uvedení modelu na trh je plánováno na duben.

Technologické parametry určují trend

Oba vozy sdílejí klíčovou vlastnost: technologii EREV (Electric Range Extended Vehicle). Toto řešení umožňuje jízdu v čistě elektrickém režimu s možností dobíjení baterie pomocí spalovacího motoru, což eliminuje obavy z nedostatečné nabíjecí infrastruktury.

Obrázek
Dan

Mohlo by vás zajímat:

Zeekr a Lynk & Co hlásí rekordní růst prodejů elektromobilů v roce 2024
Prodej elektromobilů v Číně na vzestupu: Kdo dominuje trhu?
Hyundai INSTER: konečně dostupný elektromobil na českém trhu díky bezkonkurenční ceně?

Luxus versus dostupnost

Zatímco Aito M8 cílí na prémiový segment nadstandardním vybavením včetně pokročilých asistenčních systémů, Stelato S9 balancuje mezi vyšší dostupností a zachováním klíčových technologických parametrů. Tento přístup odráží diverzifikaci nabídky na rychle rostoucím trhu.

Tržní dopady a spotřebitelské preference

Rekordní zájem o oba modely potvrzuje rostoucí preferenci Číňanů vůči elektromobilům s rozšířeným dojezdem. Technologie EREV se stává klíčovým faktorem při rozhodování zákazníků, kteří vyžadují bezemisní provoz ve městech spolu s možností dlouhých cest bez omezení.

Zdroj: CarNewsChina

Štítky

  • EV novinky
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák , dne 21 Březen, 2025

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Čínské elektromobily expandují: BYD míří na evropský luxusní trh a roste podpora bateriových technologií

Čínský výrobce BYD se chystá jako první ze země vstoupit na evropský trh luxusních elektromobilů se svou značkou Yangwang. Současně... >>

Zeekr vyvrací obvinění z prodeje ojetých elektromobilů

Čínská automobilka Zeekr oficiálně reagovala na mediální zprávy o údajném prodeji ojetých vozů s nulovým nájezdem. Firma kategoricky... >>

Novinky v elektromobilitě: Avatr posiluje baterie a MG4 láme rekordy

Čínský výrobce Avatr oznámil integraci větších baterií CATL a pokročilého řídicího systému Huawei do svých modelů, s uvedením... >>

BMW iX3 2026: Revoluční efektivita 15 kWh/100 km předčí Tesla Model Y

Nový BMW iX3 2026 přepisuje pravidla elektromobility s rekordní spotřebou pouhých 15 kWh na 100 kilometrů a dosahuje uhlíkové neutrality... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

IONIQ 9

Hyundai - IONIQ 9

Dojezd dle WLTP: 620 km

Superchargery

Regensburg-Ost, GermanyRegensburg, Germany
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Liege, BelgiumLiège, Belgium
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Nykøbing Mors, DenmarkNykøbing Mors, Denmark
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Caldes de Malavella, SpainCaldes de Malavella, Spain
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Lippetal, GermanyLippetal, Germany
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Bratislava, SlovakiaBratislava, Slovakia
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Viborg, DenmarkViborg, Denmark
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Hjørring, DenmarkHjørring, Denmark
28 míst • 250 kW • ne-Tesla
Wörth, GermanyWörth an der Isar, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Randers, DenmarkRanders, Denmark
14 míst • 130 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.