Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Rivian přináší nový model R3X dříve než očekávaný R3

Ilustrační foto - rivian.com/newsroom/media

Společnost Rivian oznámila, že její nový elektrický hatchback R3X bude uveden na trh dříve než základní verze R3. Podle výkonného ředitele RJ Scaringe se nový model objeví co nejdříve po zahájení výroby modelu R2, která je naplánována na rok 2026.

Proč je R3X prioritou

RJ Scaringe v rozhovoru uvedl, že první verzí nového modelu bude právě R3X. Tento model byl představen spolu s R3 na debutové akci pro R2 v březnu a vzbudil velký zájem. Hatchbacky budou menší než SUV R2, což by mohlo pomoci oživit stagnující segment malých aut v USA.

Komponenty sdílené s modelem R2

Modely R3 a R3X budou sdílet klíčové komponenty s modelem R2, včetně jedno-, dvou- a třímotorových pohonných jednotek, bateriových sad a strukturálních prvků. Díky těmto společným prvkům bude možné udržet cenu základního modelu R3 pod hranicí 45 000 dolarů, zatímco verze R3X bude pravděpodobně dražší.

Investice od Volkswagen Group

Volkswagen Group plánuje investovat až 5 miliard dolarů do Rivianu. Tato investice umožní VW přístup k elektrické architektuře a softwaru Rivianu, zatímco Rivian získá potřebné financování pro uvedení modelů R2 a R3 do výroby.

Zdroj: Greencarreports

Štítky

  • EV novinky
  • Rivian
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Miriam , dne 24 Červenec, 2024

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Fordův nový elektrický pick-up za 30 000 dolarů: Menší baterie, větší dostupnost

Ford připravuje revoluční elektrický pick-up za zhruba 30 000 dolarů, který vsadí na menší baterii a vyšší efektivitu. Využitím lithium... >>

Návrat Chevroletu Bolt: Revoluční vylepšení pro dostupnou elektromobilitu

Chevrolet oznámil návrat svého ikonického elektromobilu Bolt pro modelový rok 2027, tentokrát výhradně ve verzi EUV s křížovým designem.... >>

Nio ES8: Nová generace vlajkového SUV s větší kapacitou baterie

Čínský výrobce elektromobilů Nio představí novou generaci modelu ES8 již 21. srpna na speciální akci v Čcheng-tu. Vůz nabídne... >>

Acura RSX: Nový elektrický crossover na vlastní platformě Hondy

Acura odhalila RSX Prototype, první elektromobil na nové vlastní platformě Hondy. Tento crossover, určený jako konkurent Tesly Model Y, bude... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

IONIQ 9

Hyundai - IONIQ 9

Dojezd dle WLTP: 620 km

Superchargery

Oslo - Sentrum P-hus, NorwayOslo, Norway
18 míst • 250 kW • ne-Tesla
Cagnes-sur-Mer, FranceCagnes-Sur-Mer, France
4 míst • 125 kW • ne-Tesla
Miskolc, HungaryMiskolc, Hungary
8 míst • 125 kW • ne-Tesla
Pasching - PlusCity, AustriaPasching, Austria
6 míst • 250 kW • ne-Tesla
Napoli, Italy - Westnapoli, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Skarnes, NorwaySkarnes, Norway
16 míst • 150 kW • ne-Tesla
Genova North, ItalyGenova, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Tarragona, SpainTarragona, Spain
2 míst • 150 kW • ne-Tesla
Aix-en-Provence, FranceAix-en-Provence, France
4 míst • 130 kW • ne-Tesla
Serravalle Scrivia, ItalySerravalle Scrivia, Italy
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.