Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Rivian přináší nový model R3X dříve než očekávaný R3

Ilustrační foto - rivian.com/newsroom/media

Společnost Rivian oznámila, že její nový elektrický hatchback R3X bude uveden na trh dříve než základní verze R3. Podle výkonného ředitele RJ Scaringe se nový model objeví co nejdříve po zahájení výroby modelu R2, která je naplánována na rok 2026.

Proč je R3X prioritou

RJ Scaringe v rozhovoru uvedl, že první verzí nového modelu bude právě R3X. Tento model byl představen spolu s R3 na debutové akci pro R2 v březnu a vzbudil velký zájem. Hatchbacky budou menší než SUV R2, což by mohlo pomoci oživit stagnující segment malých aut v USA.

Komponenty sdílené s modelem R2

Modely R3 a R3X budou sdílet klíčové komponenty s modelem R2, včetně jedno-, dvou- a třímotorových pohonných jednotek, bateriových sad a strukturálních prvků. Díky těmto společným prvkům bude možné udržet cenu základního modelu R3 pod hranicí 45 000 dolarů, zatímco verze R3X bude pravděpodobně dražší.

Investice od Volkswagen Group

Volkswagen Group plánuje investovat až 5 miliard dolarů do Rivianu. Tato investice umožní VW přístup k elektrické architektuře a softwaru Rivianu, zatímco Rivian získá potřebné financování pro uvedení modelů R2 a R3 do výroby.

Zdroj: Greencarreports

Štítky

  • EV novinky
  • Rivian
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Miriam , dne 24 Červenec, 2024

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Oficiálně: Tesla Model Y Performance s 510 koňmi a adaptivním podvozkem už míří do Evropy

Tesla oficiálně uvedla na trh očekávanou verzi Model Y Performance, která přináší zásadní technologické pokroky a designové změny.... >>

Tesla v Polsku zaznamenala dramatický pád prodejů o 53%, zatímco elektromobilita roste rekordním tempem

Zatímco polský trh s elektromobily prožívá historický boom s růstem o 65% a rekordními 103 500 registrovanými vozy, americká Tesla čelí... >>

Xpeng G6 2025: Revoluce v nabíjení za 41 310 dolarů dorazila do Thajska

Čínský výrobce Xpeng právě představil aktualizovaný elektromobil G6 v Thajsku s přelomovou 5C ultra-rychlou technologií nabíjení. Baterie... >>

Volkswagen odhalí za týden nejlevnější elektro-SUV: ID.2X za 740 tisíc korun?

Německá automobilka Volkswagen představí již 9. září na veletrhu IAA Mobility v Mnichově svůj nejdostupnější elektrický SUV - model... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Blomsterdalen, NorwayBlomsterdalen, Norway
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Kløfta, NorwayKløfta, Norway
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Kostomłoty, PolandKostomłoty, Poland
4 míst • 150 kW
Moers, GermanyMoers, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Girona, SpainGirona, Spain
4 míst • 150 kW • ne-Tesla
Warsaw, PolandWarsaw, Poland
2 míst • 120 kW
Herne, GermanyHerne, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Salzburg, AustriaAnif-Salzburg, Austria
12 míst • 125 kW • ne-Tesla
Manchester, UK - Trafford CentreManchester, United Kingdom
18 míst • 250 kW • ne-Tesla
Rovereto, Italy - Via Del GardaRovereto, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.