Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Rivian získává federální půjčku 6,6 miliard dolarů pro novou továrnu v Georgii

EV novinky Rivian - rivian.com

Americký výrobce elektromobilů Rivian oznámil, že obdržel podmínečný příslib půjčky až 6,6 miliard dolarů od Ministerstva energetiky USA (DOE). Tato půjčka, poskytovaná v rámci programu Advanced Technology Vehicle Manufacturing (ATVM), by měla pomoci financovat výstavbu druhého výrobního závodu společnosti v Georgii.

Nová továrna v Georgii: Co očekávat

Plánovaná továrna bude postavena ve Stanton Springs North, poblíž města Social Circle, méně než hodinu od centra Atlanty. Projekt je rozdělen do dvou fází, z nichž každá má mít výrobní kapacitu 200 000 vozidel ročně. Po dokončení obou fází by tak továrna měla dosáhnout celkové kapacity 400 000 vozidel ročně.

Obrázek
Miri

Věděli jste, že

společnost Rivian navrhla svůj elektrický pickup R1T s unikátním úložným prostorem nazývaným "Gear Tunnel"? Tento prostor se nachází mezi kabinou a korbou a nabízí dodatečné místo pro přepravu vybavení, jako je kempingové náčiní nebo sportovní potřeby.

Výroba nových modelů R2, R3 a R3X

V nové továrně plánuje Rivian vyrábět své nové modely na středně velké platformě, včetně elektrického SUV R2 a hatchbacků R3 a R3X. Výroba prvního z nich, modelu R2, by měla začít v roce 2026 v současné továrně v Illinois, přičemž modely R3 budou následovat později.

Odklad výstavby a nové termíny

Původně měla být továrna v Georgii otevřena v roce 2024, ale výstavba byla pozastavena. Nyní je dokončení první fáze plánováno na rok 2028. Společnost očekává, že do roku 2030 vytvoří přibližně 7 500 pracovních míst v provozu a dalších 2 000 pracovních míst při výstavbě.

Podmínky půjčky a dopady

Před finálním schválením půjčky musí Rivian splnit několik technických, právních, environmentálních a finančních podmínek. Jednou z nich je závazek nebránit snahám o odborovou organizaci zaměstnanců. Schválení půjčky však nezaručuje, že továrna bude odborově organizována.

Program ATVM a jeho význam

Program Advanced Technology Vehicle Manufacturing byl založen v roce 2007 a financován v roce 2008. Jeho cílem je podporovat výrobu pokročilých technologických vozidel v USA. V minulosti pomohl například společnosti Tesla zahájit výrobu Modelu S a společnosti Nissan při výrobě modelu Leaf v USA.

Co znamená tato půjčka pro budoucnost Rivianu?

Získání této půjčky je pro Rivian významným krokem k rozšíření své výrobní kapacity a uvedení nových modelů na trh. Navzdory odkladům ve výstavbě továrny v Georgii ukazuje tento krok důvěru vlády USA v budoucnost elektromobilů a technologií společnosti Rivian.

Štítky

  • EV novinky
  • Rivian
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák , dne 26 Listopad, 2024

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Čínské elektromobily expandují: BYD míří na evropský luxusní trh a roste podpora bateriových technologií

Čínský výrobce BYD se chystá jako první ze země vstoupit na evropský trh luxusních elektromobilů se svou značkou Yangwang. Současně... >>

Zeekr vyvrací obvinění z prodeje ojetých elektromobilů

Čínská automobilka Zeekr oficiálně reagovala na mediální zprávy o údajném prodeji ojetých vozů s nulovým nájezdem. Firma kategoricky... >>

Novinky v elektromobilitě: Avatr posiluje baterie a MG4 láme rekordy

Čínský výrobce Avatr oznámil integraci větších baterií CATL a pokročilého řídicího systému Huawei do svých modelů, s uvedením... >>

BMW iX3 2026: Revoluční efektivita 15 kWh/100 km předčí Tesla Model Y

Nový BMW iX3 2026 přepisuje pravidla elektromobility s rekordní spotřebou pouhých 15 kWh na 100 kilometrů a dosahuje uhlíkové neutrality... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

IONIQ 9

Hyundai - IONIQ 9

Dojezd dle WLTP: 620 km

Superchargery

Regensburg-Ost, GermanyRegensburg, Germany
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Liege, BelgiumLiège, Belgium
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Nykøbing Mors, DenmarkNykøbing Mors, Denmark
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Caldes de Malavella, SpainCaldes de Malavella, Spain
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Lippetal, GermanyLippetal, Germany
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Bratislava, SlovakiaBratislava, Slovakia
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Viborg, DenmarkViborg, Denmark
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Hjørring, DenmarkHjørring, Denmark
28 míst • 250 kW • ne-Tesla
Wörth, GermanyWörth an der Isar, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Randers, DenmarkRanders, Denmark
14 míst • 130 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.