Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Rostoucí dominance Volkswagen Group a čínské BYD v globální elektromobilitě

Ilustrační foto - nabíjení auta

Volkswagen posiluje pozice v Evropě i USA

Podle aktuálních dat Volkswagen Group prodal ve světě 216 800 elektromobilů za první tři měsíce roku, což představuje meziroční nárůst o 60 %. V Evropě se prodeje zdvojnásobily, přičemž podíl elektrických vozů na celkových dodávkách dosáhl 19 %. Klíčovými modely se staly ID.4 a ID.5, které lákají zákazníky praktičností a dostupnou cenou.

Čínská BYD expanduje přes obchodní bariéry

Zatímco tradiční automobilky čelí výzvám spojeným s clony (obchodními tarify), čínská společnost BYD hlásí nárůst čistého zisku o 86–119 %. Její úspěch staví na levné výrobě baterií a expanzi do rozvíjejících se trhů v Africe a Latinské Americe. Pro srovnání: tarify jsou dodatečné poplatky uvalené na dovoz zboží, které zvyšují jeho konečnou cenu.

Jižní Korea reaguje na celní války

Vláda Jižní Koreje schválila balíček 3 bilionů wonů (asi 50 miliard Kč) na podporu automobilového průmyslu. Zahrnuje snižování daní z nákupu vozů a zvýšení dotací pro elektromobily. Cílem je zmírnit dopad celosvětových obchodních sporů, které komplikují vývoz vozů Hyundai a Kia.

Proč spotřebitelé opouštějí Teslu?

Analytici upozorňují, že část evropských zákazníků přechází od Tesly k tradičním značkám kvůli kontroverzním postojům šéfa Elona Muska. Volkswagen těží z této situace a zvýšil prodeje elektromobilů v USA o 51 %. Problémem zůstává pokles zájmu o německou značku v Číně, kde ztratila 7 % trhu.

Globální dopady obchodních restrikcí

Rostoucí tarify mění logistické řetězce. Například Volkswagen dováží do USA vozy z Mexika, což ho činí zranitelným vůči clům. Naopak čínské firmy využívají vlastní dodavatelské sítě a levnou pracovní sílu, což jim dává konkurenční výhodu. Odborníci varují, že dlouhodobé obchodní spory mohou zpomalit přechod na elektromobilitu v některých regionech.

Zdroj: insideevs.com

Štítky

  • EV novinky
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Filip , dne 10 Duben, 2025

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Nio Firefly zahajuje dodávky v Evropě: Bezpečný a prémiový elektromobil

Čínský výrobce Nio spouští prodej svého prémiového malého elektromobilu Firefly v Evropě, konkrétně v Norsku a Nizozemsku od 14. srpna.... >>

Tesla propadá, BYD vystřelil: Dramatický obrat na evropském trhu elektromobilů

Evropský trh elektromobilů zažívá dramatický obrat. Zatímco Tesla zaznamenala v červenci 2025 propad prodejů o 42,4% na pouhých 6 600 vozů... >>

Itálie spouští rekordní dotace až 11 000 eur na elektroauta

Italská vláda schválila dotační program v hodnotě 600 milionů eur, který od září 2025 nabídne až 11 000 eur na nákup elektroauta.... >>

XPeng a Volkswagen revolucionizují automobilový průmysl: Společná E/E architektura míří do všech typů vozů

Čínský technologický gigant XPeng a německý Volkswagen Group uzavřely průlomovou dohodu o rozšíření spolupráce na... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Hernani, SpainHernani, Gipuzkoa, Spain
11 míst • 250 kW • ne-Tesla
Gelnhausen, GermanyGelnhausen, Germany
11 míst • 250 kW • ne-Tesla
Ondara, SpainOndara, Spain
16 míst • 250 kW
(EV OTM) - Burnley Barracks, UKBurnley, United Kingdom
4 míst • 250 kW • ne-Tesla
Chemnitz-Center, GermanyChemnitz, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Saint-Herblain, FranceSaint-Herblain, France
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Narbonne, FranceNarbonne, France
12 míst • 150 kW
Neumünster, Germany - Freesen CenterNeumünster, Germany
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Lovosice, Czech RepublicLovosice, Czech Republic
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Winsen (Luhe), GermanyWinsen, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.