Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Škoda Elroq a Enyaq táhnou prodeje elektromobilů v prvním čtvrtletí 2025

Škoda Elroq - zdroj: https://www.skoda-storyboard.com/
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 6 Květen, 2025

Škoda Auto má za sebou velmi úspěšný začátek roku 2025. Jak ukazuje tisková zpráva Škoda Auto, během prvního čtvrtletí dodala automobilka zákazníkům celosvětově 238 600 vozů, což představuje meziroční nárůst o 8,2 %. Zásadní podíl na tomto růstu mají elektromobily – čisté elektrovozy i plug-in hybridy. Prodeje těchto modelů dosáhly 36 900 kusů (BEV + PHEV) a oproti stejnému období loňského roku se více než zdvojnásobily (+114 %). Vozidla s elektrickým pohonem tak tvoří rekordních 15 % všech dodávek Škody. Pro širší kontext: BEV neboli Battery Electric Vehicle je automobil poháněný pouze elektřinou z baterie, zatímco PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle) kombinuje spalovací motor s elektromotorem a dobíjecí baterií ze sítě.

Výsledky elektromobility Škoda za leden až březen 2025

Rostoucí poptávka po elektrifikovaných vozech Škoda se odráží ve statistikách prvního kvartálu 2025. Hlavními tahouny jsou především dva modely: nový kompaktní elektrický SUV Škoda Elroq a etablovaný Škoda Enyaq iV. Novinka Elroq se začala prodávat na podzim 2024 a do konce března 2025 registrovala Škoda přes 45 000 objednávek. Již v prvním čtvrtletí 2025 bylo zákazníkům dodáno 6 800 vozů Elroq. Jeho větší SUV sourozenec Enyaq pokračuje ve svém růstu – od ledna do března se prodalo 20 200 vozů Enyaq, což znamená nárůst o téměř 45 % oproti předchozímu roku.

Oba modely pomohly zvýšit podíl elektromobilů na celkových prodejích Škody na 15 % (oproti 8 % v Q1 2024). K úspěchu přispěly také inovované plug-in hybridy Superb iV a Kodiaq iV – prodeje PHEV vozů Škoda meziročně ztrojnásobily na 9 900 kusů. Z geografického hlediska se značka nejvíce opírá o evropské trhy. Model Elroq byl mimořádně dobře přijat zejména v Německu, Spojeném království, Francii, Nizozemsku a Belgii. Enyaq si zase drží silnou poptávku na klíčových trzích typu Německa, České republiky či Švýcarska.

Obrázek
Miri

Věděli jste, že

CATL, přední výrobce baterií, vyvinul technologii, která umožňuje nabití elektromobilu na 80 % kapacity během pouhých 10 minut? Tato technologie zároveň zvyšuje životnost baterií díky pokročilému teplotnímu managementu. Jde o baterii s názvem Shenxing. Samozřejmě podmínkou je dostatečně výkonná nabíjecí stanice.

Proč je Škoda Elroq tak úspěšná?

Model Elroq se stal pro Škodu trefou do černého. Nabízí výborný poměr cena/výkon – uveden byl s konkurenceschopnou cenovkou od přibližně 800 000 Kč, přičemž za tuto cenu nabízí moderní technologie a výbavu. Už základní výbava obsahuje celou řadu pokročilých bezpečnostních a komfortních prvků. Zároveň se jedná o vůz vhodný pro každodenní použití i rodinné cestování.

Elroq může být vybaven až 82 kWh baterií a dosahuje maximálního dojezdu přes 560 km dle metodiky WLTP. Verze Elroq 85 zvládne i více než 580 km. Rychlé nabíjení výkonem až 175 kW umožňuje doplnění energie z 10 na 80 % zhruba za 25 minut. Nabíjecí křivka je optimalizovaná tak, aby využila maximum výkonu po co nejdelší dobu nabíjení.

Vnitřní prostor je dalším argumentem. Elroq nabízí pohodlné cestování i pro čtyřčlennou rodinu. Zavazadlový prostor o objemu 470 litrů je dostatečný pro běžné cestování, po sklopení zadních sedadel se rozšíří až na 1580 litrů. Nechybí ani prvky výbavy typické pro značku Škoda – například úložné prostory pro kabely nebo držáky na nápoje. Vše doplňují moderní asistenční systémy a vysoká bezpečnost.

Škoda Enyaq iV: stabilní základ nabídky

Model Enyaq iV byl prvním čistě elektrickým SUV značky Škoda a jeho popularita roste. V prvním čtvrtletí 2025 si jej pořídilo přes 20 tisíc zákazníků, čímž se opět zařadil mezi nejžádanější elektromobily v Evropě. Nová modernizovaná řada Enyaq z ledna 2025 přinesla upravený design, novou výbavu i technologické prvky, což přispělo k dalším objednávkám – do konce března jich bylo přes 25 000.

Enyaq nabízí velkorysý vnitřní prostor, pohodlné cestování a možnost výběru z různých variant výkonu a baterií. Hodí se pro zákazníky, kteří hledají prostornější SUV s vyšší výbavou – například pro firemní flotily nebo větší rodiny.

Srovnání s konkurencí

Na trhu elektrických SUV panuje silná konkurence. Model Ford Capri EV nabízí atraktivní design, vysoký výkon (až 340 k), dojezd až 627 km a sportovní charakter. Renault Scénic E-Tech oslovuje rodiny prostorností, komfortem a dojezdem přes 600 km. Hyundai Kona Electric, vyráběná v Česku, cílí na zákazníky hledající dostupný a úsporný elektromobil s dojezdem přes 500 km. Kia Niro EV zase nabízí univerzální využití, nízkou spotřebu a praktický interiér.

Škoda Elroq mezi nimi vyniká vyvážeností. Nabízí solidní dojezd, rychlé nabíjení, kvalitní výbavu, dobrý poměr ceny a výkonu, vysokou úroveň bezpečnosti a tradičně praktický přístup ke každodenním potřebám rodiny. Škoda Enyaq naopak cílí na zákazníky požadující větší prostor a komfort. Díky těmto dvěma modelům má Škoda silné zastoupení v klíčovém segmentu kompaktních a středních SUV.

Rok 2025 začal pro značku Škoda velmi úspěšně, a to především díky její strategii v oblasti elektromobility. Modely Elroq a Enyaq potvrzují, že elektromobily české značky mohou plnohodnotně konkurovat zavedeným hráčům. Nabízejí kombinaci dojezdu, výbavy, dostupnosti a praktičnosti. Pro zákazníky, kteří zvažují přechod na elektromobil, jsou Elroq i Enyaq logickou volbou.

Štítky

  • EV novinky
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Leapmotor překvapil svět: Z nuly na zisk za 10 let a tajemný nový model míří do Evropy

Čínský výrobce elektromobilů Leapmotor pokračuje v dynamickém růstu a v srpnu 2025 dosáhl rekordních 57 066 dodaných vozidel, což... >>

NIO Inc. překonává rekordy: 31 305 dodávek v srpnu a ONVO L90 jako nový fenomén

Čínská společnost NIO Inc. dosáhla v srpnu 2025 rekordních 31 305 dodávek elektromobilů napříč všemi třemi značkami. Největší... >>

Pochopte tarify: Jak se v roce 2025 vyznat v cenách za nabíjení a neplatit zbytečně navíc?

S koncem prázdnin a blížícím se podzimem 2025 se elektromobilisté v Česku stále častěji ptají: Kde je nabíjení nejlevnější a jak se... >>

Proč Tesla v Číně padá? 6 měsíců propadů odhaluje šokující trend

Tesla zažívá v Číně nejhorší období za poslední roky. Prodeje v srpnu 2025 klesly o 10 % a celkově už šestý měsíc za sebou vykazují... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Schierling, GermanySchierling, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Wilnsdorf, GermanyWilnsdorf, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Grosseto, ItalyGrosseto, Italy
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Eschborn, GermanyEschborn, Germany
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Piacenza, Italy - Via Federico CoppalatiPiacenza, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Dover, UKDover, United Kingdom
11 míst • 250 kW • ne-Tesla
Padova, Italy - Padova NorthPadova, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Simmern, GermanySimmern, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
San Benedetto del Tronto, ItalySan Benedetto del Tronto, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Vannes, FrancePlescop, France
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.