Automobilka Tesla uvedla na trh novou verzi svého Modelu 3 s pohonem zadních kol a dlouhým dojezdem. Tento model nyní stojí 933 000 Kč, což je o 110 000 Kč méně než jeho varianta s pohonem všech kol. Nová verze nabízí dojezd až 585 km dle EPA, což je o něco více km než u Hyundai Ioniq 6 SE.
Cena a výkon
Model 3 Long Range RWD se objevil v online konfigurátoru Tesly s základní cenou 933 000 Kč před připočtením nákladů na dopravu. V USA je model inzerován za $29 990 (přibližně 660 000 Kč) po zohlednění plného daňového kreditu ve výši $7 500, což naznačuje, že používá Panasonic články. Skutečná základní cena před daňovým kreditem je však $42 490 (přibližně 933 000 Kč). Tento model má nejdelší dojezd ze všech současných variant Modelu 3, což z něj činí nejdál dojíždějící Model 3 vůbec.
Bohužel v české verzi webu Tesly se tento vůz zatím neobjevil. Vzhledem k tomu, že tento model by měl mít větší dojezd, než model s pohonem všech kol verze long range, lze očekávat, že podle WLTP bude mít nová verze Modelu 3 dojezd přes 629 km podle WLTP.
Srovnání s konkurencí
Tesla Model 3 Long Range RWD nejen že nabízí delší dojezd než Hyundai Ioniq 6 SE, ale je také levnější. Ioniq 6 SE pro rok 2024 stojí 958 000 Kč a má EPA hodnocený dojezd 581 km. Nicméně, Tesla používá jiný faktor pro úpravu svého dojezdu, což může znamenat, že Ioniq 6 ho v reálném světě stále překonává.
Technické specifikace
Verze s pohonem zadních kol je vybavena jedním motorem, který umožňuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 4.9 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 201 km/h. Tento výkon je přibližně o sekundu rychlejší než u Ioniq 5 SE.
Inovace a výbava
Aktualizovaný Model 3 s kódovým označením "Highland" byl v USA uveden na trh v lednu. Novinky zahrnují přepracovaný exteriér, tišší kabinu a další funkce jako chlazená přední sedadla, bezdrátové nabíjení pro dvě zařízení a 8palcovou obrazovku pro zadní pasažéry. Tesla také odstranila většinu fyzických ovládacích prvků, takže řidiči se musí více spoléhat na dotykovou obrazovku o velikosti 15.4 palců.
Zdroj: Greencarreports, Electrek