Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Tesla zavádí nové technologie: Steer-by-Wire, adaptivní vzduchové odpružení a řízení zadních kol

Ilustrační foto

Společnost Tesla úspěšně implementovala technologii Steer-by-Wire ve svém modelu Cybertruck, který je již běžně k vidění na silnicích. Tato inovativní technologie nahrazuje tradiční mechanické propojení mezi volantem a koly elektronickým systémem, což přináší řadu výhod, včetně přesnějšího řízení a zvýšené bezpečnosti.

Podle dostupných informací Tesla plánuje rozšířit technologii Steer-by-Wire i do dalších modelů ve své produktové řadě.  Implementace Steer-by-Wire umožňuje nejen přesnější a citlivější řízení, ale také otevírá dveře pro další inovace v designu interiéru a bezpečnostních funkcích vozidel. S pokračujícím vývojem a integrací této technologie se očekává, že se stane standardem v budoucích modelech Tesla, což posílí její vedoucí postavení v oblasti automobilových inovací.

Obrázek
Dan

Věděli jste, že:

Tesla Model Y se v prvním čtvrtletí roku 2023 stala nejprodávanějším vozem na světě, čímž předstihla i tradiční modely se spalovacími motory.
Budeme rádi, pokud budete tento článek sdílet na svých sociálních sítích. Na konci článku najdete lištu, která vám umožní článek snadno sdílet. Děkujeme za podporu!

Co je Steer-by-Wire?

Steer-by-Wire je technologie, která nahrazuje tradiční mechanické propojení mezi volantem a koly elektronickým systémem. To znamená, že pohyby volantu jsou přenášeny na kola prostřednictvím elektronických signálů, nikoli mechanických spojů. Mezi hlavní výhody této technologie patří:

  • Možnost snadného přizpůsobení řízení různým jízdním podmínkám.
  • Eliminace mechanických komponentů, což může vést k úspoře hmotnosti a prostoru.
  • Zvýšení bezpečnosti díky snížení rizika zranění při nehodách, jelikož chybí mechanické propojení.

Tato technologie byla poprvé uvedena v sériové výrobě v roce 2013 u modelu Infiniti Q50 a od té doby se postupně objevuje i u dalších výrobců. Tesla plánuje její implementaci ve svých budoucích modelech, včetně připravovaného Cybertrucku. 

Adaptivní vzduchové odpružení

Adaptivní vzduchové odpružení umožňuje vozidlu automaticky upravovat výšku podvozku a tuhost odpružení v závislosti na aktuálních jízdních podmínkách. Mezi výhody této technologie patří:

  • Zlepšení jízdního komfortu na nerovných površích.
  • Optimalizace aerodynamiky a spotřeby energie při jízdě na dálnici snížením světlé výšky.
  • Možnost zvýšení podvozku pro jízdu v terénu nebo při překonávání překážek.

Řízení zadních kol

Řízení zadních kol umožňuje zadním kolům vozidla otáčet se v omezeném úhlu, což přináší následující výhody:

  • Zmenšení poloměru otáčení vozidla, což usnadňuje manévrování v městském provozu a při parkování.
  • Zlepšení stability a ovladatelnosti při vyšších rychlostech, kdy se zadní kola otáčejí ve stejném směru jako přední.

Video: Tesla Cybertruck Steer-by-Wire System

Pro lepší představu o fungování systému Steer-by-Wire si můžete prohlédnout následující video:

Zdroj: Tesla, @Teslarati

Štítky

  • EV novinky
  • Tesla
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák , dne 30 Leden, 2025

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Čínská hrozba pro Teslu? XPENG útočí modely G6 a G9, slibuje nabití za 12 minut

Evropský trh s elektromobily zažívá novou éru. Čínský gigant XPENG zahajuje ofenzívu se svými modely G6 a G9. Tyto vozy, postavené na... >>

Britská vláda spouští dotační program: Jsou 4 000 liber klíčem k oživení trhu s elektromobily?

Prodeje elektromobilů ve Velké Británii zpomalují. Vláda reaguje novým dotačním programem, který od 15. července nabízí soukromým... >>

Xpeng rozjíždí výrobu v srdci Evropy. SUV modely G6 a G9 nově sjíždí z linky v Rakousku

Čínský výrobce elektromobilů Xpeng oficiálně zahájil výrobu svých vozů na evropském kontinentu. První modely, konkrétně elektrická... >>

Oficiálně: Tesla Model Y Performance s 510 koňmi a adaptivním podvozkem už míří do Evropy

Tesla oficiálně uvedla na trh očekávanou verzi Model Y Performance, která přináší zásadní technologické pokroky a designové změny.... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Offenburg, Germany - Wilhelm-Röntgen-StraßeOffenburg, Germany
6 míst • 250 kW • ne-Tesla
Hamburg - Service Center, GermanyHamburg, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
(EV OTM) - Ogden, UKDoncaster, United Kingdom
4 míst • 250 kW • ne-Tesla
Hamburg, Germany - StillhornHamburg, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Wittenburg, GermanyWittenburg, Germany
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Katowice, Poland - E.LeclercKatowice, Poland
4 míst • 125 kW
Cerignola, ItalyCerignola, Italy
8 míst • 120 kW • ne-Tesla
Aydin, TürkiyeAydin, Turkey
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Hartshead Moor, UK - WestboundBrighouse, United Kingdom
6 míst • 150 kW
L'Hospitalet de l'Infant, SpainL'Hospitalet de l'Infant, Spain
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.