Tento krok představuje významný posun v segmentu dálkové dopravy, který byl dlouho doménou dieselových motorů. Nová platforma od Volva dává dopravcům flexibilitu pro nasazení elektrických autobusů na delší linky a do ekologických zón, což je klíčové pro moderní turistický ruch a charterovou dopravu.
Modulární design jako klíč k flexibilitě
Základem nového podvozku je jeho modulární architektura. Dopravci si mohou vybrat konfiguraci se čtyřmi až osmi bateriovými moduly, což umožňuje přizpůsobit kapacitu akumulátorů od 360 kWh do 720 kWh. Díky tomu lze vozidlo optimalizovat jak pro kratší trasy s nižší hmotností, tak pro maximální dojezd na dlouhých cestách.
Podvozek bude dostupný ve dvou i třínápravové verzi a umožní stavbu autobusů o délce od 9,5 do 14,9 metru. Celková povolená hmotnost vozidla může dosáhnout až 27 200 kg. Pohon zajistí elektromotor o výkonu 200 kW nebo 400 kW, v závislosti na zvolené konfiguraci.
„Naše nové elektrické šasi neslouží jen k prodloužení dojezdu. Umožňuje otevření nových tras a dává dopravcům větší všestrannost,“ uvedla Anna Westerberg, prezidentka Volvo Buses.
Rychlé nabíjení a důraz na bezpečnost
Volvo myslelo také na efektivitu provozu. Podvozek podporuje dva standardy nabíjení. Pro pomalejší nabíjení v depech je k dispozici CCS s výkonem 250 kW. Pro rychlé dobíjení na trase pak technologie OppCharge s výkonem až 450 kW.
Jako součást koncernu Volvo Group těží divize autobusů z prověřených technologií a výrobních procesů. Samozřejmostí je vybavení nejnovějšími aktivními bezpečnostními systémy pro ochranu cestujících i ostatních účastníků silničního provozu, jako jsou chodci a cyklisté.
První autobusy již brzy na silnicích
Volvo na vývoji spolupracuje s různými karosáři, aby vyhovělo preferencím jednotlivých trhů. První autobus postavený na podvozku BZR Electric již zkompletovala finská společnost Carrus Delta. Tyto vozy jsou primárně určeny pro zákazníky v severských zemích a v Beneluxu.
S uvedením tohoto podvozku Volvo Buses nyní nabízí řešení pro všechny segmenty autobusové dopravy – od městských a meziměstských linek až po dálkovou a charterovou dopravu.
Zdroj: Tisková zpráva Volvo Buses