Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Tichá éra dálkových cest začíná. Nové elektrické Volvo ujede 700 km a změní cestování na dovolenou

Volvo | zdroj: volvobuses.com
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 26 Září, 2025
Společnost Volvo Buses oficiálně představila svůj nový plně elektrický podvozek Volvo BZR Electric, určený pro dálkové a turistické autobusy. Díky masivní baterii o kapacitě až 720 kWh a dojezdu dosahujícím 700 kilometrů se otevírá cesta pro elektrifikaci meziměstských a mezinárodních tras, které byly dosud pro bateriové autobusy nedostupné.

Tento krok představuje významný posun v segmentu dálkové dopravy, který byl dlouho doménou dieselových motorů. Nová platforma od Volva dává dopravcům flexibilitu pro nasazení elektrických autobusů na delší linky a do ekologických zón, což je klíčové pro moderní turistický ruch a charterovou dopravu.


Modulární design jako klíč k flexibilitě

Základem nového podvozku je jeho modulární architektura. Dopravci si mohou vybrat konfiguraci se čtyřmi až osmi bateriovými moduly, což umožňuje přizpůsobit kapacitu akumulátorů od 360 kWh do 720 kWh. Díky tomu lze vozidlo optimalizovat jak pro kratší trasy s nižší hmotností, tak pro maximální dojezd na dlouhých cestách.

Podvozek bude dostupný ve dvou i třínápravové verzi a umožní stavbu autobusů o délce od 9,5 do 14,9 metru. Celková povolená hmotnost vozidla může dosáhnout až 27 200 kg. Pohon zajistí elektromotor o výkonu 200 kW nebo 400 kW, v závislosti na zvolené konfiguraci.

„Naše nové elektrické šasi neslouží jen k prodloužení dojezdu. Umožňuje otevření nových tras a dává dopravcům větší všestrannost,“ uvedla Anna Westerberg, prezidentka Volvo Buses.


Rychlé nabíjení a důraz na bezpečnost

Volvo myslelo také na efektivitu provozu. Podvozek podporuje dva standardy nabíjení. Pro pomalejší nabíjení v depech je k dispozici CCS s výkonem 250 kW. Pro rychlé dobíjení na trase pak technologie OppCharge s výkonem až 450 kW.

Jako součást koncernu Volvo Group těží divize autobusů z prověřených technologií a výrobních procesů. Samozřejmostí je vybavení nejnovějšími aktivními bezpečnostními systémy pro ochranu cestujících i ostatních účastníků silničního provozu, jako jsou chodci a cyklisté.


První autobusy již brzy na silnicích

Volvo na vývoji spolupracuje s různými karosáři, aby vyhovělo preferencím jednotlivých trhů. První autobus postavený na podvozku BZR Electric již zkompletovala finská společnost Carrus Delta. Tyto vozy jsou primárně určeny pro zákazníky v severských zemích a v Beneluxu.

S uvedením tohoto podvozku Volvo Buses nyní nabízí řešení pro všechny segmenty autobusové dopravy – od městských a meziměstských linek až po dálkovou a charterovou dopravu.

Zdroj: Tisková zpráva Volvo Buses

Štítky

  • EV novinky
  • Volvo
  • Elektromobilita
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Zlom na čínském trhu: Končí éra hybridů?

Srpnová data z čínského automobilového trhu odhalila zásadní obrat. Poprvé po dlouhé době meziročně klesly prodeje plug-in hybridů a... >>

Hra o cla rozhodla. Stellantis s Leapmotor opouští Polsko, novým výrobním centrem bude Španělsko

Strategické partnerství mezi čínskou automobilkou Leapmotor a gigantem Stellantis nabírá jasnější obrysy. Po krátké výrobní epizodě v... >>

Xpeng Mona za 420 tisíc Kč míří do Evropy. Příjezd v roce 2026

Čínský výrobce elektromobilů Xpeng potvrdil vstup cenově dostupné řady Mona na evropský trh v roce 2026. Model M03 s cenou od 420 tisíc... >>

Proč Tesla v Číně padá? 6 měsíců propadů odhaluje šokující trend

Tesla zažívá v Číně nejhorší období za poslední roky. Prodeje v srpnu 2025 klesly o 10 % a celkově už šestý měsíc za sebou vykazují... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Blokhus, DenmarkBlokhus, Denmark
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Rimini, ItalyRimini, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Kløfta, NorwayKløfta, Norway
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Melide, SwitzerlandMelide, Switzerland
10 míst • 125 kW • ne-Tesla
Genova North, ItalyGenova, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Herford, GermanyHerford, Germany
3 míst • 250 kW • ne-Tesla
Palmanova, ItalyAiello del Friuli, Italy
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Demänova Village, SlovakiaLiptovský Mikuláš, Slovakia
4 míst • 150 kW • ne-Tesla
Les Herbiers, FranceLes Herbiers, France
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Fót, HungaryFót, Hungary
12 míst • 230 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.