Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Toyota a její cesta k elektrifikaci: Proč elektromobily nezmizí

Ilustrační foto - nabíjení auta

Prodeje jako důkaz: Toyota mění strategii

Ačkoli Toyota dlouho preferovala hybridní technologie, její první čistě elektrický model bZ4X se v roce 2023 stal překvapením. V Evropě se řadí mezi pět nejprodávanějších elektromobilů v kategorii, v USA prodeje meziročně vzrostly o 100 %. Zákazníci volí elektrifikované vozy i kvůli důvěře v japonské značky – 74 % evropských kupujících Toyoty loni zvolilo model s hybridním nebo bateriovým pohonem.

Co je elektrifikace a proč ji nelze ignorovat

Elektrifikace neznamená jen bateriová auta (BEV). Zahrnuje i hybridy (kombinace spalovacího motoru a baterie), plug-in hybridy (dobíjecí baterie s delším dojezdem) nebo vodíkové články. Toyota nyní vyvíjí minimálně tři nové elektromodely včetně elektrického Land Cruiseru. „Bez pomoci elektromotoru nelze výrazně zlepšit efektivitu spalovacích motorů,“ uvádí Yoshihiro Nakata z Toyota Motor Europe.

Evropa vs. USA: Dva odlišné světy

Zatímco v Evropě tvoří elektromobily 20 % trhu, v USA je podíl kolem 10 %. Rozdíl způsobují přísnější emisní normy EU, vyšší cena benzínu a hustší síť dobíjecích stanic. Studie však ukazují, že 75 % řidičů by s dojezdem 300–400 km nemělo problém – klíčem je dostupnost infrastruktury. Například Ioniq 6 od Hyundai má větší dojezd než některé benzinové vozy.

Obrázek
Dan

Věděli jste, že

Lidl v současné době patří k těm s nejnižší cenou za dobíjení u nás, ale ještě do léta roku 2022 poskytoval nabíjení zdarma.

Baterie: Revoluce za dveřmi

Aktuální lithium-iontové baterie umožňují recyklaci 95 % materiálů. Vyřazené automobilové baterie (s 70 % kapacity) se již využívají jako úložiště energie. Do roku 2030 mají nastoupit solid-state baterie s dvojnásobnou hustotou energie a rychlejším dobíjením. Národní laboratoř pro obnovitelnou energii (NREL) potvrzuje, že tato technologie zvládne i náročné aplikace jako elektrické kamiony.

Proč hybridy nejsou překážkou

Skeptici elektromobilů často volí hybridy jako kompromis. Toyota však dokazuje, že oba směry mohou koexistovat. Její hybridy snížily spotřebu až o 40 % oproti čistě benzinovým vozům. Zároveň automobilka plánuje, že do roku 2025 bude 50 % jejích amerických prodejů tvořit elektrifikovaná vozidla. Jak říká Nakata: „BEV se stanou běžnou součástí života – stejně jako kdysi airbagy.“

Zdroj: insideevs.com

Štítky

  • EV novinky
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Jana , dne 16 Březen, 2025

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Nio Firefly zahajuje dodávky v Evropě: Bezpečný a prémiový elektromobil

Čínský výrobce Nio spouští prodej svého prémiového malého elektromobilu Firefly v Evropě, konkrétně v Norsku a Nizozemsku od 14. srpna.... >>

Tesla propadá, BYD vystřelil: Dramatický obrat na evropském trhu elektromobilů

Evropský trh elektromobilů zažívá dramatický obrat. Zatímco Tesla zaznamenala v červenci 2025 propad prodejů o 42,4% na pouhých 6 600 vozů... >>

Itálie spouští rekordní dotace až 11 000 eur na elektroauta

Italská vláda schválila dotační program v hodnotě 600 milionů eur, který od září 2025 nabídne až 11 000 eur na nákup elektroauta.... >>

XPeng a Volkswagen revolucionizují automobilový průmysl: Společná E/E architektura míří do všech typů vozů

Čínský technologický gigant XPeng a německý Volkswagen Group uzavřely průlomovou dohodu o rozšíření spolupráce na... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Hernani, SpainHernani, Gipuzkoa, Spain
11 míst • 250 kW • ne-Tesla
Gelnhausen, GermanyGelnhausen, Germany
11 míst • 250 kW • ne-Tesla
Ondara, SpainOndara, Spain
16 míst • 250 kW
(EV OTM) - Burnley Barracks, UKBurnley, United Kingdom
4 míst • 250 kW • ne-Tesla
Chemnitz-Center, GermanyChemnitz, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Saint-Herblain, FranceSaint-Herblain, France
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Narbonne, FranceNarbonne, France
12 míst • 150 kW
Neumünster, Germany - Freesen CenterNeumünster, Germany
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Lovosice, Czech RepublicLovosice, Czech Republic
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Winsen (Luhe), GermanyWinsen, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.