Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Toyota a její cesta k elektrifikaci: Proč elektromobily nezmizí

Ilustrační foto - nabíjení auta
Foto: Ilustrační foto - nabíjení auta
Fotka autora Jana
Jana 16 Březen, 2025

Prodeje jako důkaz: Toyota mění strategii

Ačkoli Toyota dlouho preferovala hybridní technologie, její první čistě elektrický model bZ4X se v roce 2023 stal překvapením. V Evropě se řadí mezi pět nejprodávanějších elektromobilů v kategorii, v USA prodeje meziročně vzrostly o 100 %. Zákazníci volí elektrifikované vozy i kvůli důvěře v japonské značky – 74 % evropských kupujících Toyoty loni zvolilo model s hybridním nebo bateriovým pohonem.

Co je elektrifikace a proč ji nelze ignorovat

Elektrifikace neznamená jen bateriová auta (BEV). Zahrnuje i hybridy (kombinace spalovacího motoru a baterie), plug-in hybridy (dobíjecí baterie s delším dojezdem) nebo vodíkové články. Toyota nyní vyvíjí minimálně tři nové elektromodely včetně elektrického Land Cruiseru. „Bez pomoci elektromotoru nelze výrazně zlepšit efektivitu spalovacích motorů,“ uvádí Yoshihiro Nakata z Toyota Motor Europe.

Evropa vs. USA: Dva odlišné světy

Zatímco v Evropě tvoří elektromobily 20 % trhu, v USA je podíl kolem 10 %. Rozdíl způsobují přísnější emisní normy EU, vyšší cena benzínu a hustší síť dobíjecích stanic. Studie však ukazují, že 75 % řidičů by s dojezdem 300–400 km nemělo problém – klíčem je dostupnost infrastruktury. Například Ioniq 6 od Hyundai má větší dojezd než některé benzinové vozy.

Obrázek
Dan

Věděli jste, že

Lidl v současné době patří k těm s nejnižší cenou za dobíjení u nás, ale ještě do léta roku 2022 poskytoval nabíjení zdarma.

Baterie: Revoluce za dveřmi

Aktuální lithium-iontové baterie umožňují recyklaci 95 % materiálů. Vyřazené automobilové baterie (s 70 % kapacity) se již využívají jako úložiště energie. Do roku 2030 mají nastoupit solid-state baterie s dvojnásobnou hustotou energie a rychlejším dobíjením. Národní laboratoř pro obnovitelnou energii (NREL) potvrzuje, že tato technologie zvládne i náročné aplikace jako elektrické kamiony.

Proč hybridy nejsou překážkou

Skeptici elektromobilů často volí hybridy jako kompromis. Toyota však dokazuje, že oba směry mohou koexistovat. Její hybridy snížily spotřebu až o 40 % oproti čistě benzinovým vozům. Zároveň automobilka plánuje, že do roku 2025 bude 50 % jejích amerických prodejů tvořit elektrifikovaná vozidla. Jak říká Nakata: „BEV se stanou běžnou součástí života – stejně jako kdysi airbagy.“

Zdroj: insideevs.com

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

Statistiky elektromobilů

Dvě tváře evropské elektromobility: Proč švédský lídr zpomaluje, zatímco Francie našla nový motor růstu?
Švédsko bylo léta dáváno za vzor, ale jeho spanilá jízda k elektromobilitě zpomaluje. Přestože trh dosahuje působivých 65 %, naráží na své limity. Překvapivý motor růstu teď najdeme ve Francii. Ta s p...

Nabíjení elektromobilu

Zlatá pravidla elektromobility: Jak ušetřit tisíce a prodloužit životnost baterie
Plynulá jízda snižuje spotřebu o třetinu, správné nabíjení prodlužuje životnost baterie o roky a předehřátí v zimě zachrání desítky kilometrů dojezdu. Zjistili jsme, které návyky mají skutečný dopad n...

Ford Capri | zdroj: fordpresskits.com

Ford nabízí vícedenní test elektromobilů za 590 Kč denně. Při koupi vrátí každou korunu
Patnáctiminutová jízda u dealera vám nepoví, jestli vám elektromobil sedne do života. Ford Česká republika proto spouští program, kdy si můžete Pumu Gen-E, Capri nebo Explorer zapůjčit na několik dní....

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Elektromobily ve městě: Proč se vyplatí přesedlat na elektřinu

Městská doprava prochází revolucí a elektromobily se stávají stále atraktivnější volbou pro každodenní cestování. Tichý provoz,... >>

Ford prodal 20 tisíc Mach-E za čtvrtletí. Klasický Mustang prohrává 2:1

Americká automobilka dosáhla rekordního růstu EV o 51 procent právě před zánikem dotací 7 500 dolarů. Zatímco elektrický crossover slaví... >>

Nový Zeekr X má 489 koní a v Číně stojí půl milionu. Teď míří do Evropy

Čínská prémiová značka Zeekr, patřící pod Geely, oficiálně odhalila model Zeekr X. Parametry vyrážejí dech: jde o kompaktní SUV s... >>

Prodeje Tesly v Evropě pokračují v říjnovém propadu. Pomůže levnější Model Y Standard?

Říjnová čísla jsou alarmující. Tesla prodala ve Švédsku jen 133 vozů, ve většině Evropy propadla o desítky procent. Čínské značky... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Arezzo, ItalyArezzo, Italy
24 míst • 250 kW • ne-Tesla
Montbéliard, FranceMontbéliard, France
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Hermsdorf, GermanyHermsdorf, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Füssen, GermanyFüssen, Germany
18 míst • 250 kW • ne-Tesla
Agde, FranceAgde, France
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.