Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Volkswagen a Audi šlapou na brzdu a omezují výrobu svých elektrických hitů

VW - volkswagen-newsroom.com
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 26 Září, 2025
Automobilový gigant Volkswagen Group čelí ochlazení poptávky po elektromobilech a reaguje omezením výroby. Podle zpráv německého tisku se dočasně zastaví výrobní linky modelů jako Volkswagen ID.4, ID.5 a Audi Q4 e-tron v klíčových evropských závodech. Tento krok přichází jako rána pro optimistické plány na elektrickou budoucnost a odhaluje křehkost současného trhu.

Ochlazení poptávky a výrobní škrty

Podle informací, které původně přinesl německý portál Automobilwoche, se koncern Volkswagen rozhodl reagovat na nižší než očekávané prodeje. Během prvních dvou říjnových týdnů bude pozastavena výroba modelů Volkswagen ID.4 a ID.5 v saském Cvikově (Zwickau). Továrna ve Cvikově je přitom vlajkovou lodí elektromobilní strategie koncernu. Podobný osud čeká i sesterský model Audi Q4 e-tron, jehož výroba se zde rovněž dočasně omezí.

Problémy se však netýkají pouze Německa. Výroba modelu Audi Q8 e-tron v bruselském závodě bude podle zpráv pozastavena dokonce až do konce roku 2025. Důvodem mají být potíže v dodavatelském řetězci, konkrétně s dodávkami bateriových článků. Mluvčí společnosti sice situaci komentoval opatrně, ale potvrdil, že výroba se přizpůsobuje aktuální tržní situaci.

Konec dotací a nejistota zákazníků

Co stojí za tímto poklesem zájmu? Analytici se shodují na několika klíčových faktorech. Jedním z hlavních je postupné ukončování státních dotací na nákup elektromobilů v mnoha evropských zemích, včetně klíčového německého trhu. Pro mnoho zákazníků tak elektrická auta skokově zdražila a stala se méně dostupnými.

K tomu se přidává obecná ekonomická nejistota, vysoká inflace a rostoucí životní náklady, které nutí domácnosti odkládat velká investiční rozhodnutí, jakým nákup nového vozu bezesporu je. Mnozí zákazníci navíc stále vnímají jako překážku cenu elektromobilů.

Zpomalení se netýká jen Volkswagenu. Celý evropský trh s elektromobily vykazuje známky nasycení a přechod od "early adopters" (prvních nadšenců) k masovému trhu je zjevně pomalejší a složitější, než automobilky doufaly.

Budoucnost je stále elektrická, ale cesta bude trnitá

Navzdory současným potížím vedení koncernu Volkswagen trvá na tom, že dlouhodobá strategie směřující k plné elektrifikaci zůstává nezměněna. Omezení výroby je vnímáno jako dočasné a flexibilní opatření, které má sladit nabídku s aktuální poptávkou a zabránit hromadění neprodaných vozů.

Pro automobilku je to však jasný signál, že cesta k elektrické budoucnosti nebude tak přímočará. Bude nutné nejen dále inovovat a zlevňovat technologii, ale také lépe reagovat na potřeby a obavy zákazníků. Současná "pauza" tak může být pro Volkswagen i celý automobilový průmysl cennou lekcí a příležitostí k přehodnocení dosavadních strategií.

Zdroj: insideevs.com, automobilwoche.de, electrive.com

Štítky

  • EV novinky
  • Volkswagen
  • Elektromobilita
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Tajemství levnější Tesly Y odhaleno: Nízká cena si vyžádá oběti. Vyplatí se?

Sen mnoha českých řidičů o vlastnictví Tesly se může brzy stát skutečností. Na obzoru je cenově dostupnější verze globálního... >>

Lucid a Uber uzavřeli dohodu za 300 milionů: Robotaxi s dojezdem 724 km míří na silnice

Americká společnost Uber investovala 300 milionů dolarů do výrobce elektrických vozidel Lucid Motors. Cílem je vytvoření flotily více než... >>

Hra o cla rozhodla. Stellantis s Leapmotor opouští Polsko, novým výrobním centrem bude Španělsko

Strategické partnerství mezi čínskou automobilkou Leapmotor a gigantem Stellantis nabírá jasnější obrysy. Po krátké výrobní epizodě v... >>

Nové BMW iX3 ujede 805 km a už brzo bude v předprodeji - cena vás překvapí

BMW oficiálně oznámilo cenu revolučního elektrického SUV iX3, prvního modelu z pokročilé rodiny Neue Klasse. České zastoupení potvrdilo... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Dortmund-Nord, GermanyDortmund, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Waldlaubersheim, GermanyWaldlaubersheim, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Lovosice, Czech RepublicLovosice, Czech Republic
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Moncalieri, Italy - Corso SavonaMoncalieri, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Trzebownisko, PolandTrzebownisko, Poland
4 míst • 150 kW
Dover, UKDover, United Kingdom
11 míst • 250 kW • ne-Tesla
Namur, BelgiumSuarlée, Belgium
15 míst • 250 kW • ne-Tesla
Tarragona, SpainTarragona, Spain
2 míst • 150 kW • ne-Tesla
Györ, HungaryGyőrújbarát, Hungary
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Innsbruck, AustriaInnsbruck, Austria
6 míst • 125 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.