Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Volkswagen a QuantumScape: Společná cesta k masové výrobě solid-state baterií

Ilustrační foto
Foto: Ilustrační foto
Fotka autora Jana
Jana 12 Červenec, 2024

Volkswagenova divize PowerCo a technologická společnost QuantumScape oznámily významnou dohodu, která má za cíl industrializaci a masovou výrobu solid-state lithium-metal baterií pro elektromobily. Tato spolupráce by mohla znamenat zásadní posun v oblasti elektromobility.

Plánovaná kapacita výroby

Podle dohody bude PowerCo schopna ročně vyrábět až 40 gigawatt-hodin bateriových článků s možností zvýšit tuto kapacitu na 80 gigawatt-hodin. To by stačilo na výrobu milionu elektromobilů ročně. Přesné umístění a časový plán výroby zatím nebyly zveřejněny.

Technologické inovace

QuantumScape využívá keramické separátory umožňující použití čisté lithium-metal anody, což vede k vyšší energetické a výkonové hustotě a rychlejšímu nabíjení. I když tato technologie byla úspěšně testována v laboratorních podmínkách, masová výroba a integrace do vozidel představují výzvu.

Společné úsilí pro úspěch

Obě společnosti plánují spojit své klíčové kompetence v rámci společné pracovní iniciativy, která má urychlit škálování produkce a integraci těchto bateriových článků do vozidel Volkswagen. Tento krok je součástí širší strategie Volkswagenu zaměřené na globální bateriovou ofenzivu.

Budoucnost baterií u Volkswagenu

Volkswagen již v červenci 2022 zahájil výstavbu své první „gigafactory“ pro výrobu bateriových článků v Salzgitteru v Německu. Tato továrna bude sloužit jako centrum pro globální aktivity VW v oblasti baterií a bude produkovat nový prizmatičký formát unifikovaných článků, který bude použit s platformou Scalable Systems Platform (SSP) od roku 2026. Do konce tohoto desetiletí by tento formát měl být instalován ve 80 % elektromobilů koncernu VW.

 

Zdroj: Volkswagen Group

Štítky

  • Volkswagen
  • Baterie
  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

Tesla Model S | zdroj: tesla.com

Proč Tesla zvládla software za 5 let a tradiční automobilky selhávají dekádu
GM tratil 10 miliard dolarů na Cruise a projekt skončil. Ford ztratil 2,7 miliardy na Argo AI. Tesla mezitím posílá bezdrátové aktualizace od roku 2012. Co dělá Tesla jinak?

Nabíjení elektromobilu

Solid-state Li-S baterie z Fraunhoferu: Dvojnásobná energie a dojezd přes 1000 km?
Vědci z Fraunhoferova institutu IWS v Drážďanech dosáhli zásadního pokroku ve vývoji lithium-sulfurových (Li-S) baterií. Jejich inovativní architektura s pevným elektrolytem slibuje více než dvojnásob...

GAC Aion V | zdroj: gacgroup.com

Jak obejít evropská cla na čínské elektromobily? GAC to zkouší přes Rakousko
Zatímco Evropská unie zavádí cla až 35 procent na čínské elektromobily, výrobce GAC našel způsob, jak se jim vyhnout. V rakouském Grazu začal vyrábět SUV Aion V v továrně Magna Steyr – stejné, kde ješ...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Nio Firefly chystá „eSko“. Silnější 120kW motor si brousí zuby na Mini Cooper

Prémiová kompaktní značka Nio Firefly, která se netají svými ambicemi konkurovat ikonickému Mini, zvyšuje sázky. Jen pár měsíců po... >>

Nové konsorcium Together urychlí výstavbu gigatováren na baterie po celém světě

<div class="highlight-box">Nezisková organizace Upcell Alliance představila konsorcium „Together“, které si klade za cíl výrazně zrychlit... >>

Evropa přestane být pozadu: FSD Tesly dorazí v únoru 2026. Majitelé mohou pomoci

Více než rok frustrace má konec. Tesla odhalila plán, jak dostat Full Self-Driving do Evropy – s cílovým datem únor 2026. Pro tisíce... >>

Google Gemini nahrazuje asistenta v Android Auto ve 250 milionech aut

Google spouští globální nasazení umělé inteligence Gemini do systému Android Auto. Nový AI asistent dokáže překládat zprávy,... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Verviers, BelgiumVerviers, Belgium
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Dunkerque, FranceGrande-Synthe, France
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Lleida, SpainTorrefarera, Spain
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Carsoli Oricola, ItalyOricola, Italy
8 míst • 150 kW • ne-Tesla
Saint-Herblain, FranceSaint-Herblain, France
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.