Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Volkswagen a QuantumScape: Společná cesta k masové výrobě solid-state baterií

Ilustrační foto
Foto: Ilustrační foto
Fotka autora Jana
Jana 12 Červenec, 2024

Volkswagenova divize PowerCo a technologická společnost QuantumScape oznámily významnou dohodu, která má za cíl industrializaci a masovou výrobu solid-state lithium-metal baterií pro elektromobily. Tato spolupráce by mohla znamenat zásadní posun v oblasti elektromobility.

Plánovaná kapacita výroby

Podle dohody bude PowerCo schopna ročně vyrábět až 40 gigawatt-hodin bateriových článků s možností zvýšit tuto kapacitu na 80 gigawatt-hodin. To by stačilo na výrobu milionu elektromobilů ročně. Přesné umístění a časový plán výroby zatím nebyly zveřejněny.

Technologické inovace

QuantumScape využívá keramické separátory umožňující použití čisté lithium-metal anody, což vede k vyšší energetické a výkonové hustotě a rychlejšímu nabíjení. I když tato technologie byla úspěšně testována v laboratorních podmínkách, masová výroba a integrace do vozidel představují výzvu.

Společné úsilí pro úspěch

Obě společnosti plánují spojit své klíčové kompetence v rámci společné pracovní iniciativy, která má urychlit škálování produkce a integraci těchto bateriových článků do vozidel Volkswagen. Tento krok je součástí širší strategie Volkswagenu zaměřené na globální bateriovou ofenzivu.

Budoucnost baterií u Volkswagenu

Volkswagen již v červenci 2022 zahájil výstavbu své první „gigafactory“ pro výrobu bateriových článků v Salzgitteru v Německu. Tato továrna bude sloužit jako centrum pro globální aktivity VW v oblasti baterií a bude produkovat nový prizmatičký formát unifikovaných článků, který bude použit s platformou Scalable Systems Platform (SSP) od roku 2026. Do konce tohoto desetiletí by tento formát měl být instalován ve 80 % elektromobilů koncernu VW.

 

Zdroj: Volkswagen Group

Štítky

  • Volkswagen
  • Baterie
  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

Nabíjení elektromobilu

Třicetitisícové město u Hamburku dosáhlo, co české metropole plánují na roky. MHD jezdí téměř výhradně na elektřinu
Zatímco české dopravní podniky teprve testují první elektrobusy a potykají se s technickými problémy, německý Ahrensburg s 31 tisíci obyvateli dokázal od 14. prosince převést téměř celou městskou dopr...

Statistiky elektromobilů

Někteří evropští výrobci varují: Odklad zákazu spalováků je dárkem pro Čínu
V Bruselu se schyluje k velkému obratu. Plánovaný konec spalovacích motorů v roce 2035 pravděpodobně nebude tak striktní, jak se čekalo. Zatímco politici mluví o záchraně pracovních míst a vítězství r...

Ilustrační foto

Jedna cena pro celou Evropu. Za kolik? Electra zavádí "Charge League" a míří do Česka
Drahý roaming a složité počítání cen na cestách po Evropě se stávají minulostí. Francouzská Electra právě odhalila detaily iniciativy Charge League a je to větší, než se čekalo. Do aliance vstupují i ...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Evropa odloží konec spalovacích motorů na rok 2040, tvrdí analytici

Plánovaný zákaz prodeje nových benzinových a dieselových aut v EU do roku 2035 se pravděpodobně nepodaří splnit. Podle analýzy Allianz se... >>

Frustrace z nabíjení EV končí: Nové platební systémy slibují spolehlivost

Řidiči elektromobilů si stále více stěžují na nespolehlivost a složitost nabíjení, což podkopává jejich důvěru v celou... >>

Konec cel pro čínská auta? BYD staví závod v Maďarsku a chce ovládnout evropský trh

Obchodní válka s Čínou má nového hráče. Automobilka BYD našla recept na unijní cla a startuje výrobu 300 tisíc vozů ročně přímo v... >>

Volkswagen sází budoucnost elektromobility na čínský Gotion. Má vůbec na výběr?

Po pěti letech strategického partnerství dorazily první baterie z čínské továrny s kapacitou 20 GWh do vozů Volkswagenu. Unifikované... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Ajaccio, Korsika, FranceSarrola-Carcopino, France
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Englos, FranceHaubourdin, France
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Vrgorac, CroatiaVrgorac, Croatia
6 míst • 125 kW • ne-Tesla
Remouchamps, BelgiumRemouchamps, Belgium
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Craiova, RomaniaCraiova, Romania
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.