Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Volkswagen a QuantumScape: Společná cesta k masové výrobě solid-state baterií

Ilustrační foto
Foto: Ilustrační foto
Fotka autora Jana
Jana 12 Červenec, 2024

Volkswagenova divize PowerCo a technologická společnost QuantumScape oznámily významnou dohodu, která má za cíl industrializaci a masovou výrobu solid-state lithium-metal baterií pro elektromobily. Tato spolupráce by mohla znamenat zásadní posun v oblasti elektromobility.

Plánovaná kapacita výroby

Podle dohody bude PowerCo schopna ročně vyrábět až 40 gigawatt-hodin bateriových článků s možností zvýšit tuto kapacitu na 80 gigawatt-hodin. To by stačilo na výrobu milionu elektromobilů ročně. Přesné umístění a časový plán výroby zatím nebyly zveřejněny.

Technologické inovace

QuantumScape využívá keramické separátory umožňující použití čisté lithium-metal anody, což vede k vyšší energetické a výkonové hustotě a rychlejšímu nabíjení. I když tato technologie byla úspěšně testována v laboratorních podmínkách, masová výroba a integrace do vozidel představují výzvu.

Společné úsilí pro úspěch

Obě společnosti plánují spojit své klíčové kompetence v rámci společné pracovní iniciativy, která má urychlit škálování produkce a integraci těchto bateriových článků do vozidel Volkswagen. Tento krok je součástí širší strategie Volkswagenu zaměřené na globální bateriovou ofenzivu.

Budoucnost baterií u Volkswagenu

Volkswagen již v červenci 2022 zahájil výstavbu své první „gigafactory“ pro výrobu bateriových článků v Salzgitteru v Německu. Tato továrna bude sloužit jako centrum pro globální aktivity VW v oblasti baterií a bude produkovat nový prizmatičký formát unifikovaných článků, který bude použit s platformou Scalable Systems Platform (SSP) od roku 2026. Do konce tohoto desetiletí by tento formát měl být instalován ve 80 % elektromobilů koncernu VW.

 

Zdroj: Volkswagen Group

Štítky

  • Volkswagen
  • Baterie
  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

Autonomní řízení

Waymo slaví 2 500 robotaxi. Pak přišla ledová sprcha od Muska: "Nováčkovská čísla."
Závod o budoucnost dopravy má nový milník. Waymo od Googlu nasadilo už 2 500 robotaxi a slaví expanzi na dálnice. Pak ale přišla strohá reakce Elona Muska, která vše staví do jiného světla. Proč jsou ...

Xpeng G6

Xpeng se blíží ziskovosti: Nejmenší ztráta za pět let a rekordní dodávky
Čínský výrobce elektromobilů Xpeng oznámil ve třetím čtvrtletí roku 2025 nejnižší čistou ztrátu za posledních pět let, dosahující 380 milionů RMB (přibližně 1,2 miliardy Kč). Společnost se tak výrazně...

Baterie

Svolt zahájí dodávky semi-solid baterií v roce 2026: Vyšší dojezd a bezpečnost
Čínský Svolt Energy oznámil, že v roce 2026 zahájí sériové dodávky svých prvních semi-solid-state baterií. Tato technologie s energetickou hustotou 270 Wh/kg slibuje výrazně delší dojezd a zásadní zvý...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Elektrické Porsche dostalo legendární značku GTS. A je výkonnější než benzínová verze

Po šedesáti letech se tři legendární písmena GTS poprvé objevují na čistě elektrickém Porsche. Macan GTS Electric nabízí 563 koní... >>

Studie překvapila odborníky. Baterie elektromobilů vydrží mnohem déle. Kdo má nejlepší?

Test 1 300 ojetých elektromobilů přinesl nečekaný výsledek: 80 procent baterií má stále přes 90 procent původní kapacity. „Byli jsme... >>

Porsche Cayenne Electric: 16 minut nabíjení, 1000 koní a konec éry pomalého dobíjení

Stuttgart konečně odhaluje karty. Elektrický Cayenne nabídne to, co dosud žádné prémiové SUV nedokázalo – nabití z 10 na 80 procent za... >>

Evropský bateriový průmysl se hroutí: Stovky milionů v plamenech, tisíce lidí bez práce

Northvolt v bankrotu. Porsche propouští 200 lidí. ACC uzavírá továrny. To, co mělo být evropskou odpovědí na čínskou dominanci, se... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

(EV OTM) - Beacon, UKBeacon, United Kingdom
4 míst • 250 kW • ne-Tesla
Mondovì, ItalyMondovì, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Lorient, FranceCaudan, France
8 míst • 150 kW • ne-Tesla
San Giovanni Teatino, ItalySan Giovanni Teatino, Italy
8 míst • 150 kW • ne-Tesla
Saint-Dié-des-Vosges, FranceSaint-Dié-des-Vosges, France
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.