Okamžik, který se zapíše do historie, se odehrál na vysokorychlostním oválu Automotive Testing Papenburg (ATP). Za volant speciální verze Xtreme, zkráceně označované jako U9X, usedl německý závodní jezdec Marc Basseng. Výsledná rychlost překonala dosavadní rekord Bugatti a jasně ukázala, že budoucnost ultimativního výkonu je elektrická.

Technika, která posouvá hranice
Co stojí za tímto fenomenálním úspěchem? Yangwang U9 Xtreme je vrcholným dílem inženýrů společnosti BYD. O pohon se starají čtyři nezávislé elektromotory, které se dokáží točit až do 30 000 otáček za minutu a produkují celkový kombinovaný výkon přesahující 3000 koní. Tato síla je přenášena na vozovku díky pokročilému systému vektorování točivého momentu Yi Sifang.
Základem vozu je modernizovaná 1200V ultra-vysokonapěťová platforma (oproti standardním 800V). Energii dodává speciálně vyvinutá baterie typu Blade (LFP) s mimořádnou rychlostí vybíjení 30C, uzpůsobená pro závodní nasazení. Pro dosažení rekordní rychlosti byla verze Xtreme vybavena propracovaným aerodynamickým paketem a podvozkem DiSus-X s specifickým naladěním pro zvládání extrémního zatížení.
FASTEST CAR ON THE PLANET
The YANGWANG U9 Xtreme shattered the production-car speed record with a breathtaking run of 492.22 km/h at ATP Automotive Testing Papenburg.
Watch the full VBOX top-speed run now. pic.twitter.com/Z7aApyfjoS— BYD (@BYDCompany) September 21, 2025
Předchozí vládce: Odkaz Bugatti Chiron Super Sport 300+
Titul nejrychlejšího sériového vozu planety přebírá Yangwang U9 Xtreme od skutečné legendy. Až do teď patřil trůn vozu Bugatti Chiron Super Sport 300+, který jako první v historii prolomil magickou hranici 300 mil za hodinu. Dne 2. srpna 2019 dosáhl na testovací dráze Ehra-Lessien v Německu rychlosti 490,484 km/h.
Za volantem tehdy seděl zkušený testovací jezdec a vítěz Le Mans, Brit Andy Wallace. Rekordní vůz byl speciálně upravenou verzí Chironu s výkonem 1600 koní z ikonického osmilitrového motoru W16 se čtyřmi turby. Ačkoliv byl tento výkon celosvětově uznáván, jízda proběhla pouze v jednom směru, což zanechalo prostor pro debaty o jeho absolutní platnosti.
Výroba omezena na 30 kusů
Yangwang U9 Xtreme není jen demonstrací síly, ale míří i k zákazníkům. Automobilka potvrdila, že vyrobí přísně limitovanou sérii čítající maximálně 30 kusů. Název Xtreme odkazuje na anglická slova "limit" a "ultimátní", přičemž písmeno 'X' symbolizuje neznámo a posouvání hranic. Tento úspěch nově definuje kategorii udržitelných hypersportů a dává jasně najevo, že čínský gigant je připraven udávat tempo v oblasti nejvýkonnějších automobilů planety.