Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Xiaomi YU7: Nový elektromobil s dojezdem až 820 km

Novinka
Foto: Novinka
Fotka autora Miriam
Miriam 17 Únor, 2025

Nový konkurent na trhu elektromobilů

Společnost Xiaomi pokračuje v expanzi na trh elektromobilů s novým SUV modelem YU7. Podle regulačního podání čínského ministerstva průmyslu a informačních technologií (MIIT) nabídne tento model dvě varianty, které se liší nejen pohonem, ale také bateriovým systémem.

Dvě verze s odlišnými parametry

YU7 bude k dispozici v dvoumotoro­vé verzi XMA6500LBEVA1 a jednomo­toro­vé XMA6500LBEVR3. Dvoumotoro­vá varianta bude používat ternární lithium-iontové baterie od CATL s kapacitou 101,7 kWh, což umožní dojezd v rozmezí 670 až 760 km podle standardu CLTC. Naproti tomu jednomo­toro­vá verze se spoléhá na LFP (lithium-železo-fosfátové) baterie od BYD s kapacitou 96,3 kWh a dojezdem až 820 km.

Výkon a energetická účinnost

Nejen baterie, ale i pohon ovlivňuje spotřebu energie. Dvoumotorový model má energetickou hustotu baterie 152,7 Wh/kg, zatímco u jednomo­toro­vé varianty je to 134 Wh/kg. Zajímavým faktem je, že navzdory vyšším výkonovým nárokům dosahuje dvoumotoro­vá verze nižší spotřeby energie - pouhých 11,74 kWh na 100 km, zatímco jednomo­toro­vá varianta vykazuje hodnotu 13,38 kWh na 100 km.

Rozměry a hmotnost vozu

Co se týče fyzických rozměrů, podání MIIT ukazuje, že Xiaomi YU7 má délku 4 999 mm, šířku 1 996 mm a výšku 1 600 mm. Délka rozvoru činí impozantních 3 000 mm, což naznačuje velkorysý vnitřní prostor. Přitom hmotnost samotného vozu se u dvoumotorové varianty vyšplhala na 2 405 kg, zatímco jednomo­toro­vá verze váží 2 315 kg.

Silný hráč mezi elektromobily?

Se svou špičkovou technologickou výbavou se Xiaomi YU7 stává výrazným konkurentem na trhu elektromobilů. Nabízí nejen široký dojezd, ale i možnost výběru mezi efektivní jednomo­toro­vou nebo výkonnější dvoumotoro­vou verzí. Díky spolupráci s renomovanými dodavateli baterií, jako jsou CATL a BYD, je tento model jedním z nejsledovanějších elektromobilů současnosti.

Zdroj: cnevpost.com

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

Geely EX5 EM-i LHD | zdroj: geely.com

Geely Galaxy představí první MPV model V900 s dojezdem přes 1000 km
Čínská značka Geely Galaxy odhalí 21. listopadu své první MPV vozidlo V900, které kombinuje elektrický pohon s benzínovým prodlužovačem dojezdu. Model vychází z londýnského taxíku a měří přes 5,3 metr...

Mercedes-Benz CLA, zdroj: media.mercedes-benz.cz

Mercedes CLA: Hybridní a elektrická verze za téměř stejnou cenu
Mercedes představil hybridní varianty modelu CLA, které startují na 1,2 milionu korun a cenově se téměř vyrovnají elektrickému provedení. Německá automobilka tak dosahuje cenové parity mezi různými ty...

V2G - nabíjení - Ilustrační foto

Z překážky se stala výhoda. Němci otevřeli elektromobilům cestu k výdělku 500 eur ročně
Dlouho kritizované dvojí zdanění u technologie V2G je pryč. Německý parlament odstranil hlavní ekonomickou bariéru, která bránila tomu, aby se elektromobily staly mobilními bateriemi pro elektrickou s...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Indie zdvojnásobila prodeje elektromobilů. Pomůže to jejímu smrtícímu ovzduší?

Bombaj, Dillí, Kalkata dusí toxický smog. Indie proto řeší nejhorší krizi kvality ovzduší na světě masivním přechodem na... >>

Tak i Čína občas nestíhá: Zeekr nečekaně šlápl na brzdu a odkládá modernizaci modelu 007

Jsme zvyklí na téměř nadzvukové tempo čínských automobilek, které chrlí nové modely a facelifty rychleji, než je západní konkurence... >>

Známe výherce soutěže o vstupenky na e-SALON 2025. Podívejte se, kdo se může těšit!

Soutěž o vstupenky na největší veletrh elektromobility e-SALON 2025 je u konce. Deset nejrychlejších soutěžících s nejpřesnějšími... >>

EU rozděluje 15 miliard korun na nabíjecí infrastrukturu

Evropská komise vybrala 70 projektů v 24 zemích, které získají celkem přes 600 milionů eur na výstavbu nabíjecích stanic a vodíkových... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Weimar, GermanyWeimar, Germany
6 míst • 250 kW • ne-Tesla
Schorndorf, GermanySchorndorf, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Manchester, UK - SouthStockport, United Kingdom
8 míst • 250 kW
Oberhausen, GermanyOberhausen, Germany
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Krško, SloveniaKrškem, Slovenia
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.