Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Zeekr zahajuje předprodej aktualizovaného SUV 7X s nabíjením za 10 minut

Zeekr 7X | zdroj: zeekrlife.com
Foto: Zeekr 7X | zdroj: zeekrlife.com
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 20 Říjen, 2025
Čínský výrobce elektromobilů Zeekr spustil předprodej aktualizované verze rodinného SUV 7X, které přináší podstatné technické vylepšení v podobě 900voltové architektury. Nejvýznamnější změnou je ultrarychlé nabíjení – baterie se nabije z 10 na 80 procent během pouhých 10 minut. Oficiální uvedení na čínský trh je naplánováno na 28. října 2025, přičemž aktualizovaný model si zachovává konkurenceschopné postavení vůči Tesle Model Y.

Technický skok: Z 800V na 900V

Aktualizovaný Zeekr 7X představuje významnější upgrade než jen kosmetické změny. Hlavním vylepšením je přechod na 900voltovou vysokonapěťovou architekturu, což je posun oproti předchozí 800voltové platformě. Tato změna se promítá především do nabíjecích schopností – systém nyní podporuje nabíjení z 10 na 80 procent kapacity za 10 minut při použití rychlonabíjecí stanice.

Model bude nadále nabízen ve třech variantách. Základní verze s 75kWh baterií využívá Zeekrovu 800voltovou Golden Battery technologii s nabíjecím výkonem 5,5C, která umožňuje nabití z 10 na 80 procent za 10,5 minuty. Tato varianta nabízí dojezd 620 kilometrů podle standardu CLTC a spotřebu pouhých 13,9 kWh na 100 kilometrů.

Obě verze se 103kWh baterií využívají 900voltovou Qilin baterii od CATL s podporou 6C rychlonabíjení, což zkracuje čas nabití na zmíněných 10 minut. Zadokolka s větší baterií nabídne dojezd 802 kilometrů CLTC, zatímco pohon všech kol dosáhne 715 kilometrů. U nás oficiálně Zeekr není, ale i přesto jej lze u nás zakoupit (předchozí verzi) s plnou zárukou a evropskou homologací.

Výkon na úrovni sportovních vozů

Výkonové parametry aktualizovaného modelu jsou impozantní. Základní zadokolka s 75kWh baterií disponuje elektromotorem o výkonu 370 kW (496 koňských sil), což zajišťuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy. Zadokolka se 103kWh baterií zrychlí za 5,1 sekundy.

Vrcholná verze s pohonem všech kol kombinuje zadní motor o výkonu 370 kW s předním o výkonu 215 kW, čímž dosahuje celkového systémového výkonu 585 kW (784 koňských sil). Tato konfigurace umožňuje zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 2,98 sekundy, což řadí Zeekr 7X Ultra AWD mezi nejrychlejší rodinná SUV na trhu.

Pokročilé asistenční systémy

Aktualizovaný model dostává standardně systém Zeekr G-Pilot H7, který využívá 31 snímačů včetně LiDARu pro detekci okolí. Mozkem asistentů řízení je čip Nvidia Drive Thor-U s výpočetním výkonem 700 TOPS, což představuje výrazný pokrok v oblasti autonomních funkcí.

Pozice na trhu a konkurence

Zeekr 7X byl původně uveden na čínský trh 20. září 2024 se startovní cenou 229 900 jüanů (přibližně 808 000 Kč). Model byl od počátku koncipován jako přímý konkurent Tesly Model Y, přičemž se snaží nabídnout lepší poměr ceny a výkonu.

Za prvních devět měsíců roku 2025 se v Číně prodalo celkem 52 255 kusů modelu 7X, což představuje 36,39 procenta celkových dodávek značky Zeekr. Pouze v září bylo dodáno 7 550 vozů. Tyto čísla ukazují, že model si na čínském trhu získává solidní pozici.

SUV se již prodává také na mezinárodních trzích včetně Evropy a Austrálie. V evropských zemích jako Nizozemsko, Švédsko a Norsko je model dostupný od prosince 2024, přičemž ceny v Evropě začínají na přibližně 53 400 euro. V Austrálii začínají dodávky v říjnu 2025 s cenami od 57 900 australských dolarů.

Design a rozměry

Aktualizovaný Zeekr 7X zachovává většinu designových prvků předchůdce, včetně rozměrů karoserie. Vozidlo měří 4 825 mm na délku, 1 930 mm na šířku a 1 666 mm na výšku, s rozvorem 2 925 mm. Hmotnost se pohybuje mezi 2 280 až 2 470 kg v závislosti na verzi.

Interiér nabízí prostor pro pět cestujících s centrální obrazovkou o úhlopříčce 15,05 palce, přístrojovým štítem s úhlopříčkou 13,02 palce a plochým multifunkčním volantem. Zavazadlový prostor má kapacitu 539 litrů.

Obrázek
Zeekr 7X | zdroj: zeekrlife.com
Zeekr 7X uvnitř | zdroj: zeekrlife.com

Předprodejní podmínky

Zeekr zatím nezveřejnil oficiální předprodejní ceny aktualizovaného modelu 7X. Zákazníci, kteří nyní zaplatí rezervační zálohu 2 000 jüanů (asi 7 000 Kč), získají při finálním nákupu slevu 7 000 jüanů (přibližně 25 000 Kč).

Ukázkové vozy jsou již k dispozici v showroomech Zeekr po celé Číně. Oficiální uvedení na trh proběhne 28. října 2025, kdy budou oznámeny i konečné ceny jednotlivých verzí.

Širší kontext v portfoliu Zeekr

Model 7X představuje druhý Zeekrův pokus o mainstream segment po sedanu 007, zatímco ostatní modely značky cílí na prémiové a specializované segmenty. Aktualizace 7X přichází těsně po uvedení aktualizovaného modelu Zeekr 001 začátkem října 2025, který rovněž dostal 900voltovou architekturu, nabíjení za sedm minut a nabízí výkon až 912 koňských sil.

Zeekr patří do portfolia čínské automobilky Geely, která vlastní také značky Volvo, Polestar, Lotus a Smart. Model 7X je postaven na platformě SEA (Sustainable Experience Architecture), kterou sdílí s dalšími elektromobily koncernu.

Aktualizovaný Zeekr 7X přináší podstatná technická vylepšení, především v oblasti nabíjení a výkonu. 900voltová architektura a nabíjení za 10 minut představují konkurenční výhodu, která by mohla oslovit zákazníky hledající praktický rodinný elektromobil s minimálními kompromisy. Zbývá zjistit, zda se podobná vylepšení dostanou i do evropských verzí a jak budou ceněny na mezinárodních trzích.

Zdroj: cnevpost.com, carnewschina.com, zeekr.eu, wikipedia.org

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

Ford Capri | zdroj: fordpresskits.com

Ford v Kolíně ruší 3500 míst: Výroba elektromobilů přechází na jednu směnu
Automobilka Ford zahájila v německém Kolíně program dobrovolného odchodu, který má vést k redukci 3500 pracovních míst. Důvodem je nízká poptávka po jejich elektrických modelech Explorer a Capri, což ...

Hyundai a PRE nabíjení | zdroj: pre.cz

Konec drahého rychlonabíjení? PRE láká na 11 korun za kWh a asistenci zdarma
Od prvního prosince mohou elektromobilisté v síti PRE Point nabíjet na ultrarychlých stanicích za 11 korun za kilowatthodinu – o dva koruny levněji než dosud. Nový tarif Platinum za měsíční paušál 300...

Zeekr X | zdroj: zeekr.eu/press

Zeekr vstupuje na německý trh: Čínská značka míří na firemní flotily
Čínská prémiová značka Zeekr oficiálně zahajuje prodej v Německu od ledna 2026. Firma se zaměřuje především na firemní flotily a nabízí tři modely s cenami od 37.990 eur. Plánuje vybudovat síť 100 ser...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Konec cel pro čínská auta? BYD staví závod v Maďarsku a chce ovládnout evropský trh

Obchodní válka s Čínou má nového hráče. Automobilka BYD našla recept na unijní cla a startuje výrobu 300 tisíc vozů ročně přímo v... >>

Tesla Roadster: 8 let čekání končí. Nebo ne? Musk stanovil datum na dubnový žert

Zákazníci čekají od roku 2017, někteří už ruší objednávky. Teď Elon Musk oznámil představení na 1. dubna 2026 – ten samý den, kdy... >>

Tesla FSD v Evropě: První testovací jízdy a cesta k homologaci 2026

Systém Full Self-Driving (Supervised) od Tesly se konečně dostává do Evropy. Zájemci si jej mohou vyzkoušet již letos na demo jízdách v... >>

Nové Hyundai NEXO 2025: Dojezd přes 800 km a tankování za pět minut. Vodíkové SUV jde jinou cestou

Hyundai představuje novou generaci modelu NEXO pro rok 2025 a potvrzuje tak svou pozici v oblasti vodíkové mobility. Zatímco trh zrychluje v... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Meggenhofen, AustriaTrappenhof, Austria
9 míst • 250 kW • ne-Tesla
Schwandorf, GermanySchwandorf, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Biguglia, Korsika, FranceBiguglia, France
4 míst • 250 kW • ne-Tesla
Kløfta, NorwayKløfta, Norway
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Lorient, FranceCaudan, France
8 míst • 150 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.