Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

BMW iX: Modernizace přináší větší dojezd a vyšší výkon

BMW iX xDrive60 - zdroj: press.bmwgroup.com

BMW iX pro modelové roky 2025/2026 přináší řadu významných vylepšení, která osloví náročné evropské zákazníky, včetně těch v České republice.

Mezi hlavní novinky patří zvýšení dojezdu, představení nové základní verze a optimalizace provozní efektivity.

Rozšířená nabídka modelů a vylepšený dojezd

Nově je k dispozici základní model iX xDrive45, který nabízí výkon 402 koní a dojezd až 502 km podle předběžných testů BMW AG. Vyšší verze iX xDrive60 poskytuje 536 koní a dojezd až 547 km. Vrcholný model iX M70 xDrive se pyšní výkonem 650 koní a dojezdem přibližně 486 km.

Efektivní tepelné čerpadlo a rychlejší nabíjení

Všechny modely jsou standardně vybaveny novým tepelným čerpadlem, které efektivně využívá odpadní teplo z baterie a motoru k vytápění kabiny, což je klíčové pro zimní podmínky v České republice. Nabíjecí výkon byl také zvýšen; modely xDrive60 a M70 podporují rychlonabíjení s výkonem až 195 kW, což umožňuje nabití z 10 % na 80 % za přibližně 30 minut.

I když se může zdát, že 30minutové nabíjení je dostatečné, u vozu této cenové kategorie by se očekávalo pokročilejší řešení. Konkurenční modely s 800V architekturou, jako je Porsche Taycan nebo Hyundai Ioniq 5, zvládnou podobné nabití i za méně než 20 minut. A to je pořádný rozdíl. BMW se zatím drží 400V technologie, což sice usnadňuje kompatibilitu s širší sítí nabíjecích stanic, ale zároveň omezuje rychlost nabíjení oproti modernějším systémům.

Design a interiér: Sportovní prvky a nové barevné varianty

Exteriér vozu byl modernizován s důrazem na sportovní vzhled. Nově je k dispozici volitelný M Sport paket, který zahrnuje výrazné linie, nové designy kol a další dynamické prvky. Pro české zákazníky jsou atraktivní nové barevné odstíny, jako je Arctic Race Blue Metallic a Dune Grey Metallic. Interiér nabízí nové M multifunkční sedadla s vylepšenou boční oporou a širokými možnostmi nastavení pro maximální komfort.

Obrázek
Dan

Věděli jste, že

BMW bylo jedním z prvních výrobců, kteří experimentovali s elektromobily. Již v roce 1972 představilo BMW 1602 Elektro, který se používal jako doprovodné vozidlo na Olympijských hrách v Mnichově.

Pokud se vám článek líbil, můžete jej na konci článku sdílet pomocí lišty. Děkujeme za podporu!

Cena a dostupnost v České republice

Výroba nového BMW iX začne v březnu 2025 v závodě Dingolfing v Německu. Dodávky do českých showroomů jsou plánovány na druhé čtvrtletí roku 2025. Ceny budou oznámeny blíže k datu uvedení na trh, ale očekává se, že základní model xDrive45 bude cenově dostupnější než předchozí verze (přibližně 2 mil. Kč).

Proč zvolit iX v České republice?

  • Adaptivní rekuperace: Systém automaticky upravuje intenzitu brzdění podle navigačních dat, což je ideální pro české silnice s častými křižovatkami.
  • 4-zónová klimatizace: Součástí volitelného Comfort paketu, který zajišťuje dokonalou teplotní kontrolu pro všechny cestující.
  • 5G připojení: Integrovaný modem pro rychlý přístup k službám BMW ConnectedDrive.

Nové BMW iX pro roky 2025/2026 představuje významný krok vpřed v oblasti elektrických vozidel, nabízející vylepšený výkon, delší dojezd a modernizovaný design, který jistě osloví české řidiče hledající kombinaci inovace a luxusu.

Zdroj: insideevs.com, Tisková zpráva BMW Group ČR , Wikipedie

Štítky

  • EV novinky
  • BMW
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Jana , dne 29 Leden, 2025

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Čínské elektromobily expandují: BYD míří na evropský luxusní trh a roste podpora bateriových technologií

Čínský výrobce BYD se chystá jako první ze země vstoupit na evropský trh luxusních elektromobilů se svou značkou Yangwang. Současně... >>

Zeekr vyvrací obvinění z prodeje ojetých elektromobilů

Čínská automobilka Zeekr oficiálně reagovala na mediální zprávy o údajném prodeji ojetých vozů s nulovým nájezdem. Firma kategoricky... >>

Novinky v elektromobilitě: Avatr posiluje baterie a MG4 láme rekordy

Čínský výrobce Avatr oznámil integraci větších baterií CATL a pokročilého řídicího systému Huawei do svých modelů, s uvedením... >>

BMW iX3 2026: Revoluční efektivita 15 kWh/100 km předčí Tesla Model Y

Nový BMW iX3 2026 přepisuje pravidla elektromobility s rekordní spotřebou pouhých 15 kWh na 100 kilometrů a dosahuje uhlíkové neutrality... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

IONIQ 9

Hyundai - IONIQ 9

Dojezd dle WLTP: 620 km

Superchargery

Regensburg-Ost, GermanyRegensburg, Germany
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Liege, BelgiumLiège, Belgium
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Nykøbing Mors, DenmarkNykøbing Mors, Denmark
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Caldes de Malavella, SpainCaldes de Malavella, Spain
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Lippetal, GermanyLippetal, Germany
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Bratislava, SlovakiaBratislava, Slovakia
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Viborg, DenmarkViborg, Denmark
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Hjørring, DenmarkHjørring, Denmark
28 míst • 250 kW • ne-Tesla
Wörth, GermanyWörth an der Isar, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Randers, DenmarkRanders, Denmark
14 míst • 130 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.