Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

BMW trefilo do černého. Nová iX3 je téměř vyprodaná dříve, než vyjela na silnice. Proč?

BMW iX3 - zdroj: www.press.bmwgroup.com
Foto: BMW iX3 - zdroj: www.press.bmwgroup.com
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 21 Prosinec, 2025

Mnichovská automobilka zřejmě trefila do černého. Dlouho očekávaný přechod na čistě elektrickou platformu Neue Klasse přináší ovoce dříve, než první vozy fyzicky dorazí k zákazníkům. Podle nejnovějších zpráv se objednávkové knihy plní takovým tempem, že zájemci o novou iX3 možná budou muset čekat déle, než doufali.

Když BMW poprvé ohlásilo projekt Neue Klasse, slibovalo radikální změnu v tom, jak staví a prodává auta. Nyní, na konci roku 2025, vidíme první reálné výsledky tohoto slibu. Nová generace BMW iX3, která je prvním zástupcem této nové éry, vyvolala vlnu zájmu, která zaskočila i samotné analytiky. Zdá se, že sázka na návrat ke kořenům v moderním elektrickém balení funguje.

Vyprodáno dříve, než se rozjedou první předávky vozu?

Podle informací specializovaného serveru BMWBlog se evropské kvóty pro rok 2026 nebezpečně tenčí. Zdroje blízké automobilce naznačují, že velká část produkční kapacity určené pro evropský trh na příští rok je již alokována na základě předobjednávek a zájmu dealerů.

Tento stav je o to překvapivější, že segment prémiových elektrických SUV je v roce 2025 nabitý konkurencí. Proti BMW stojí silné Audi Q6 e-tron nebo elektrické Porsche Macan. Přesto se zdá, že mnichovská novinka nabídla mix vlastností, který zákazníky přesvědčil. Pokud uvažujete o konfiguraci tohoto vozu v České republice, může být nejvyšší čas kontaktovat dealera, abyste se vyhnuli dodacím lhůtám přesahujícím 12 měsíců.

Proč právě nová iX3?

Předchozí generace iX3 byla solidním vozem, ale trpěla tím, že šlo o "přestavbu" spalovacího modelu X3. Novinka je jiná. Je postavena od základu jako elektromobil na architektuře Neue Klasse. To s sebou nese několik zásadních technických benefitů, které zřejmě stojí za nákupní horečkou:

  • 800V architektura: Rychlost nabíjení se stala klíčovým parametrem. Nová iX3 slibuje doplnění stovek kilometrů dojezdu během zastávky na kávu, což v kombinaci s rozšiřující se sítí ultrarychlých nabíječek (např. Ionity nebo Shell Recharge) maže rozdíly oproti spalovacím vozům.
  • Nové bateriové články: BMW přešlo na cylindrické články (6. generace eDrive), které nabízejí o 20 % vyšší energetickou hustotu. V praxi to znamená delší dojezd bez nutnosti vozit extrémně těžkou baterii.
  • Panoramic Vision: Interiér vozu přináší zcela nový koncept ovládání, kde klasické přístroje nahrazuje projekce přes celou šířku čelního skla. To, co znělo jako sci-fi, se stává realitou, kterou chtějí zákazníci vyzkoušet.

Design, který dělí, ale prodává

BMW se v posledních letech nebálo kontroverzního designu. Nová iX3 se vrací k čistším liniím, inspirovaným konceptem Vision Neue Klasse X. Pryč jsou obří "ledvinky" táhnoucí se až k zemi, nahradila je horizontální, digitálně podsvícená maska. Tento retro-futuristický styl, odkazující na legendární modely ze 70. let, zjevně rezonuje s evropským vkusem více než barokní tvary některých předchůdců.

Co to znamená pro český trh?

Ačkoliv jsou zprávy o vyprodání primárně spojeny s velkými trhy jako je Německo, Francie nebo Velká Británie, efekt se přelije i k nám. Český trh bývá v alokacích často závislý na celoevropské poptávce. Pokud je zájem na západě takto enormní, lze očekávat, že české kvóty budou omezené.

Úspěch iX3 je důležitým signálem. Ukazuje, že evropští zákazníci neodmítají elektromobilitu jako takovou, ale čekali na produkty, které nebudou kompromisem. S dojezdem reálně atakujícím 600 kilometrů a nabíjením pod 20 minut se nová iX3 stává plnohodnotným prvním autem do rodiny, nikoliv jen doplňkem do města.

Náš pohled: BMW se podařil husarský kousek. V době, kdy se trh stabilizuje a zákazníci jsou vybíravější, dokázalo vytvořit produkt, o který je rvačka. Nyní bude klíčové, zda automobilka dokáže tento zájem uspokojit a zda výrobní linky v maďarském Debrecínu, kde se Neue Klasse rodí, zvládnou nápor objednávek. Uvidíme, co přinesou další modely a zda se objeví brzo i levnější elektromobily značky na nové platformě Neue Klasse.

Štítky

  • EV novinky
  • Elektromobilita
  • BMW
  • Zahraničí

Mohlo by vás zajímat

Baterie

Bývalý šéf Lynk&Co: Automobilky v tajnosti nenávidí elektromobilitu
Alain Visser, který až do začátku roku 2024 vedl značku Lynk&Co, ostře kritizuje automobilový průmysl. Podle něj tradiční výrobci automobilů ve skutečnosti elektromobilitu nenávidí a dělají vše pro to...

Elektromobily nebo spalovací vozy

Německo a Česko vyhrály: EU zmírňuje zákaz spalováků. Francie a Volvo protestují
Evropská komise v úterý 16. prosince 2025 oficiálně zmírnila plánovaný zákaz prodeje nových automobilů se spalovacími motory od roku 2035. Místo původních 100% snížení emisí CO2 nově požaduje pouze 90...

Ilustrační foto

Konec tavení a chemikálií. BMW otevřelo první centrum, kde se baterie recyklují mechanicky
Představte si recyklaci baterií bez pecí žhavých na 1450 stupňů a bez nádrží plných agresivních chemikálií. Přesně to dnes začalo fungovat v bavorském Salchingu, kde BMW Group a společnost Encory spus...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Průlom ve výrobě baterií s pevným elektrolytem: Linky na 8 GWh jsou realitou, BYD je blíž, než jsme čekali

Zapomeňte na sliby o vzdálené budoucnosti. Zatímco se svět upínal k laboratorním testům, dodavatel gigantu BYD potichu spustil první... >>

V úterý to bude jasné: Evropa couvá od zákazu spalovacích aut. Proč ho elektromobily vlastně nepotřebují?

Evropská komise pravděpodobně v úterý 16. prosince představí plán na zmírnění zákazu prodeje spalovacích motorů od roku 2035.... >>

Šéf Fordu řídil půl roku čínské auto. „Nejpokořující věc v životě"

Jim Farley si nechal dovézt Xiaomi SU7 z Šanghaje do Chicaga a po šesti měsících ho odmítá vrátit. Generální ředitel Fordu během... >>

Volvo posílá domů 73 elektrobusů. Malé město dělá, co velká česká města jen plánují

Představte si: město s 115 tisíci obyvateli objedná najednou 73 elektrobusů a do dvou let kompletně zbaví městskou dopravu dieselu. Ne v... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Sallent, SpainSallent, Spain
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Wittenburg, GermanyWittenburg, Germany
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Oslo North - Ullevaal, NorwayOslo, Norway
40 míst • 250 kW • ne-Tesla
Mandelieu-la-Napoule, FranceMandelieu-la-Napoule, France
28 míst • 250 kW • ne-Tesla
Ankara, TürkiyeAnkara, Turkey
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.