Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

BYD nezpomaluje: Prodeje elektromobilů v srpnu vystřelily o 24 %. Co za tím stojí?

BYD | zdroj: byd.com
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 8 Říjen, 2025
Čínský automobilový gigant BYD (Build Your Dreams) opět demonstruje svou sílu na globálním trhu s elektromobily. Podle nejnovějších dat za srpen 2025 společnost zaznamenala impozantní, 24% meziroční nárůst prodejů svých čistě bateriových elektrických vozidel (BEV). Tento výsledek nejenže potvrzuje rostoucí popularitu značky, ale také signalizuje její odhodlání dominovat v éře elektrické mobility navzdory zostřující se konkurenci.

Téměř 200 000 čistých elektromobilů za měsíc

V srpnu dodal BYD svým zákazníkům celkem 199 585 vozů s čistě elektrickým pohonem. Celkově, včetně plug-in hybridních modelů (PHEV), prodala společnost za stejné období 373 626 vozidel kategorie New Energy Vehicles (NEV). Ačkoliv prodeje plug-in hybridů zaznamenaly mírný pokles, silný růst v segmentu BEV jasně ukazuje, kam směřuje preference spotřebitelů a strategické zaměření firmy.

Tento úspěch je poháněn především neutuchající poptávkou na domácím čínském trhu, ale také stále významnějšími úspěchy v zahraničí. Společnost masivně investuje do expanze na nové trhy, zejména v Evropě, jihovýchodní Asii a Latinské Americe. Srpnové exporty dosáhly více než 80 000 vozů, což představuje masivní meziroční nárůst a dokazuje, že strategie globalizace nese své ovoce.

Klíčové modely a strategie úspěchu

Za úspěchem stojí portfolio atraktivních a cenově konkurenceschopných modelů. Vozy jako BYD Atto 3, Dolphin a Seal si rychle získaly oblibu u zákazníků po celém světě díky svému modernímu designu, pokročilým technologiím a především díky inovativní baterii Blade Battery, která je známá svou bezpečností a životností.

Klíčovým prvkem strategie BYD je také vertikální integrace. Na rozdíl od mnoha konkurentů si společnost sama vyrábí klíčové komponenty, včetně polovodičů a právě baterií. To jí dává nejen kontrolu nad dodavatelským řetězcem a náklady, ale také umožňuje rychleji inovovat a přizpůsobovat se dynamice trhu. Navíc BYD jde ještě dál a zajistil si i lodní flotilu pro vývoz svých vozů. V době globální nejistoty se tato soběstačnost ukazuje jako obrovská konkurenční výhoda.

Výhled do budoucna

Navzdory silným výsledkům čelí BYD, stejně jako celý automobilový sektor, řadě výzev. Patří mezi ně zpomalující růst na některých trzích a sílící konkurence nejen od zavedených automobilek jako Tesla a Volkswagen, ale i od nových čínských značek. Přesto si BYD udržuje optimistický výhled. S plánovaným uvedením nových modelů a výstavbou výrobních závodů v Evropě, například v Maďarsku, je společnost připravena dále posilovat svou globální přítomnost.

Srpnová čísla jsou jasným signálem, že BYD je odhodlán zůstat na špici. Schopnost kombinovat technologické inovace, efektivní výrobu a agresivní globální expanzi z něj činí jednoho z nejdůležitějších hráčů, kteří formují budoucnost automobilového průmyslu.

Zdroj: cleantechnica.com, electriccarsreport.com

Štítky

  • EV novinky
  • BYD
  • Zahraničí
  • Elektromobilita
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Volvo EX90 2026: Švédové opravili katastrofu za 2 miliony. 250 km za 10 minut nabíjení konečně realitou

Po žalobách majitelů a softwarovém fiasku přichází Volvo s radikálně přepracovaným EX90 pro rok 2026. Nová 800voltová architektura,... >>

První kostka domina padla. Renault odtajnil v Americe plán, jak čelit Číně

Zatím se to děje tisíce kilometrů daleko. Tamní továrny Renaultu se mají stát prvními, kde se budou vyrábět čínská auta. Nejde ale o... >>

Sedm minut a jedeme dál. Nový Zeekr 001 boří mýty o pomalém nabíjení elektromobilů

Ještě před měsícem se zdálo 12 minut jako technologický zázrak. Nyní čínská automobilka Zeekr posouvá laťku na zcela novou úroveň.... >>

Tajemství levnější Tesly Y odhaleno: Nízká cena si vyžádá oběti. Vyplatí se?

Sen mnoha českých řidičů o vlastnictví Tesly se může brzy stát skutečností. Na obzoru je cenově dostupnější verze globálního... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Münster, GermanyMünster, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Skulestadmo, Norway - StorrvikiSkulestadmo, Norway
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Kostomłoty, PolandKostomłoty, Poland
4 míst • 150 kW
Roma, Italy - AurelioRoma, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Oradea, RomaniaOradea, Romania
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.