Lodní armáda je kompletní
Za necelé dva roky se stalo to, co mnozí považovali za nemožné. Zprovozněním poslední lodi, nazvané BYD Jinan, společnost zkompletovala svou masivní flotilu plavidel typu RoRo (Roll-on/Roll-off). Dohromady má těchto osm lodí, pojmenovaných po klíčových čínských městech jako Shenzhen, Xi'an nebo Zhengzhou, roční přepravní kapacitu přesahující jeden milion automobilů.
Nejde přitom o žádné staré tankery. Lodě jako BYD Shenzhen patří k největším svého druhu na světě, s kapacitou až 9 200 vozů. Jsou navíc vybaveny moderním dvoupalivovým pohonem na zkapalněný zemní plyn (LNG) a tradiční palivo, což výrazně snižuje emise. BYD tak dává jasně najevo, že myslí nejen na objem, ale i na udržitelnost své masivní expanze.
Nejen z Číny, ale pro celý svět
Nejzásadnější na celé strategii je ale fakt, že tyto lodě nebudou sloužit jen jako jednosměrný most z Číny do zbytku světa. Plán je mnohem propracovanější. BYD totiž masivně investuje do výrobních závodů po celém světě, včetně Thajska, Brazílie a především Maďarska, kde v Szegedu roste první evropská továrna značky.
A právě zde se ukazuje genialita vlastnictví flotily. Lodě budou fungovat jako globální kyvadlová doprava. Mohou například dovézt auta vyrobená v Číně do Evropy a na zpáteční cestu naložit modely smontované v Maďarsku a exportovat je na jiné trhy. Už dnes byla spatřena loď BYD Zhengzhou, jak přepravuje vozy s pravostranným řízením z Thajska do Velké Británie. Tímto krokem si BYD zajišťuje neuvěřitelnou flexibilitu a kontrolu nad celým svým dodavatelským řetězcem.
Proč ta obrovská investice?
Důvodů, proč se BYD pustil do tak nákladného projektu, je několik. Automobilka se chce vyhnout zranitelnosti globálních dodavatelských řetězců a nedostatku přepravních kapacit, který ochromil svět po pandemii. Zároveň tím dramaticky snižuje náklady a závislost na externích rejdařských společnostech, jejichž ceny v posledních letech prudce vzrostly. Plná kontrola nad logistikou znamená rychlejší a spolehlivější dodávky pro zákazníky, což je v dnešním konkurenčním prostředí klíčová výhoda.
Pro evropské a české zákazníky je to jasný signál: BYD to s expanzí myslí smrtelně vážně. Stabilní a efektivní logistika je základním kamenem pro to, aby mohl na trh dodávat své vozy plynule a za konkurenceschopné ceny. Soupeři v automobilovém průmyslu dostali další důvod k zamyšlení – BYD už není jen výrobce aut, stává se z něj globální logistický gigant.
Zdroj: carnewschina.com, cnevpost.com