Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

BYD znovu poráží Teslu: Proč by si ale čínský gigant měl dát na Teslu pozor?

BYD ilustrační foto
Foto: BYD ilustrační foto
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 24 Listopad, 2025

Podzimní čtvrtletí roku 2025 přineslo jasné vítěze v celosvětové soutěži o dominanci na trhu bateriových elektromobilů (BEV). Podle nejnovější zprávy analytické společnosti TrendForce si čínský výrobce BYD udržel vedoucí pozici s 15,4% podílem na globálním trhu, přestože prodeje mezičtvrtletně mírně poklesly. Americká Tesla se umístila na druhém místě s 13,4% podílem, přičemž zaznamenala mezičtvrtletní růst prodejů o působivých 29 %. BYD by měl tedy zbystřit, protože Tesla opět ukrajuje z koláče více a více.

Čísla mluví jasně: Kdo prodal kolik vozů?

BYD během třetího čtvrtletí dodal 582 522 čistě elektrických vozů, což představuje meziroční nárůst o 31,37 %, ale současně mírný pokles o 4,03 % oproti předchozímu čtvrtletí. Tesla naopak zaznamenala pozitivní trend s 497 099 dodanými vozy, což je meziročně o 7,39 % více a mezičtvrtletně dokonce o 29,41 % více. Růst Tesly byl podle analytiků poháněn hlavně stimuly na americkém trhu souvisejícími s termíny dotací a také úspěchem na čínském trhu.

Překvapiví hráči: Kdo ještě zazářil?

Mezi největší překvapení patří výkon čínských automobilek Geely Auto a Leapmotor. Geely si zajistila 6% podíl na globálním trhu, zatímco Leapmotor dosáhl 4,1%. Oba výrobci demonstrovali výjimečný růstový potenciál v konkurenčním prostředí. Na šestém místě se umístila společnost Xpeng s 3,1% podílem a teprve nedávno na trh vstoupivší Xiaomi obsadilo osmou příčku s 2,9% podílem.

BYD mění strategii: Hybridní SUV míří výhradně do Evropy

Zatímco BYD posiluje svou pozici na globálním trhu, zároveň přizpůsobuje svou produktovou strategii regionálním specifikům. V Evropě právě představila hybridní verzi SUV Yuan Up pod názvem Atto 2 DM-i, která není dostupná na domácím čínském trhu. Jedná se o první plug-in hybridní model v rodině Yuan, vybavený vlastní hybridní technologií DM-i.

Proč zvolili jinou strategii pro Evropu?

"Evropští zákazníci mají odlišné potřeby mobility, a proto nabízíme jak čistě elektrické, tak plug-in hybridní modely," vysvětlila Stella Li, výkonná viceprezidentka BYD. Model Atto 2 DM-i disponuje dojezdem na čistě elektrický pohon až 90 kilometrů a v kombinovaném režimu až 1 000 kilometrů. Dlouhodojezdová elektrická verze Atto 2 Comfort pak nabízí dojezd 430 kilometrů dle standardu WLTP.

Celosvětový trend: Elektromobilita dál roste

Globální prodeje nových energetických vozidel (NEV) dosáhly ve třetím čtvrtletí 5,39 milionu kusů, což představuje meziroční nárůst o 31 %. Z toho čistě elektrické vozy tvořily 3,71 milionu kusů (nárůst o 48 %), zatímco plug-in hybridy 1,67 milionu kusů (nárůst o 4 %). Analytici TrendForce předpovídají, že celosvětové prodeje NEV dosáhnou v roce 2025 20,43 milionu vozů a v roce 2026 vzrostou na 22,8 milionu kusů.

  • BYD vede globální trh plug-in hybridů s 27,9% podílem
  • Rodina Yuan patří mezi nejprodávanější modely BYD
  • BYD působí v 33 evropských zemích a plánuje rozšířit prodejní síť na 1 000 míst
  • Čínský trh vykazuje známky saturace a intenzivní konkurence

S rostoucí globalizací čínských automobilkých značek a přizpůsobováním se místním trhům se otevírá nová kapitola v celosvětové elektromobilní revoluci. Zatímco BYD konsoliduje své vedoucí postavení, tradiční hráči i nováčci se připravují na další fázi konkurenčního boje.

Zdroj: CNevpost

Štítky

  • EV novinky
  • Elektromobilita
  • BYD
  • Tesla

Mohlo by vás zajímat

Hyundai IONIQ 5 N | zdroj: hyundai.news

Hyundai vytáhl na Porsche geniální zbraň. Kde Němci potřebují převodovku, tam Korejci použili „neviditelný“ trik
Porsche sází na mechanickou převodovku, Korejci zvolili cestu digitální magie. Hyundai poodhalil, co přesně se děje v útrobách jejich vozů, když sešlápnete plyn na podlahu. Je to fascinující ukázka to...

BYD | zdroj: byd.com

Ford Puma Gen-E pro rok 2026: Větší dojezd a technologie z vyšších tříd
Ford chystá pro rok 2026 vylepšenou verzi svého elektrického crossoveru Puma Gen-E. Díky novému designu baterie se dojezd WLTP zvýší z dosavadních 376 na více než 400 kilometrů, což výrazně zlepší pou...

AUDI E5 Sportback | zdroj: audi-mediacenter.com

Audi staví v USA elektrické SUV s nečekaným řešením problému dojezdu
Místo továrny za miliardy eur zvolilo Audi pragmatické řešení. Nové SUV pro americký trh postaví společně se značkou Scout v Jižní Karolíně – s technologií, která kombinuje elektrický pohon s benzinov...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Dotace na elektromobily v Itálii zmizely za 6 hodin. 597 milionů eur nestačilo

22. října 2025 v poledne spustila Itálie dotační program na elektromobily s rozpočtem 597 milionů eur. Nabídka byla lákavá: až 11 000 eur... >>

Litus LiNC v Texasu: 98% účinnost těžby lithia slibuje levnější baterie

<div class="highlight-box"><p class="paragraph">Společnost Litus oznámila zásadní úspěch svého pilotního projektu technologie LiNC v Texasu.... >>

Zapomeňte na drahé výměny: Moderní baterie EV přežijí celé auto, ukazují nová data

„Za pár let budeš muset vyhodit půl milionu za novou baterii." Tohle větu slyšel každý, kdo uvažoval o elektromobilu. Jenže to prostě... >>

BMW iX3 ujede 805 km. Podívejte se, kolik stojí nová éra bavorských elektromobilů

První model z rodiny Neue Klasse vstupuje na český trh s cenou od 1,74 milionu korun. Nabídka tří variant slibuje dojezd přes 800 kilometrů a... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Rüsselsheim, GermanyRüsselsheim, Germany
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Les Herbiers, FranceLes Herbiers, France
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Saint-Pierre-d'Irube, FranceSaint-Pierre-d'Irube, France
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
(EV OTM) - Saddle Inn, UKPreston, United Kingdom
6 míst • 250 kW • ne-Tesla
Vogogna, ItalyVogogna, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.