Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Čínský gigant BYD v Česku: Pokoří automobilku Škoda, nebo narazí na tvrdou realitu?

BYD Sealion 7 - zdroj: https://bydukmedia.com

Čínská automobilka BYD, největší světový výrobce elektrických vozů, se oficiálně usídlila na českém trhu. Přináší bohatou výbavu, moderní technologie a ambiciózní plány, ale narazí na tvrdou realitu: český zákazník je skeptický a má jasná očekávání. Jak si BYD stojí proti zavedené evropské konkurenci a proč to nebude mít snadné?

2025

Rok oficiálního vstupu na český trh

5

Počet otevřených prodejen v ČR

~1,1 mil.

Cena klíčových modelů v Kč

Místo pro chlubení? Zážitek z BYD Sealion 7

Během krátkého testu nového elektrického SUV BYD Sealion 7 bylo možné si ověřit, že čínská automobilka rozhodně nešetří na technologiích a komfortu. Vůz zaujme kvalitním zpracováním interiéru, pokročilým head-up displejem a opravdu bohatou standardní výbavou. Z technologického pohledu jde o silného hráče, který s přehledem konkuruje prémiovým značkám.

Obrázek
BYD Sealion 7 - zdroj: https://www.byd.com/eu
BYD Sealion 7 - zdroj: https://www.byd.com/eu
Klíčový paradox: Ačkoliv je BYD Sealion 7 skvěle vybavený, cenovka přesahující milion korun staví zákazníky před dilema. Za podobné peníze je už totiž možné pořídit kvalitní a zavedený evropský vůz, byť s menší výbavou.

Zásadní překážka: Cena a psychologie zákazníka

Přestože BYD nabízí konkurenceschopné ceny, pro českého zákazníka hrají roli i psychologické bariéry. Průzkum potvrdil, že většina Evropanů, celých 72 %, očekává, že čínské auto bude levnější než srovnatelný evropský vůz. Pouze 13 % kupujících by bylo ochotno zaplatit více, i kdyby bylo auto objektivně lepší. Tato data jasně ukazují, že poměr cena/výkon musí být u čínských vozů výrazně ve prospěch kupujícího.

Modely a jejich ceny: S čím BYD útočí na český trh?

Na českém trhu se BYD prezentuje se třemi klíčovými modely, které se snaží pokrýt segment od střední třídy po rodinná SUV. Všechny ceny platí ke dni publikace tohoto článku (podzim 2025):

  • BYD Seal: Luxusní elektrický sedan s dojezdem až 570 km (WLTP). Cena startuje na 1 148 000 Kč. Konkuruje hlavně Tesle Model 3.
  • BYD Sealion 7: Elektrické SUV s dojezdem až 500 km (WLTP). Cena začíná na 1 198 000 Kč.
  • BYD Seal U DM-i: Plug-in hybridní SUV s kombinovaným dojezdem přes 1000 km. Cena od 966 000 Kč.

Ačkoliv jsou tyto ceny konkurenceschopné, nejsou "lidové", a proto se BYD bude muset zaměřit na to, aby přesvědčil zákazníky, že jeho vozy nabízejí za danou cenu výrazně víc než evropská konkurence. Z tohoto důvodu je třeba sledovat také aktuální vývoj cen v důsledku uvalení evropských cel na čínské vozy.

Distribuce a servis: Klíč k důvěře

Pro úspěch v Česku je klíčové vybudování pevné servisní a prodejní sítě. BYD v dubnu 2025 vstoupil na trh ve spolupráci se společností Louda Auto. Původní plán počítal s 30 prodejnami, ale byl upraven na 20 do konce roku 2025. V současné době je v provozu 8 prodejen a servisních míst, což zatím může být pro zákazníky s ohledem na servisní zázemí a dostupnost vozu omezující.

I když jsou čínské vozy technicky na špičce, bez silného a důvěryhodného partnera pro prodej a servis to nefunguje. Zákazník potřebuje záruku, že se o jeho vůz někdo postará i po letech. Proto je tato fáze tak důležitá.

Budoucnost čínských vozů v Česku

BYD se v Evropě rozjíždí na plné obrátky, což potvrzuje fakt, že v červenci dokonce překonal Teslu v prodejních číslech. Na českém trhu však narazí na konzervativnější a obezřetnější zákazníky, kteří dávají přednost zavedeným značkám a vyžadují odlišnou cenovou politiku. Pro BYD bude klíčové nejen nabízet technologicky vyspělé vozy, ale také přesvědčit zákazníky, že za srovnatelné peníze dostanou to, co od evropských vozů neznají.

Závěr a výzva: Vstup BYD na český trh je bezpochyby důležitým momentem. Jak se ale ukazuje, čínské vozy to nebudou mít jednoduché. Budou se muset popasovat s očekáváními zákazníků i rostoucí konkurencí, a to nejen technologickou, ale i cenovou. Co si o tom myslíte vy? Koupili byste si čínský vůz, pokud by jeho cena byla jen o pár tisíc nižší než u evropské konkurence, nebo byste se rozhodli jinak?

Přečtěte si také náš článek: Evropané chtějí raději čínská než americká auta

Štítky

  • EV novinky
  • Čínské elektroauta
  • Elektromobilita
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák , dne 11 Září, 2025

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Kia: „Nás zákaz spalovacích motorů v roce 2035 nevyděsí"

Zatímco automobilový průmysl pod vedením šéfa Mercedesu Oly Kallenius žádá EU o zmírnění klimatických cílů, korejská Kia se... >>

Konec kabelů: Porsche ukázalo auto, které se nabíjí samo - stačí ho zaparkovat

Porsche přichází s technologií, která změní způsob nabíjení elektromobilů navždy. Stačí zaparkovat nad speciální deskou a auto se... >>

BYD a GWM: Jak čínští giganti mění globální trh s elektromobily v srpnu 2025

V srpnu 2025 posilují čínští lídři elektromobilové revoluce své globální pozice. BYD otevírá druhý závodní okruh v Zhengzhou pro... >>

Renascor získává povolení pro výrobu klíčové bateriové suroviny v Austrálii

Australská společnost Renascor obdržela provizorní stavební povolení pro průmyslovou výrobnu anodového materiálu pro lithium-iontové... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Noyelles-Godault, FranceNoyelles-Godault, France
24 míst • 250 kW • ne-Tesla
Eurotunnel, France -  Flexiplus LoungeCoquelles, France
2 míst • 125 kW • ne-Tesla
Oslo – Bogstadveien, NorwayOslo, Norway
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
(EV OTM) - Matrix, UKChorley, United Kingdom
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
La Roca Village, SpainSanta Agnès de Malanyanes, Spain
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Katowice, Poland - E.LeclercKatowice, Poland
4 míst • 125 kW
Cagnes-sur-Mer, FranceCagnes-Sur-Mer, France
4 míst • 125 kW • ne-Tesla
Brive-la-Gaillarde, FranceUssac, France
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Remouchamps, BelgiumRemouchamps, Belgium
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Obuda, HungaryBudapest, Hungary
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.