Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů
Vyhraj vstupenky na e-salon 2025

Ford prodal 20 tisíc Mach-E za čtvrtletí. Klasický Mustang prohrává 2:1

Ford Mustang Mache-E | zdroj: fordpresskits.com
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 28 Říjen, 2025
Ford Motor Company zaznamenal ve třetím čtvrtletí 2025 výrazný nárůst prodejů elektrických vozidel v USA. Celkové prodeje EV vzrostly o 30 procent na 30 612 jednotek, přičemž model Mustang Mach-E dosáhl nejlepších výsledků ve své historii s rekordními 20 177 prodanými kusy. Americký výrobce tak zaznamenal sedmý měsíc růstu v řadě, i když jeho celkový podíl na trhu s elektromobily zůstává za konkurencí General Motors.

Mach-E překonal všechna očekávání

Model Mustang Mach-E se stal jednoznačným lídrem portfolia elektrických vozidel Fordu. Podle oposledních výsledků představuje tento elektrický crossover více než dvě třetiny všech prodaných EV značky v daném období. S meziročním nárůstem o 51 procent dosáhl Mach-E svého nejlepšího čtvrtletí od uvedení na trh v roce 2020.

Zajímavým srovnáním je, že Mach-E prodejně předčil klasický Mustang v poměru více než dva ku jedné. Zatímco elektrická verze našla 20 177 kupců, tradiční benzínový Mustang se prodal pouze v 9 267 kusech, přestože jeho prodeje meziročně lehce vzrostly o 2,5 procenta.

F-150 Lightning potvrzuje pozici lídra

Elektrický pick-up F-150 Lightning zaznamenal také silné výsledky s 10 005 prodanými vozy, což představuje nárůst o 40 procent oproti stejnému období loňského roku. Ford Authority uvádí, že Lightning si udržel pozici nejprodávanějšího elektrického pick-upu v Americe a dosáhl nejlepšího třetího čtvrtletí ve své historii.

Méně úspěšný byl dodávkový E-Transit, jehož prodeje dramaticky klesly o 85 procent na pouhých 430 jednotek. Tento propad kontrastuje s celkovým růstem elektrifikované flotily Fordu a naznačuje nerovnoměrné přijetí jednotlivých modelů na trhu.

Vliv končící daňové úlevy

Klíčovým faktorem růstu prodejů byl bezpochyby blížící se konec federální daňové úlevy ve výši 7 500 dolarů v USA, která skončila 30. září 2025. Toto datum vyvolalo napříč celým automobilovým průmyslem poptávkový boom, kdy spotřebitelé spěchali uzavřít nákupy elektrických vozidel ještě před zánikem výhodného programu. 

Analytici z InsideEVs poukazují na to, že některá dealerství a sám Ford přijaly kreativní řešení - Ford Credit umožnil prodejcům pokračovat v nabídce konkurenceschopných leasingových splátek do konce roku 2025, doplněných o pobídku 1 000 dolarů na každé pronajímané vozidlo.

Srovnání s konkurencí General Motors

Přestože Ford dosáhl solidních výsledků, jeho největší domácí konkurent General Motors v prodejích elektrických vozidel výrazně vedl. GM prodal v třetím čtvrtletí 66 501 EV, což je více než dvojnásobek celkového počtu Fordu. GM disponuje širším portfoliem s deseti elektrickými modely, zatímco Ford spoléhá na tři základní modely.

Tržní podíl Fordu v segmentu elektrických vozidel klesl na 13,5 procenta, zatímco značka Chevrolet od GM drží 26 procent trhu. Chevrolet Equinox EV se stal nejprodávanějším non-Tesla elektromobilem v USA, což ukazuje na sílu GM v cenově dostupnějším segmentu.

Výhled do budoucna

Generální ředitel Fordu Jim Farley očekává, že celofiremní prodeje elektrických vozidel mohou klesnout až o polovinu po zániku federálních daňových úlev a oslabení poptávky. Ford proto pracuje na nové univerzální platformě pro elektrická vozidla, označované interně jako CE1, která má podložit cenově dostupnější budoucí modely, včetně kompaktního pick-upu plánovaného na rok 2027.

Společnost zároveň odložila uvedení dalšího plnohodnotného elektrického nákladního vozu a dodávky na rok 2028 a zrušila několik projektů třířadých crossoverů, což ji stálo 400 milionů dolarů. Farley nicméně věří, že chystaná řada nízkonákladových elektrických vozidel může v následujících letech oživit poptávku.

Celkový vývoj elektromobility

Bateriové elektromobily nyní představují přibližně 7 procent celkových prodejů Fordu v USA, zatímco hybridy a plug-in hybridy přidávají dalších 11 procent. Dohromady elektrifikovaná vozidla tvoří 18 procent výstupu americké automobilky.

Třetí čtvrtletí 2025 bylo pro celý americký trh s elektromobily rekordní. Cox Automotive odhaduje, že prodeje EV dosáhly 410 tisíc vozů, což představuje nárůst 21 procent meziročně a rekordní 10procentní podíl na trhu. Otázkou zůstává, zda se tento trend udrží po zániku federální podpory.

Ford v souladu s trendem zaznamenal v září růst celkových amerických prodejů o 12 procent, přičemž divize elektrických vozidel překonala růst celé společnosti. Výsledky třetího čtvrtletí ukazují, že přestože Ford zůstává pozadu za GM v absolutních číslech, jeho tři elektrické modely si vedou silně vzhledem k menšímu portfoliu.

Budoucnost prodejů elektrických vozidel Fordu bude záviset na schopnosti přizpůsobit se novému tržnímu prostředí bez státních pobídek a na úspěchu chystaných cenově dostupnějších modelů. Třetí čtvrtletí 2025 však jednoznačně ukázalo, že o elektrická vozidla americké značky je zájem - otázkou je, zda tento zájem vydrží i po ukončení výhodných federálních programů.

Štítky

  • EV novinky
  • Zahraničí
  • Elektromobilita
  • Ford

Mohlo by vás zajímat

Porsche Macan | zdroj: newsroom.porsche.com

Elektrické Porsche dostalo legendární značku GTS. A je výkonnější než benzínová verze
Po šedesáti letech se tři legendární písmena GTS poprvé objevují na čistě elektrickém Porsche. Macan GTS Electric nabízí 563 koní oproti 434 koním benzínové verze, zrychlení na stovku za 3,8 sekundy a...

Leapmotor B10 | zdroj: media.stellantis.com

Rozstřel tří SUV: Leapmotor B10 poráží cenou i výbavou Karoq s manuálem i o 162 000 Kč dražší Elroq
Postavili jsme proti sobě tři rodinná SUV a výsledek je jednoznačný. Nový Leapmotor B10 za akčních 720 000 Kč nejenže cenově deklasuje dieselový Karoq s manuálem (767 000 Kč), ale nabízí i výbavu, o k...

Ilustrační foto

Čipová krize 2.0: Obchodní válka USA a Číny zasáhla Volkswagen. Bude mít jak vyrábět auta?
Není to pandemie, je to geopolitika. Volkswagen a další evropské automobilky se octly uprostřed obchodního konfliktu, který může během týdnů zastavit výrobní linky. Nizozemsko zabavilo čínskou společn...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Daňová injekce pro elektromobily, nebo záchranná brzda pro spalováky? Německo hledá cestu ven z automobilové krize

Září přineslo Německu sice růst registrací elektromobilů, ale optimismus brzdí přetrvávající nejistota a silný tlak z Asie. Kancléř... >>

Válka o rok 2035: Čtyři největší ekonomiky EU se rozhádaly kvůli konci spalovacích motorů

Evropská unie prožívá největší rozkol v historii elektromobility. Francie se Španělskem poslaly 21. října dopis do Bruselu s jasným... >>

Elektromobily: Jsou spásou, nebo mýtus? Důležitá fakta o bateriích a emisích, která musíte znát

Jsou elektromobily skutečně ekologičtější volbou, nebo se jejich přínos ztrácí v náročné výrobě baterií a ne vždy čisté energii... >>

633 km na jedno nabití za necelý milion. Zkoušeli jsme novou Kiu EV4

Korejci poprvé vyrábějí elektromobil v Evropě – a hned ve slovenské Žilině, jen pár kilometrů od českých hranic. Kia EV4 ujede až 633... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Barsbüttel, GermanyBarsbüttel, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Reinfeld, GermanyReinfeld, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Steyr, AustriaSteyr, Austria
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
La Seu d'Urgell, SpainLa Seu d'Urgell, Spain
10 míst • 150 kW • ne-Tesla
Wrocław, PolandWrocław, Poland
12 míst • 250 kW
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.