Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test Volvo EX30
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Ford prodal 20 tisíc Mach-E za čtvrtletí. Klasický Mustang prohrává 2:1

Ford Mustang Mache-E | zdroj: fordpresskits.com
Foto: Ford Mustang Mache-E | zdroj: fordpresskits.com
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 28 Říjen, 2025
Ford Motor Company zaznamenal ve třetím čtvrtletí 2025 výrazný nárůst prodejů elektrických vozidel v USA. Celkové prodeje EV vzrostly o 30 procent na 30 612 jednotek, přičemž model Mustang Mach-E dosáhl nejlepších výsledků ve své historii s rekordními 20 177 prodanými kusy. Americký výrobce tak zaznamenal sedmý měsíc růstu v řadě, i když jeho celkový podíl na trhu s elektromobily zůstává za konkurencí General Motors.

Mach-E překonal všechna očekávání

Model Mustang Mach-E se stal jednoznačným lídrem portfolia elektrických vozidel Fordu. Podle oposledních výsledků představuje tento elektrický crossover více než dvě třetiny všech prodaných EV značky v daném období. S meziročním nárůstem o 51 procent dosáhl Mach-E svého nejlepšího čtvrtletí od uvedení na trh v roce 2020.

Zajímavým srovnáním je, že Mach-E prodejně předčil klasický Mustang v poměru více než dva ku jedné. Zatímco elektrická verze našla 20 177 kupců, tradiční benzínový Mustang se prodal pouze v 9 267 kusech, přestože jeho prodeje meziročně lehce vzrostly o 2,5 procenta.

F-150 Lightning potvrzuje pozici lídra

Elektrický pick-up F-150 Lightning zaznamenal také silné výsledky s 10 005 prodanými vozy, což představuje nárůst o 40 procent oproti stejnému období loňského roku. Ford Authority uvádí, že Lightning si udržel pozici nejprodávanějšího elektrického pick-upu v Americe a dosáhl nejlepšího třetího čtvrtletí ve své historii.

Méně úspěšný byl dodávkový E-Transit, jehož prodeje dramaticky klesly o 85 procent na pouhých 430 jednotek. Tento propad kontrastuje s celkovým růstem elektrifikované flotily Fordu a naznačuje nerovnoměrné přijetí jednotlivých modelů na trhu.

Vliv končící daňové úlevy

Klíčovým faktorem růstu prodejů byl bezpochyby blížící se konec federální daňové úlevy ve výši 7 500 dolarů v USA, která skončila 30. září 2025. Toto datum vyvolalo napříč celým automobilovým průmyslem poptávkový boom, kdy spotřebitelé spěchali uzavřít nákupy elektrických vozidel ještě před zánikem výhodného programu. 

Analytici z InsideEVs poukazují na to, že některá dealerství a sám Ford přijaly kreativní řešení - Ford Credit umožnil prodejcům pokračovat v nabídce konkurenceschopných leasingových splátek do konce roku 2025, doplněných o pobídku 1 000 dolarů na každé pronajímané vozidlo.

Srovnání s konkurencí General Motors

Přestože Ford dosáhl solidních výsledků, jeho největší domácí konkurent General Motors v prodejích elektrických vozidel výrazně vedl. GM prodal v třetím čtvrtletí 66 501 EV, což je více než dvojnásobek celkového počtu Fordu. GM disponuje širším portfoliem s deseti elektrickými modely, zatímco Ford spoléhá na tři základní modely.

Tržní podíl Fordu v segmentu elektrických vozidel klesl na 13,5 procenta, zatímco značka Chevrolet od GM drží 26 procent trhu. Chevrolet Equinox EV se stal nejprodávanějším non-Tesla elektromobilem v USA, což ukazuje na sílu GM v cenově dostupnějším segmentu.

Výhled do budoucna

Generální ředitel Fordu Jim Farley očekává, že celofiremní prodeje elektrických vozidel mohou klesnout až o polovinu po zániku federálních daňových úlev a oslabení poptávky. Ford proto pracuje na nové univerzální platformě pro elektrická vozidla, označované interně jako CE1, která má podložit cenově dostupnější budoucí modely, včetně kompaktního pick-upu plánovaného na rok 2027.

Společnost zároveň odložila uvedení dalšího plnohodnotného elektrického nákladního vozu a dodávky na rok 2028 a zrušila několik projektů třířadých crossoverů, což ji stálo 400 milionů dolarů. Farley nicméně věří, že chystaná řada nízkonákladových elektrických vozidel může v následujících letech oživit poptávku.

Celkový vývoj elektromobility

Bateriové elektromobily nyní představují přibližně 7 procent celkových prodejů Fordu v USA, zatímco hybridy a plug-in hybridy přidávají dalších 11 procent. Dohromady elektrifikovaná vozidla tvoří 18 procent výstupu americké automobilky.

Třetí čtvrtletí 2025 bylo pro celý americký trh s elektromobily rekordní. Cox Automotive odhaduje, že prodeje EV dosáhly 410 tisíc vozů, což představuje nárůst 21 procent meziročně a rekordní 10procentní podíl na trhu. Otázkou zůstává, zda se tento trend udrží po zániku federální podpory.

Ford v souladu s trendem zaznamenal v září růst celkových amerických prodejů o 12 procent, přičemž divize elektrických vozidel překonala růst celé společnosti. Výsledky třetího čtvrtletí ukazují, že přestože Ford zůstává pozadu za GM v absolutních číslech, jeho tři elektrické modely si vedou silně vzhledem k menšímu portfoliu.

Budoucnost prodejů elektrických vozidel Fordu bude záviset na schopnosti přizpůsobit se novému tržnímu prostředí bez státních pobídek a na úspěchu chystaných cenově dostupnějších modelů. Třetí čtvrtletí 2025 však jednoznačně ukázalo, že o elektrická vozidla americké značky je zájem - otázkou je, zda tento zájem vydrží i po ukončení výhodných federálních programů.

Štítky

  • EV novinky
  • Zahraničí
  • Elektromobilita
  • Ford

Mohlo by vás zajímat

Dacia Spring | zdroj: media.renault.cz

Dacia Spring 2026: Jak udělat levný elektromobil ještě lepším a nezdražit ho?
Dlouho platilo, že u nejlevnějšího elektromobilu na trhu musíte přivřít obě oči nad jízdními vlastnostmi i výkonem. Tomu je ale konec. Dacia s modelovým rokem 2026 mění pravidla hry a ukazuje konkuren...

BYD | zdroj: byd.com

BYD přiznává zpomalení a chystá masivní technologický útok: Co čekat od giganta?
Čínský automobilový gigant BYD v roce 2025 zaznamenal zpomalení domácích prodejů. Prezident Wang Chuanfu otevřeně přiznává, že technologický náskok slábne a trh sužuje ostrá cenová válka. Slibuje však...

Ilustrační foto

Shell otevírá svou síť: Partnerství s Hubject usnadní nabíjení v celé Evropě
Stát v dešti u nabíječky a marně stahovat další novou aplikaci je zážitek, na který chceme všichni zapomenout. Shell v prosinci 2025 konečně vyslyšel volání řidičů a strhává své digitální hradby. Díky...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Francie prodlužuje štědré dotace na elektromobily do roku 2026: Rekordní prodeje potvrzují úspěch

Francie potvrdila prodloužení dotačního programu na elektromobily do roku 2026, což přináší stabilitu pro kupující i trh. Nově nastavené... >>

Třicetitisícové město u Hamburku dosáhlo, co české metropole plánují na roky. MHD jezdí téměř výhradně na elektřinu

Zatímco české dopravní podniky teprve testují první elektrobusy a potykají se s technickými problémy, německý Ahrensburg s 31 tisíci... >>

Poprvé v historii: Čína exportovala přes milion elektromobilů za půl roku. Afrika roste o 184 %

Zatímco se tvrdilo, že Čína zaplavuje svět spalovacími vozy, data z roku 2025 ukazují opak. Export elektromobilů exploduje tempem +90 %,... >>

Kypr spouští dotace na elektromobily až 225 tisíc korun

Kyperská vláda připravuje nový program podpory elektromobility s rozpočtem 112 milionů korun. Kupující nových elektromobilů a hybridů... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Riga, LatviaRiga, Latvia
4 míst • 250 kW
Bourg-Achard, FranceBourg-Achard, France
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Kappel-Grafenhausen, GermanyKappel-Grafenhausen, Germany
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Obuda, HungaryBudapest, Hungary
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Lugano, Switzerland - SudGrancia, Switzerland
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.