Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Luxusní čínská značka HONGQI míří na český trh s nabídkou prémiových elektromobilů

HONGQI - E-HS9 - HONGQI.CZ

Česká republika se připravuje na příchod nové prémiové automobilky. HONGQI, přezdívaná "čínský Rolls-Royce", oznámila svůj vstup na český trh plánovaný na rok 2025. Tento krok je součástí širší expanzní strategie značky v Evropě, kde chce oslovit náročné zákazníky hledající špičkový komfort, výkon a nejnovější technologie v oblasti elektromobility.

E-HS9: Vlajková loď luxusu ve formátu SUV

Hlavní hvězdou nabídky bude model E-HS9, luxusní elektrické SUV, které slibuje dojezd až 515 km na jedno nabití. S pohonem všech kol a výkonem 551 koní jde o vůz, který uspokojí i ty nejnáročnější. Sedmimístný interiér nabízí vyhřívaná sedadla, panoramatickou střechu a elektricky ovládané zadní dveře. Zajímavostí je funkce V2L, umožňující napájet externí zařízení z baterie vozu. I když tato funkce už není tak vzácná a mají ji i levnější elektromobily.

Obrázek
E HS9 - HONGQI.CZ
HONGQI E-HS9 interiér - zdroj: tisk. zpráva HONGQI.cz

Rozšíření modelové řady: E-HS7 a E-H7

V průběhu roku 2025 se na českém trhu objeví také model E-HS7, výkonnější SUV s dojezdem až 680 km a zrychlením z 0 na 100 km/h za pouhých 3,9 sekundy. Pro milovníky sedanů je připraven model E-H7 s ohromujícím dojezdem až 820 km a zrychlením z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy.

Očekávané ceny na českém trhu

Přesné ceny pro český trh zatím nebyly zveřejněny. Podle zahraničních trhů se však očekává, že cena modelu E-HS9 by se mohla pohybovat v rozmezí 1,8 až 2,5 milionu Kč. Model E-HS7 by mohl startovat okolo 900 000 Kč. Elektromobil E-H7 se v Číně prodává od přibližně 800 000 Kč. Ovšem v Číně panuje poněkud jiná situace a výrobci elektromobilů tam mezi sebou soupeří i cenou, což se v Evropě neděje. Lze tedy očekávat, že u nás bude cena vyšší než-li 800 000 Kč. Bylo by zajímavé, pokud by cena nepřekročila 1 milion korun.

Obrázek
E-H7 - HONGQI.CZ
E-H7 - HONGQI.CZ
Obrázek
E HS7 - HONGQI.CZ
E-HS7 - HONGQI.CZ

HONGQI: Tradice a ambice

HONGQI, založená v roce 1959, je nejstarší čínskou automobilkou. Původně zaměřená na výrobu vozů pro vládní elitu, nyní cílí na globální trh s prémiovými elektromobily. Vstup na český trh je dalším krokem v její snaze stát se jedním z předních světových výrobců v tomto segmentu.

Všechny modely HONGQI jsou vybaveny nejmodernějšími bezpečnostními a asistenčními systémy, což z nich činí ideální volbu pro zákazníky, kteří vyžadují nejen luxus a výkon, ale i maximální bezpečnost.

S příchodem značky HONGQI se český automobilový trh rozšíří o další prémiovou značku, která slibuje kombinaci luxusu, výkonu a ekologického provozu. Zda se jí podaří získat si přízeň českých zákazníků, ukáže až čas.

Mohlo by Vás zajímat

Hybrid nebo čistě elektrické auto? Která volba je lepší?

Hybrid nebo čistě elektrické auto? Která volba je lepší?

MG představí elektromobil se solid-state baterií v roce 2025

MG představí elektromobil se solid-state baterií v roce 2025

Volkswagen zvažuje uzavření továren v Německu: Převratný krok v historii automobilky

Volkswagen zvažuje uzavření továren v Německu: Převratný krok v historii automobilky

Štítky

  • EV novinky
  • Hongqi
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák, dne 6 Září, 2024

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Li Auto uvádí na trh svůj první elektrický SUV model Li i8

Čínský výrobce Li Auto oznámil oficiální uvedení svého prvního elektrického SUV, modelu Li i8, plánované na konec července. Přípravy... >>

Tesla Model Y opět ovládla čínský trh SUV

Podle údajů China EV DataTracker se Tesla Model Y v květnu stala nejprodávanějším SUV na čínském trhu. Americký výrobce během měsíce... >>

Solid-state baterie: Čína útočí na 9miliardový trh, MG první na světě už v roce 2025?

Průmysl solid-state baterií prochází zlomovým okamžikem. Zatímco analytici IDTechEx předpovídají růst trhu na 9 miliard dolarů do roku... >>

BMW iX3 2026: Neue Klasse s dojezdem 800 km a nabíjením 400 kW - první testy

BMW dokončuje vývoj revolučního elektromobilu iX3, prvního modelu nové platformy Neue Klasse. Prototypy s dojezdem až 800 kilometrů a... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

IONIQ 9

Hyundai - IONIQ 9

Dojezd dle WLTP: 620 km

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.