Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

MG představí elektromobil se solid-state baterií v roce 2025

MG novinky - news.mgmotor.eu
Foto: MG novinky - news.mgmotor.eu
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 5 Září, 2024

Automobilový průmysl stojí na prahu další technologické revoluce. Čínská automobilka MG, patřící do skupiny SAIC, oznámila ambiciózní plán uvést na trh elektromobil vybavený solid-state baterií již ve druhém čtvrtletí roku 2025. Jak uvádí server carnewschina.com,  tuto zprávu potvrdil výkonný náměstek generálního ředitele SAIC v rozhovoru pro média.

Solid-state baterie: Budoucnost elektromobility?

Solid-state baterie, nebo také baterie s pevným elektrolytem, představují další generaci akumulátorů pro elektrická vozidla. Na rozdíl od současných lithium-iontových baterií s tekutým elektrolytem, solid-state baterie využívají pevný elektrolyt, což přináší řadu výhod:

  • Vyšší energetická hustota - umožňuje delší dojezd při stejné velikosti baterie, hovoří se až o 1000 km
  • Rychlejší nabíjení - potenciál pro výrazné zkrácení doby nabíjení
  • Zvýšená bezpečnost - nižší riziko vznícení nebo exploze
  • Delší životnost - odolnost vůči degradaci při opakovaném nabíjení - údajně až 45 000 cyklů
  • Lepší teplotní stabilita - efektivnější provoz v extrémních teplotách

Tyto výhody činí ze solid-state baterií potenciálního game-changera v oblasti elektromobility. MG se tak zařadí mezi průkopníky této technologie v sériové výrobě. Nutno dodat, že v této oblasti čínští výrobci mají naskok. Evropa má tedy co dohánět.

MG: Inovace ve vlastní režii

Co činí oznámení MG ještě pozoruhodnějším, je fakt, že společnost, respektive její mateřská firma SAIC, vyvíjí a bude vyrábět tyto baterie samostatně. Tento krok podtrhuje strategický význam, který SAIC přikládá vlastnímu vývoji klíčových technologií pro elektromobilitu.

Přestože uvedení vozidla se solid-state baterií představuje významný technologický skok, je třeba poznamenat, že masové rozšíření této technologie bude postupné o něco později. Xu Yanhua, generální tajemník China Automotive Power Battery Industry Innovation Alliance, předpovídá, že do roku 2030 budou v Číně stále převládat konvenční baterie s tekutým elektrolytem.

MG S5: Nástupce oblíbeného ZS EV?

Vedle revolučního elektromobilu se solid-state baterií MG chystá i další novinku. V rozhovoru byl zmíněn připravovaný model MG S5, který by mohl nahradit současnou řadu ZS EV. Ačkoliv oficiální potvrzení zatím chybí, spekuluje se, že půjde o SUV podobné velikosti jako ZS EV, ovšem postavené na platformě úspěšného modelu MG4.

Na rozdíl od ZS EV, které vychází z benzínové verze, by S5 mělo být postaveno na čistě elektrické platformě. Očekává se, že vůz bude vybaven elektromotorem o výkonu 125 kW a bude mít pohon zadních kol (RWD). Uvedení tohoto modelu je plánováno na listopad letošního roku.

Oznámení MG o přípravě elektromobilu se solid-state baterií představuje významný krok vpřed v oblasti elektromobility. Přestože masové rozšíření této technologie bude postupné, její potenciál je obrovský. Spolu s chystaným modelem S5 ukazuje MG svůj závazek k inovacím a udržitelnému rozvoji v automobilovém průmyslu.

Zůstává otázkou, zda a kdy se tyto revoluční elektromobily objeví na českém trhu. Nicméně, vzhledem k rostoucí popularitě značky MG v Evropě i u nás a jejímu důrazu na elektrifikaci, můžeme doufat, že české silnice brzy přivítají jak elektromobil se solid-state baterií, tak nový model S5.

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

Leapmotor B05 | zdroj: media.stellantis.com

Elektrické SUV za 690 tisíc: Leapmotor láme rekordy a nabízí jeden z nejlevnějších elektromobilů své třídy u nás
Čínská značka Leapmotor prodala v říjnu rekordních 70 tisíc aut a v Česku překvapuje cenou. Model B10 s dojezdem až 434 km je aktuálně k mání od 690 000 Kč. Jak se daří automobilce, která plánuje výro...

Elektromobil v Anglii - ilustrační foto

Daním a smrti se nevyhneme. Británie to dokazuje: elektromobily plánuje zdanit od roku 2028
Benjamin Franklin měl pravdu. Britští řidiči elektromobilů se o tom přesvědčí na vlastní kůži – od roku 2028 zaplatí 3 pence za každou ujetou míli. To je 1,15 Kč za kilometr, ročně průměrně 7 000 koru...

Statistiky elektromobilů

Dvě tváře evropské elektromobility: Proč švédský lídr zpomaluje, zatímco Francie našla nový motor růstu?
Švédsko bylo léta dáváno za vzor, ale jeho spanilá jízda k elektromobilitě zpomaluje. Přestože trh dosahuje působivých 65 %, naráží na své limity. Překvapivý motor růstu teď najdeme ve Francii. Ta s p...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Francouzi se zbláznili do Renaultu 5. Elektromobily dosáhly 24 %

Představte si, že každé čtvrté auto, které míjíte na ulici, je elektrické. Ve Francii to už není sci-fi, ale realita října 2025.... >>

Nové konsorcium Together urychlí výstavbu gigatováren na baterie po celém světě

<div class="highlight-box">Nezisková organizace Upcell Alliance představila konsorcium „Together“, které si klade za cíl výrazně zrychlit... >>

Nio Firefly chystá „eSko“. Silnější 120kW motor si brousí zuby na Mini Cooper

Prémiová kompaktní značka Nio Firefly, která se netají svými ambicemi konkurovat ikonickému Mini, zvyšuje sázky. Jen pár měsíců po... >>

BMW získává výhodu: Solid-state baterie nabije za 9 minut

Samsung SDI spojuje síly s BMW a americkou Solid Power na validaci solid-state baterií. Sulfidová technologie slibuje 500 Wh/kg, dojezd přes 960... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Aalborg, DenmarkAalborg, Denmark
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Birch, UK - WestboundHeywood, United Kingdom
12 míst • 250 kW
Palmanova, ItalyAiello del Friuli, Italy
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Kassel, Germany - GALERIAKassel, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Roye, FranceRoye, France
32 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.