Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů
Vyhraj vstupenky na e-salon 2025

MG představí elektromobil se solid-state baterií v roce 2025

MG novinky - news.mgmotor.eu
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 5 Září, 2024

Automobilový průmysl stojí na prahu další technologické revoluce. Čínská automobilka MG, patřící do skupiny SAIC, oznámila ambiciózní plán uvést na trh elektromobil vybavený solid-state baterií již ve druhém čtvrtletí roku 2025. Jak uvádí server carnewschina.com,  tuto zprávu potvrdil výkonný náměstek generálního ředitele SAIC v rozhovoru pro média.

Solid-state baterie: Budoucnost elektromobility?

Solid-state baterie, nebo také baterie s pevným elektrolytem, představují další generaci akumulátorů pro elektrická vozidla. Na rozdíl od současných lithium-iontových baterií s tekutým elektrolytem, solid-state baterie využívají pevný elektrolyt, což přináší řadu výhod:

  • Vyšší energetická hustota - umožňuje delší dojezd při stejné velikosti baterie, hovoří se až o 1000 km
  • Rychlejší nabíjení - potenciál pro výrazné zkrácení doby nabíjení
  • Zvýšená bezpečnost - nižší riziko vznícení nebo exploze
  • Delší životnost - odolnost vůči degradaci při opakovaném nabíjení - údajně až 45 000 cyklů
  • Lepší teplotní stabilita - efektivnější provoz v extrémních teplotách

Tyto výhody činí ze solid-state baterií potenciálního game-changera v oblasti elektromobility. MG se tak zařadí mezi průkopníky této technologie v sériové výrobě. Nutno dodat, že v této oblasti čínští výrobci mají naskok. Evropa má tedy co dohánět.

MG: Inovace ve vlastní režii

Co činí oznámení MG ještě pozoruhodnějším, je fakt, že společnost, respektive její mateřská firma SAIC, vyvíjí a bude vyrábět tyto baterie samostatně. Tento krok podtrhuje strategický význam, který SAIC přikládá vlastnímu vývoji klíčových technologií pro elektromobilitu.

Přestože uvedení vozidla se solid-state baterií představuje významný technologický skok, je třeba poznamenat, že masové rozšíření této technologie bude postupné o něco později. Xu Yanhua, generální tajemník China Automotive Power Battery Industry Innovation Alliance, předpovídá, že do roku 2030 budou v Číně stále převládat konvenční baterie s tekutým elektrolytem.

MG S5: Nástupce oblíbeného ZS EV?

Vedle revolučního elektromobilu se solid-state baterií MG chystá i další novinku. V rozhovoru byl zmíněn připravovaný model MG S5, který by mohl nahradit současnou řadu ZS EV. Ačkoliv oficiální potvrzení zatím chybí, spekuluje se, že půjde o SUV podobné velikosti jako ZS EV, ovšem postavené na platformě úspěšného modelu MG4.

Na rozdíl od ZS EV, které vychází z benzínové verze, by S5 mělo být postaveno na čistě elektrické platformě. Očekává se, že vůz bude vybaven elektromotorem o výkonu 125 kW a bude mít pohon zadních kol (RWD). Uvedení tohoto modelu je plánováno na listopad letošního roku.

Oznámení MG o přípravě elektromobilu se solid-state baterií představuje významný krok vpřed v oblasti elektromobility. Přestože masové rozšíření této technologie bude postupné, její potenciál je obrovský. Spolu s chystaným modelem S5 ukazuje MG svůj závazek k inovacím a udržitelnému rozvoji v automobilovém průmyslu.

Zůstává otázkou, zda a kdy se tyto revoluční elektromobily objeví na českém trhu. Nicméně, vzhledem k rostoucí popularitě značky MG v Evropě i u nás a jejímu důrazu na elektrifikaci, můžeme doufat, že české silnice brzy přivítají jak elektromobil se solid-state baterií, tak nový model S5.

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

BMW iX3 - zdroj: www.press.bmwgroup.com

BMW iX3 ujede 805 km. Podívejte se, kolik stojí nová éra bavorských elektromobilů
První model z rodiny Neue Klasse vstupuje na český trh s cenou od 1,74 milionu korun. Nabídka tří variant slibuje dojezd přes 800 kilometrů a nabíjení, které za 10 minut doplní energii na 370 km jízdy...

BYD | zdroj: byd.com

BYD má rekordní prodeje, ale zisk padá. Co se děje v Číně?
Když největší výrobce elektromobilů světa hlásí pokles zisku o 33 % i přes rostoucí prodeje, něco je špatně. V Číně zuří cenová válka takové intenzity, že vláda varuje před kolapsem celého odvětví. Ce...

Škoda Elroq | zdroj: skoda-storyboard.com

Česko má šanci na historický triumf: Škoda Elroq bojuje o titul Auto roku 2026 nejen proti francouzskému Renaultu 4
o 61 letech čekání stojí Škoda Elroq, nejprodávanější elektromobil Evropy, v bitvě o nejprestižnější automobilové ocenění. Hlavním soupeřem je Renault 4, který chce třetí triumf v řadě. Rozhodne se 9....

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Stellantis nasazuje 13 miliard dolarů na záchranu amerického byznysu. Bude to stačit?

Automobilový gigant Stellantis, majitel značek Jeep, Dodge a Ram, se nachází v nejhlubší krizi od svého vzniku. Prodeje v USA propadly o 15... >>

Elektrický Macan zachraňuje Porsche před propadem

Z každých 100 prodaných Macanů je 56 elektrických – nová generace na platformě PPE překonává spalovací předchůdce, který už v EU... >>

Tak i Čína občas nestíhá: Zeekr nečekaně šlápl na brzdu a odkládá modernizaci modelu 007

Jsme zvyklí na téměř nadzvukové tempo čínských automobilek, které chrlí nové modely a facelifty rychleji, než je západní konkurence... >>

GAC Aion i60 vstoupí na čínský trh v listopadu jako dostupnější alternativa k Toyotě bZ3X

Čínský automobilový trh přináší překvapivý zvrat. GAC, partner Toyoty v joint venture, chystá na listopad uvedení modelu Aion i60 –... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Falaise, FranceFalaise, France
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Szczecin, PolandSzczecin, Poland
12 míst • 250 kW
(EV OTM) - Warton, UKWarton, United Kingdom
6 míst • 250 kW • ne-Tesla
Schorndorf, GermanySchorndorf, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Piacenza, Italy - Via Federico CoppalatiPiacenza, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.