Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

MG představí elektromobil se solid-state baterií v roce 2025

MG novinky - news.mgmotor.eu
Foto: MG novinky - news.mgmotor.eu
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 5 Září, 2024

Automobilový průmysl stojí na prahu další technologické revoluce. Čínská automobilka MG, patřící do skupiny SAIC, oznámila ambiciózní plán uvést na trh elektromobil vybavený solid-state baterií již ve druhém čtvrtletí roku 2025. Jak uvádí server carnewschina.com,  tuto zprávu potvrdil výkonný náměstek generálního ředitele SAIC v rozhovoru pro média.

Solid-state baterie: Budoucnost elektromobility?

Solid-state baterie, nebo také baterie s pevným elektrolytem, představují další generaci akumulátorů pro elektrická vozidla. Na rozdíl od současných lithium-iontových baterií s tekutým elektrolytem, solid-state baterie využívají pevný elektrolyt, což přináší řadu výhod:

  • Vyšší energetická hustota - umožňuje delší dojezd při stejné velikosti baterie, hovoří se až o 1000 km
  • Rychlejší nabíjení - potenciál pro výrazné zkrácení doby nabíjení
  • Zvýšená bezpečnost - nižší riziko vznícení nebo exploze
  • Delší životnost - odolnost vůči degradaci při opakovaném nabíjení - údajně až 45 000 cyklů
  • Lepší teplotní stabilita - efektivnější provoz v extrémních teplotách

Tyto výhody činí ze solid-state baterií potenciálního game-changera v oblasti elektromobility. MG se tak zařadí mezi průkopníky této technologie v sériové výrobě. Nutno dodat, že v této oblasti čínští výrobci mají naskok. Evropa má tedy co dohánět.

MG: Inovace ve vlastní režii

Co činí oznámení MG ještě pozoruhodnějším, je fakt, že společnost, respektive její mateřská firma SAIC, vyvíjí a bude vyrábět tyto baterie samostatně. Tento krok podtrhuje strategický význam, který SAIC přikládá vlastnímu vývoji klíčových technologií pro elektromobilitu.

Přestože uvedení vozidla se solid-state baterií představuje významný technologický skok, je třeba poznamenat, že masové rozšíření této technologie bude postupné o něco později. Xu Yanhua, generální tajemník China Automotive Power Battery Industry Innovation Alliance, předpovídá, že do roku 2030 budou v Číně stále převládat konvenční baterie s tekutým elektrolytem.

MG S5: Nástupce oblíbeného ZS EV?

Vedle revolučního elektromobilu se solid-state baterií MG chystá i další novinku. V rozhovoru byl zmíněn připravovaný model MG S5, který by mohl nahradit současnou řadu ZS EV. Ačkoliv oficiální potvrzení zatím chybí, spekuluje se, že půjde o SUV podobné velikosti jako ZS EV, ovšem postavené na platformě úspěšného modelu MG4.

Na rozdíl od ZS EV, které vychází z benzínové verze, by S5 mělo být postaveno na čistě elektrické platformě. Očekává se, že vůz bude vybaven elektromotorem o výkonu 125 kW a bude mít pohon zadních kol (RWD). Uvedení tohoto modelu je plánováno na listopad letošního roku.

Oznámení MG o přípravě elektromobilu se solid-state baterií představuje významný krok vpřed v oblasti elektromobility. Přestože masové rozšíření této technologie bude postupné, její potenciál je obrovský. Spolu s chystaným modelem S5 ukazuje MG svůj závazek k inovacím a udržitelnému rozvoji v automobilovém průmyslu.

Zůstává otázkou, zda a kdy se tyto revoluční elektromobily objeví na českém trhu. Nicméně, vzhledem k rostoucí popularitě značky MG v Evropě i u nás a jejímu důrazu na elektrifikaci, můžeme doufat, že české silnice brzy přivítají jak elektromobil se solid-state baterií, tak nový model S5.

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

Hyundai IONIQ 5 N | zdroj: hyundai.news

Hyundai vytáhl na Porsche geniální zbraň. Kde Němci potřebují převodovku, tam Korejci použili „neviditelný“ trik
Porsche sází na mechanickou převodovku, Korejci zvolili cestu digitální magie. Hyundai poodhalil, co přesně se děje v útrobách jejich vozů, když sešlápnete plyn na podlahu. Je to fascinující ukázka to...

CITROËN ë-C3 | zdroj: media.stellantis.com

Citroën ë-C3 v Rakousku srovnává cenu s benzinem: Akce s 8letou zárukou
Během podzimní "Black Week" v Rakousku Citroën poprvé nabízí svůj elektrický model ë-C3 za cenu srovnatelnou s benzinovým protějškem. Za 15 490 eur (přibližně 402 740 Kč) získají zákazníci nejen plně ...

FSD - ilustrační foto

Nio ES6 slaví 300 000 dodávek: Speciální edice přináší prémiovou výbavu za vyšší cenu
Nio představuje speciální edici svého elektrického SUV ES6, "Milestone Edition", u příležitosti blížícího se milníku 300 000 dodaných vozů. Tato prémiová verze nabízí exkluzivní výbavu, včetně 20palco...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

BMW iX3 ujede 805 km. Podívejte se, kolik stojí nová éra bavorských elektromobilů

První model z rodiny Neue Klasse vstupuje na český trh s cenou od 1,74 milionu korun. Nabídka tří variant slibuje dojezd přes 800 kilometrů a... >>

Xiaomi vyrobilo 500 000 elektromobilů za rekordní čas

Čínský technologický gigant Xiaomi dosáhl významného milníku ve výrobě elektromobilů - vyrobil již půlmiliontý vůz. Tohoto úspěchu... >>

Litus LiNC v Texasu: 98% účinnost těžby lithia slibuje levnější baterie

<div class="highlight-box"><p class="paragraph">Společnost Litus oznámila zásadní úspěch svého pilotního projektu technologie LiNC v Texasu.... >>

BMW předběhlo Teslu. První německá značka s certifikací pro jízdu bez dotyku volantu

Evropští majitelé Tesel stále podpisují petice a čekají na schválení systému FSD. Mezitím se BMW Group stalo první německou... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Eidfjord, NorwayEidfjord, Norway
8 míst • 150 kW • ne-Tesla
Zella-Mehlis, GermanyZella-Mehlis, Germany
18 míst • 250 kW • ne-Tesla
Weiterstadt, GermanyWeiterstadt, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Weibersbrunn, GermanyWeibersbrunn, Germany
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Kleinostheim, GermanyKleinostheim, Germany
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.