Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů
Vyhraj vstupenky na e-salon 2025

Hybrid nebo čistě elektrické auto? Která volba je lepší?

Novinky
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 5 Září, 2024

S rostoucím důrazem na udržitelnost v automobilovém průmyslu čelí spotřebitelé zásadní otázce: Je lepší volbou hybridní nebo čistě elektrické vozidlo? Tento článek nabízí analýzu obou technologií, zaměřující se na klíčové aspekty jako životnost baterií, náklady na údržbu a celkovou udržitelnost. I když konečné rozhodnutí musí učinit každý sám.

Degradace baterií: Achillova pata hybridních vozidel?

Nedávné studie odhalily znepokojivý trend v oblasti životnosti baterií hybridních vozidel. Podle dat zveřejněných na sociální síti Twitter účtem @evclinic, některé hybridní modely, jako například Toyota Auris, mohou vykazovat až 82% degradaci kapacity baterie po ujetí 246 000 kilometrů. Tato míra degradace je výrazně vyšší ve srovnání s čistě elektrickými vozidly.

Někteří odborníci v oboru upozorňují, že u hybridních vozidel může degradace baterií začít již při 150 000 až 180 000 kilometrech. To znamená, že majitelé těchto vozidel mohou ztratit až polovinu kapacity baterie v relativně krátkém časovém horizontu.

Ekonomické aspekty: Dvojí technologie, dvojnásobné náklady?

Hybridní vozidla kombinují dva pohonné systémy - spalovací motor a elektrický pohon. Tato dualita, ačkoli nabízí flexibilitu, přináší také zvýšené náklady na údržbu a potenciální opravy. Příkladem může být nedávný případ hybridního Range Roveru, kde náklady na výměnu baterie převýšily hodnotu samotného vozidla.

Kritici, včetně zmíněného účtu @evclinic, argumentují, že tato kombinace dvou složitých systémů není z dlouhodobého hlediska udržitelná. Existují zprávy o majitelích hybridních vozů, kteří se po negativních zkušenostech vracejí k tradičním spalovacím motorům.

Čistě elektrická vozidla: Jednoduchý systém s dlouhodobými výhodami

Na druhé straně spektra stojí čistě elektrická vozidla, která nabízejí jednodušší pohonný systém s potenciálně nižšími náklady na údržbu. Data ukazují, že baterie elektromobilů, ačkoli také podléhají degradaci, vykazují lepší výsledky v dlouhodobém horizontu. Modely jako Tesla nebo Nissan Leaf často vykazují míru degradace pouze 10-20 % po ujetí 200 000 kilometrů.

V případě uváděného modelu Toyota Auris došlo k degradaci primárně kvůli nedostatečnému chlazení uprostřed baterie, kde článku jsou prakticky zničené.  Více lze vidět na tomto videu.

pozn. na PC lze použít české titulky s automatickým překladačem

Dalším významným faktorem je délka záruky na baterie, která je u elektromobilů často delší, poskytující tak majitelům větší jistotu ohledně dlouhodobého provozu vozidla.

Závěr: Vyváženost mezi současností a budoucností

Volba mezi hybridním a čistě elektrickým vozidlem závisí na individuálních potřebách a preferencích spotřebitele. Zatímco hybridy nabízejí flexibilitu a mohou být vhodnou přechodovou technologií, čistě elektrická vozidla představují dlouhodobě udržitelnější řešení s nižšími náklady na údržbu.

S rychlým vývojem technologií a zlepšující se infrastrukturou pro nabíjení se čistě elektrická vozidla jeví jako perspektivnější volba pro budoucnost automobilové dopravy. Nicméně, konečné rozhodnutí by mělo být založeno na důkladném zvážení osobních jízdních návyků, dostupnosti nabíjecí infrastruktury a dlouhodobých finančních aspektů.

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

Porsche Taycan | zdroj: newsroom.porsche.com

Nejlepší auto, které nikdo nechce. Proč se oceňovaný Porsche Taycan neprodává a stahuje celou značku ke dnu?
Porsche, ikona ziskovosti, je na kolenou. Provozní marže se propadla z 18,6 % na pouhých 0,2 % a firma utrpěla historickou ztrátu. Důvod? Kolaps prodejů technicky brilantního Taycanu (-49 %) a zhrouce...

Ilustrační foto

Kterým ojetým EV se vyhnout? Diskuze na Redditu mají 3 jasné favority na nejhorší vůz
Nákup elektromobilu je pro většinu krokem vpřed. Co když se ale dostaví realita v podobě baterie, která rychle ztrácí dojezd, nebo softwaru, který nefunguje? Prošli jsme diskuzní fóra a zjistili, kter...

Leapmotor B10 | zdroj: media.stellantis.com

Rozstřel tří SUV: Leapmotor B10 poráží cenou i výbavou Karoq s manuálem i o 162 000 Kč dražší Elroq
Postavili jsme proti sobě tři rodinná SUV a výsledek je jednoznačný. Nový Leapmotor B10 za akčních 720 000 Kč nejenže cenově deklasuje dieselový Karoq s manuálem (767 000 Kč), ale nabízí i výbavu, o k...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Renault Megane E-Tech v hodnocení TopGear: Stylový elektromobil, který vás překvapí víc než jen interiérem

Britský TopGear si vzal do parády plně elektrický Renault Megane E-Tech a jejich verdikt není ani zdaleka černobílý. Oceňují jeho... >>

Revoluce v umělé inteligenci na čtyřech kolech? Tesla FSD v14 přichází v pondělí, očekávání jsou obrovská

Nervozita i nadšení. Svět fanoušků Tesly, ale i odborníků na technologie, je v pozoru. Elon Musk oznámil, že dlouho očekávaná verze... >>

Audi konečně vyslyšelo modlitby řidičů. Concept C je příslibem, že na tlačítka ještě není pozdě

Pokud vás unavuje nekonečné proklikávání zanořených menu na obřím displeji, jen abyste si upravili teplotu nebo zapnuli vyhřívání... >>

BMW Neue Klasse: co o něm víme? První model iX3 slibuje dojezd 800 km a má českou cenu pod 2 miliony

Nové BMW iX3 z rodiny Neue Klasse přepisuje to, co jsme si dosud mysleli o dojezdu a nabíjení. Slibuje až 800 km na jedno nabití a energii na... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Kløfta, NorwayKløfta, Norway
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Gelsenkirchen, GermanyGelsenkirchen, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Bratislava – Aupark, SlovakiaBratislava, Slovakia
6 míst • 130 kW • ne-Tesla
Lutterberg, GermanyStaufenberg-Lutterberg, Germany
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Hessisch Lichtenau, GermanyHessisch Lichtenau, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.