Stuttgartský gigant tímto krokem hází rukavici všem klíčovým hráčům v segmentu elektrických sedanů. Model CLA, zrozený na zcela nové platformě Mercedes-Benz Modular Architecture (MMA), není jen dalším elektromobilem v řadě. Je to strategická odpověď na dynamiku trhu a demonstrace síly, která kombinuje tradiční luxus s technologií nové generace. Startovací cena 263 000 čínských jüanů (cca 855 000 Kč, $36,340) je na poměry prémiové značky nečekaně odvážná.
Dojezd, který boří mýty o nabíjení
Parametr, který vyvolal největší rozruch, je bezesporu dojezd. Vrcholná verze modelu CLA slibuje na jedno nabití ujet až 866 kilometrů. Tento údaj sice vychází z čínské normy CLTC, která je známá svým optimismem, ale i tak je to hodnota, která posouvá hranice. Ačkoli je třeba brát čínský testovací cyklus s určitou rezervou a v evropském WLTP cyklu bude číslo o něco nižší (přibližný přepočet můžete udělat v naší kalkulačce), i tak se bavíme o akčním rádiusu, který většině řidičů eliminuje jakékoli obavy z dojezdu při každodenním používání.
Tajemství se skrývá v extrémní efektivitě. Mercedes se chlubí průměrnou spotřebou energie na úrovni pouhých 12 kWh/100 km. To je teritorium, kterému dosud dominovaly spíše menší a méně prémiové vozy. Nová platforma MMA, navržená od základu pro elektrický pohon, a propracovaná aerodynamika zde hrají klíčovou roli.
Technologie pro reálný svět: Výkon i rychlost
Vstupní bránou do světa elektrického CLA bude verze s jedním elektromotorem pohánějícím zadní kola. Pro náročnější řidiče bude připravena varianta s pohonem všech kol 4MATIC, která přidá druhý motor na přední nápravu a nabídne ještě působivější dynamiku.
Praktičnost vozu podtrhuje moderní 800V elektrická architektura. V řeči čísel to znamená jediné: bleskové nabíjení. Podle automobilky stačí pouhých 15 minut u vysokovýkonné DC nabíječky k tomu, aby vůz získal energii na dalších 400 kilometrů jízdy (podle WLTP). Zastávka na kávu se tak stává plnohodnotnou nabíjecí seancí.
Agresivní cena: Jasný vzkaz konkurenci
Zahájením předprodeje s takto nastavenou cenou dává Mercedes jasně najevo, že to na čínském trhu myslí vážně. Nechce být jen prémiovou alternativou, ale přímým a silným konkurentem Tesly Model 3 a lokálních hvězd jako BYD, Nio či XPeng, které v posledních letech přepisovaly prodejní statistiky.
Lokální výroba v Číně je logickým krokem, který umožňuje tuto cenovou strategii realizovat. Pro Mercedes-Benz je úspěch modelu CLA klíčový. Není to jen o prodejích jednoho modelu, je to o budoucnosti celé značky v elektrické éře a na jejím nejdůležitějším globálním bojišti.
Zdroj: cnevpost.com, mercedes-benz.com