Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Minuty z e-Salonu: Tesla Y vs Ford Mustang Mach-E

Veletrh
Foto: Veletrh
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 9 Listopad, 2024

Právě probíhá velká událost v české elektromobilové kotlině – veletrh e-Salon, který patří k největším u nás. Letos byl veletrh nabitý novinkami jako Hyundai Instinct a DongFeng Box. A co naši elektromobilovou rodinku zaujalo nejvíce?

Tesla a Cybertruck

Samozřejmě, na veletrhu nesměla chybět Tesla. Ta představila hned několik modelů: Tesla Model Y, Model X a Model 3. Dokonce jsme si mohli vyzkoušet Teslu Model Y a porovnat jízdu s jinými elektrickými vozy. Na veletrhu se objevil také Cybertruck, který však vystavoval již někdo jiný.

Testovací jízda nám napověděla, jak by nám vůz jako rodině vyhovoval. Mohu říct, že vůz je „jiný,“ minimalistický, dost je toho v tabletu. Pravdou je, že uživatelé vozu vám sdělí, že vůz jednou nastavíte a už není třeba nic měnit. Jde o to, že vaše Tesla pozná, „že jste to vy,“ nebo zda pojede vaše partnerka či partner – jednoduše podle aplikace v mobilním telefonu. Vůz se tak nastaví podle vaší preference, kterou jste nakonfigurovali dříve. Pěkná funkce. Pokud jde o výkon, bylo ho až až, ale v porovnání s později testovaným Mustangem Mach-E byl dojem méně impozantní. Ovšem přiznám se, že netuším, jakou přesně verzi jsme měli. V současné době totiž můžete jet v Tesle Model Y s pohonem zadních kol a dojezdem 455 km. Tato verze zrychlí z 0 na 100 za necelých 7 s. Verze Long Range s pohonem zadních kol je o něco živější a dostáváme se na 5,9 s. A odhaduji, že to byla právě tato verze. Ovšem existuje i verze Performance, a v tomto případě je zrychlení za 3,7 s. Tedy jde již o pořádný sportovní vůz.

Ford Mustang Mach-E

Dalším testovaným elektromobilem byl Ford Mustang Mach-E. Jde o poměrně prostorný vůz, ovšem jedná se také o sportovní elektromobil, který zrychlí z 0 na 100 za 3,5 sekundy! A bylo to znát. Jak potvrdila Annette, vzadu se sedělo velmi dobře, podobně jako v Tesle Model Y. Prostor je ve voze dostatečný. Ford má podobnou funkci jako Tesla, jedná se o FSD BlueCruise. Více jsme o tom psali zde. Bohužel jsme nemohli tuto funkci vyzkoušet; bylo by zajímavé sledovat, jak reálně vůz zvládá samořízení na českých dálnicích.

I když byly testovací jízdy krátké, přesto jsme mohli získat první dojem. 

Jak dopadla Tesla Model Y vs. Ford Mustang Mach-E?

Obrázek
Dan
Dan

Osobně hodnotím lépe vůz Tesla Model Y, a to i přesto, že na první dojem mi ten minimalistický design nevyhovuje. Ale hádám, že bych si časem zvykl. Navíc nepatřím k těm, kteří nutně potřebují nejrychlejší vůz na silnici, spíše naopak. Důležitý je pro mě poměr cena/výkon a zde myslím, že Tesla vede. Nejlevnější verze lze zakoupit za 1 094 900 Kč. Ford je dostupný od 1,2 milionu a má menší zavazadlový prostor. Proto bych pro rodinu spíše volil Teslu Model Y. Ford měl výbavu Premium, ale mě osobně to nějak zvlášť designově nenadchlo. Ale to je věc individuální.

Obrázek
Annette
Annette

Tesla mi přišla skvělá pro rodinu a cestování. Skvělý byl displej a rozpoznávání aut a osob v okolí vozu. Tesla mi přišla chytřejší než Ford. Úžasná byla prosklená střecha. Trochu mě zklamal výkon Tesly, zatímco Mustang byl mnohem živější. Pro naši rodinu bych ale vybrala Ford Mustang, protože s ním byla větší zábava.

Obrázek
Filda
Filda

Tesla byla moc hezká, stejně jako Ford Mustang. Pro naši rodinu bych si vybral Ford Mustang Mach-E. Mustang byl opravdu rychlý.

 

Štítky

  • EV novinky
  • Ford
  • Tesla

Mohlo by vás zajímat

Nabíjení elektromobilu

CATL spouští unikátní linku: Humanoidní roboti Xiaomo zrychlí a zabezpečí výrobu baterií
Čínský gigant CATL, světový lídr ve výrobě baterií pro elektromobily, spustil v Luoyangu unikátní linku. Klíčové testovací procesy bateriových sad zde poprvé ve velkém měřítku zajišťují humanoidní rob...

Elektromobily nebo spalovací vozy

Německo a Česko vyhrály: EU zmírňuje zákaz spalováků. Francie a Volvo protestují
Evropská komise v úterý 16. prosince 2025 oficiálně zmírnila plánovaný zákaz prodeje nových automobilů se spalovacími motory od roku 2035. Místo původních 100% snížení emisí CO2 nově požaduje pouze 90...

Baterie

Bývalý šéf Lynk&Co: Automobilky v tajnosti nenávidí elektromobilitu
Alain Visser, který až do začátku roku 2024 vedl značku Lynk&Co, ostře kritizuje automobilový průmysl. Podle něj tradiční výrobci automobilů ve skutečnosti elektromobilitu nenávidí a dělají vše pro to...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Volkswagen sází budoucnost elektromobility na čínský Gotion. Má vůbec na výběr?

Po pěti letech strategického partnerství dorazily první baterie z čínské továrny s kapacitou 20 GWh do vozů Volkswagenu. Unifikované... >>

Poprvé v historii: Čína exportovala přes milion elektromobilů za půl roku. Afrika roste o 184 %

Zatímco se tvrdilo, že Čína zaplavuje svět spalovacími vozy, data z roku 2025 ukazují opak. Export elektromobilů exploduje tempem +90 %,... >>

CATL posiluje vedení na trhu baterií pro elektromobily s podílem 38,1 %

Čínský výrobce baterií CATL upevnil svou dominanci na globálním trhu baterií pro elektromobily s tržním podílem 38,1 procenta za prvních... >>

Tesla má na zádech nový stín. Čínský Zeekr v Austrálii okamžitě vystřelil mezi elitu

Listopadová čísla z Austrálie přinesla nečekané drama. Ačkoliv si Tesla Model Y udržuje trůn, o největší rozruch se postaral úplný... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Verniolle, FranceVerniolle, France
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Kostomłoty, PolandKostomłoty, Poland
4 míst • 150 kW
Fót, HungaryFót, Hungary
12 míst • 230 kW • ne-Tesla
Györ, HungaryGyőrújbarát, Hungary
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Lugano, Switzerland - SudGrancia, Switzerland
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.