Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Nissan N7 bourá rekordy. Pomůže tenhle čínský elektromobil zachránit značku?

Nissan N7 Dongfeng | zdroj: https://global.nissannews.com/
Foto: Nissan N7 Dongfeng | zdroj: https://global.nissannews.com/
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 16 Květen, 2025

Nissan N7 se stal nejrychleji prodávaným elektromobilem vzniklým ve společném podniku v Číně – za pouhých 18 dní získal více než 10 000 objednávek. Co stojí za tímto raketovým úspěchem? A může to být pro Nissan záchranné lano na přehřátém trhu s elektromobily?

Co se v článku dozvím:

  • Čím si Nissan N7 získal desetitisíce zákazníků v Číně
  • Technické parametry, které překvapí
  • Proč je cena klíčovým faktorem
  • Zaměření na budoucnost: Pomůže to celému Nissanu?

Čím Nissan N7 zaujal čínské zákazníky

Společný podnik Dongfeng-Nissan (jde tedy přesněji o čínsko-japonský vůz) vsadil na kartu, která se vyplácí – dobře vybavený elektromobil s moderním designem, praktickým dojezdem a agresivní cenovou politikou. Výsledkem je rekordní zájem: během necelých tří týdnů od uvedení si N7 objednalo přes 10 000 zákazníků.

Proč právě teď? Trh v Číně je přesycený levnými elektromobily domácí výroby, ale stále existuje poptávka po vozech, které kombinují spolehlivost mezinárodních značek s dostupnou cenou a technickým pokrokem. Nissan N7 do této mezery perfektně zapadl.

Obrázek
Dan

A víte, co znamená pojem joint venture?

Jde o společný podnik dvou firem – často z různých zemí – které spolu sdílejí investice, know-how a vývoj. V případě např. modelu Nissan N7 jde o spolupráci japonské automobilky Nissan a čínského výrobce Dongfeng, kteří společně vyvíjejí a vyrábějí elektromobily pro čínský trh.

Pokud se vám článek líbil, můžete jej na konci článku sdílet pomocí lišty. Děkujeme za podporu!

Technické parametry: papírově silný hráč

Nissan N7 není jen marketingový tah. Na papíře působí velmi konkurenceschopně:

  • Dojezd 540/625 km dle čínského standardu CLTC
  • Elektromotor s výkonem 160 kW (218 koní)
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,8 s
  • Baterie 58 nebo 73 kWh s podporou DC rychlonabíjení
  • Funkce V2L – možnost napájet externí zařízení z vozu
  • Asistenční systém řízení vyvinutý ve spolupráci s firmou Momenta

V kombinaci s cenou od 119 900 RMB (v přepočtu cca 385 000 Kč, verze s větší baterií pak stojí zhruba 455 000 Kč), jde o vůz, který zasahuje přímo do středu zájmu střední třídy. Svou cenovou politikou by určitě zaujal i nejednoho Evropana.

Dostupná cena jako hlavní zbraň

POZOR! Právě cenová politika odlišuje Nissan N7 od jiných vozů stejné kategorie. Za cenu pod 400 tisíc Kč zákazník získá moderní sedan s dojezdem přes 600 km (CLTC) a výbavou, která by v Evropě odpovídala vozům střední třídy za 900 tisíc Kč a více.

Nissan tak jde cestou, která se zatím osvědčuje především čínským značkám jako BYD, Leapmotor nebo Neta. Otázkou však je, zda to bude stačit i mimo domácí trh. 

Pomůže N7 zachránit globální pozici Nissanu?

V posledních letech to nemá Nissan snadné. Dříve průkopník elektromobility s úspěšným Leafem dnes zaostává za konkurencí. Model N7 může být prvním krokem k návratu na výsluní – ale zatím jen v Číně.

Na evropském trhu N7 zatím oficiálně oznámen nebyl. Přesto jeho úspěch může naznačit, že i globální automobilky se začínají učit hrát čínskou hru: cenově dostupné, ale technicky pokročilé elektromobily pro masy.

Otázkou zůstává, zda se podaří tento model exportovat do jiných zemí – a hlavně, zda Nissan dokáže podobné vozy nabídnout i zákazníkům v Evropě nebo USA.

Rychlé shrnutí: Proč sledovat Nissan N7

  • Rychlý nástup: 10 000 objednávek za 18 dní
  • Silná technická specifikace: 625 km dojezdu, 160 kW výkon
  • Nízká cena: cca 385 000 Kč
  • První náznak návratu Nissanu do hry?

Zda se model N7 stane jen čínským hitem, nebo i globálním milníkem, ukáže čas. Jedno je však jisté – pozornost si zaslouží.

Zdroje: carnewschina.com, electrek.co, arenaev.com, foto: global.nissannews.com

Štítky

  • Nissan
  • EV novinky
  • Dongfeng

Mohlo by vás zajímat

Ilustrační foto

Renault odhalil elektrické kamiony s dojezdem 600 km a nabíjením za 45 minut
Francouzský výrobce představil nové elektrické nákladní vozy E-Tech T s rekordním dojezdem až 600 kilometrů. Revolučním řešením je elektrická náprava, která umožnila umístit více baterií a dosáhnout t...

Elektromobil a čistá energie

Sinopec a LG Chem sází na sodíkové baterie: Čínský trh poroste o 2900 %
Čínský energetický gigant Sinopec a jihokorejský chemický lídr LG Chem spojují síly v ambiciózním projektu vývoje klíčových materiálů pro sodíkové iontové (Na-Ion) baterie. Tato spolupráce má urychlit...

Li Auto Mega | zdroj: lixiang.com

Li Auto se propadlo do ztráty, čínský gigant poprvé od roku 2022 v minusu
Čínský výrobce elektromobilů Li Auto ohlásil za třetí čtvrtletí čistou ztrátu 624 milionů jüanů (přibližně 2 miliardy Kč). Jde o první záporný výsledek od konce roku 2022, který způsobil prudký pokles...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Hyundai vytáhl na Porsche geniální zbraň. Kde Němci potřebují převodovku, tam Korejci použili „neviditelný“ trik

Porsche sází na mechanickou převodovku, Korejci zvolili cestu digitální magie. Hyundai poodhalil, co přesně se děje v útrobách jejich... >>

Paradox elektromobility 2025: Svět hlásí rekordy, Volkswagen omezuje výrobu. Kde je pravda?

Data za rok 2025 mluví jasně: svět zažívá bezprecedentní boom elektromobilů a prodeje dosahují historických maxim. O to víc zarážející... >>

Porsche Cayenne Electric: 16 minut nabíjení, 1000 koní a konec éry pomalého dobíjení

Stuttgart konečně odhaluje karty. Elektrický Cayenne nabídne to, co dosud žádné prémiové SUV nedokázalo – nabití z 10 na 80 procent za... >>

Masterplán za miliardy s hvězdičkou: Německá strategie pro elektromobilitu závisí na penězích, které tam nejsou

Před 500 účastníky z automobilového průmyslu a energetiky představilo Německo svou největší strategii pro nabíjení elektromobilů.... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

(EV OTM) - Beacon, UKBeacon, United Kingdom
4 míst • 250 kW • ne-Tesla
Verviers, BelgiumVerviers, Belgium
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Montélimar, FranceSaulce-sur-Rhône, France
56 míst • 250 kW • ne-Tesla
Olomouc, Czech RepublicOlomouc, Czech Republic
8 míst • 138 kW • ne-Tesla
Eging am See, GermanyEging am See, Germany
9 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.