Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů
Vyhraj vstupenky na e-salon 2025

Porsche Cayenne Electric: 16 minut nabíjení, 1000 koní a konec éry pomalého dobíjení

Porsche
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 10 Listopad, 2025
Porsche představí 19. listopadu 2025 elektrickou verzi svého nejprodávanějšího modelu Cayenne. Nové SUV postavené na platformě PPE slibuje dojezd přes 600 kilometrů, mimořádně rychlé nabíjení do 16 minut a v nejvýkonnější verzi Turbo výkon přesahující 1000 koňských sil. Elektrický Cayenne doplní stávající nabídku spalovacích a plug-in hybridních verzí a bude prvním elektromobilem Porsche s nabíjecí konektorem NACS.

Dvojí premiéra: online a v Dubaji

Stuttgartská automobilka zvolila pro odhalení svého nového elektromobilu netradiční strategii. Světová premiéra Cayenne Electric proběhne 19. listopadu 2025 od 15:00 středoevropského času online prostřednictvím tiskového centra Porsche a YouTube kanálu značky. Hned o několik dní později, 22. a 23. listopadu, bude vůz veřejně představen na pátém ročníku festivalu Icons of Porsche v Dubaji, jedné z nejvýznamnějších akcí značky v regionu, která loni přilákala přes 28 tisíc návštěvníků.

Platforma PPE a 800voltová architektura

Cayenne Electric vychází z evoluované verze platformy Premium Platform Electric (PPE), kterou Porsche vyvinulo společně s Audi a kterou již využívá elektrický Macan. Základem je pokročilá 800voltová architektura umožňující mimořádně vysoké nabíjecí výkony.

Srdcem vozu je vysokokapacitní baterie s hrubou energetickou kapacitou 113 kWh (využitelných 108 kWh) složená z článků typu pouch od společnosti LG. Baterie je poprvé v historii Porsche chlazena oboustranně, což přispívá k extrémně rychlému nabíjení.

Rekordní nabíjení do 16 minut

Právě v oblasti nabíjení Cayenne Electric posunuje hranice segmentu luxusních elektrických SUV. Vůz podporuje nabíjení výkonem až 400 kW, což je výrazně více než 320 kW u modelu Taycan. Stav baterie z 10 na 80 procent se při optimálních podmínkách dobije za méně než 16 minut. Pro představu, v pěti minutách může vůz doplnit energii na přibližně 160 kilometrů jízdy.

Cayenne Electric se stane prvním elektromobilem Porsche vybaveným nabíjecím portem NACS (North American Charging Standard), který se v Severní Americe stává novým standardem. Vůz také dokáže nabíjet na 400voltových stanicích díky funkci elektrického rozdělení 800voltové baterie na dvě 400voltové části.

Inteligentní tepelný management

Nový systém Predictive Thermal Management propojuje všechny topné a chladicí okruhy vozidla pro efektivní správu energie. Systém neustále analyzuje teplotu, trasu a styl jízdy, aby udržel baterii v ideální teplotě pro rychlejší nabíjení, delší životnost a konzistentní dojezd. S využitím navigačních a dopravních dat předvídá potřeby vytápění nebo chlazení v reálném čase.

Dojezd přes 600 kilometrů

Podle kombinované normy WLTP nabídne Cayenne Electric dojezd více než 600 kilometrů. Tuto hodnotu potvrdili nezávislí američtí novináři, kteří na dálnici při maximální povolené rychlosti 113 km/h na jedné nabití ujeli více než 563 kilometrů s téměř produkčními prototypy.

Tři verze s různými výkony

Cayenne Electric bude dostupný ve třech výkonnostních stupních. Všechny verze využívají dvoukolkové uspořádání s jedním permanentně magnetickým elektromotorem na každé nápravě s jednorychostní převodovkou. Na rozdíl od Taycanu Porsche upustilo od dvoustupňové převodovky, protože pokrok v technologii motorů ji již činí zbytečnou.

Základní verze nabídne výkon přes 500 koňských sil. Podle prvních testů zajišťuje působivou dynamiku s precizním řízením, pevným podvozkem a vynikající stabilitou.

Verze S přidává přibližně 100 kW (134 koní), výsledný výkon by měl dosahovat kolem 630 koňských sil. Tato verze nabízí optimální rovnováhu mezi výkonem a ovladatelností.

Vrcholná verze Turbo dosáhne na hodnotu téměř 1000 (986)  koňských sil. Porsche uvádí zrychlení na 0-100 výrazně pod tři sekundy, což z něj činí rychlejší SUV než současný Cayenne Turbo GT. Zadní elektromotor verze Turbo je prvním elektromotorem vyrobeným in-house v Porsche a využívá olejové chlazení statoru místo vodního, což umožňuje efektivnější odvod tepla.

Navíc bude verze Turbo vybavena aktivními aerodynamickými prvky – postranními panely vyplouvajícími z blatníků při rychlostech nad 60 km/h, které zlepšují aerodynamický odpor o 0,06 Cd a přidávají přibližně 10 kilometrů dojezdu.

Interiér budoucnosti

Interiér Cayenne Electric představuje novou kapitolu v designu Porsche. Centrem kabiny je nový Flow Display – největší zobrazovací plocha, jaká kdy byla instalována do vozidla značky. Elegantně zakřivený OLED display o úhlopříčce 35,8 cm (14,25 palce) je hladce integrován do palubní desky a sleduje její oblouk, čímž se vyhýbá dojmu, že obrazovka nepatřičně vyčnívá z desky jako v mnoha moderních vozidlech.

Dolní část dotykové obrazovky obsahuje rychlá menu pro změnu například čtyř nastavení stmívání dostupného posuvného panoramatického střešního okna. Obrazovka je doplněna klimatickou lištou s přepínači pro teplotu. Volitelná 37,8cm (14,9palcová) obrazovka přivítá předního spolujezdce.

Komfortní prvky

Cayenne Electric nabízí řadu prémiových komfortních prvků. Zadní sedadla jsou standardně elektricky nastavitelná, což umožňuje flexibilní úpravu od komfortní polohy až po nákladový režim. Přední část střešního okna se otvírá jako klasické posuvné okno, zatímco celá plocha může přepínat mezi režimy "čirý" a "matný" pomocí elektricky ovládané tekutokrystalické fólie.

Dalším zajímavým prvkem je nová funkce povrchového vytápění, která zahřívá nejen sedadla, ale také velké kontaktní plochy jako opěradla rukou a části dveřních obložení. Výsledkem je příjemná, útulná atmosféra v celém interiéru s větší účinností a rovnoměrnějším rozložením tepla než u konvenčního systému teplého vzduchu.

Digitální klíč Porsche umožňuje používat smartphony a chytré hodinky jako klíče od auta. Díky technologii Ultra Wideband (UWB) Cayenne Electric rozpozná mobilní zařízení a automaticky odemkne nebo zamkne vůz, když se přiblíží nebo vzdálí.

Zachované off-roadové schopnosti

Off-roadové schopnosti byly vždy součástí DNA modelu Cayenne a u elektrické verze to zůstává. Novináři testovali prototypy na náročném off-road okruhu v Basselle ve Španělsku, kde vůz bez problémů překonával různé překážky se zobrazovanými úhly až 25 stupňů při vjezdech, sjezdech i bočních náklonech.

Off-road balíček odstraňuje spodní část předního splitteru pro zlepšení úhlu nájezdu. Systém nespoléhá na samosvorné diferenciály, ale na brzdové zásahy, které fungují plynule a poskytují daleko větší schopnosti, než většina majitelů kdy využije. Standardně je vůz vybaven vzduchovým pérováním s adaptivními tlumiči, ale k dispozici bude i sofistikovaný systém aktivního tlumení známý z modelů Taycan a Panamera.

Tažná kapacita dosahuje 3500 kg, což je výrazně více než u konkurenčního Cadillacu Lyriq a shodné s Rivianem R1S. To z Cayenne Electric činí skutečně univerzální vozidlo.

Paralelní výroba se spalovacími verzemi

Na rozdíl od elektrického Macanu, který nahradil spalovací verzi, Cayenne Electric doplní stávající nabídku spalovacích a plug-in hybridních modelů. Současný Cayenne s benzinovými motory (ve třech verzích) a plug-in hybridy bude v nabídce minimálně do konce dekády, přičemž se plánují další aktualizace. Loni Porsche prodalo 102 889 kusů modelu Cayenne, což představuje téměř každý třetí prodaný vůz značky.

Výroba elektrické i spalovací verze probíhá na stejné montážní lince v závodě koncernu Volkswagen v Bratislavě na Slovensku, kde se vyrábí také Audi Q7 a Q8. Cayenne Electric má kvůli platformě PPE rozvor 3020 mm (oproti 2895 mm u spalovací verze) a celkovou délku 4985 mm (oproti 4930 mm).

Cena a dostupnost

Porsche zatím nezveřejnilo oficiální ceny pro Cayenne Electric. Podle britských zdrojů by výrobce chtěl nabídnout cenovou paritu mezi elektrickou a spalovací verzí. Základní elektrická verze by tak mohla začínat pod 90 tisíci libry (přibližně 2,7 milionu korun), zatímco vrcholná verze Turbo pravděpodobně překročí 140 tisíc liber (asi 4,2 milionu korun).

Pro americký trh se očekává startovní cena nad 100 tisíc dolarů. Pro srovnání, elektrický Macan stojí přibližně o 20 procent více než spalovací verze. Prodej by měl začít v polovině roku 2026, pro americký trh jako modelový ročník 2026 nebo 2027.

Konkurence v segmentu luxusních elektrických SUV

Cayenne Electric vstupuje do segmentu, kde již působí několik zavedených konkurentů. BMW iX nabízí ve verzi xDrive50 výkon 381 kW (516 koní) a dojezd kolem 425 kilometrů dle WLTP. Vrcholná verze M60 disponuje 455 kW (619 koní). Audi Q8 e-tron poskytuje ve standardní verzi výkon až 300 kW (408 koní) a dojezd do 582 kilometrů. Sportovní SQ8 e-tron pak nabízí 370 kW (503 koní).

Porsche s Cayenne Electric vsází na kombinaci extrémně rychlého nabíjení, vysokého výkonu a zachování off-roadových schopností, což by mělo být jeho konkurenční výhodou v tomto segmentu.

Shrnutí

Elektrický Cayenne představuje další krok v elektrifikaci portfolia značky Porsche. S více než dvaceti lety úspěšné historie se model Cayenne stal ikonou v segmentu luxusních SUV, když dokázal přenést DNA sportovních vozů do praktického rodinného vozu. Elektrická verze pokračuje v této tradici a přidává přednosti moderní elektromobility – mimořádně rychlé nabíjení, dlouhý dojezd, vysoký výkon a pokročilé technologie.

Dr. Michael Steiner, místopředseda představenstva Porsche odpovědný za výzkum a vývoj, k novému modelu uvedl: "S Cayenne Electric posouváme e-performance na novou úroveň. Náš inovativní vysokonapěťový systém kombinuje maximální efektivitu s jízdní dynamikou typickou pro Porsche."

Paralelní nabídka elektrické i spalovací verze ukazuje pragmatický přístup Porsche k elektrifikaci – nabídnout zákazníkům volbu na základě jejich potřeb a preferencí, nikoliv ideologie. V situaci, kdy přechod na elektromobilitu postupuje pomaleji než se původně očekávalo, zejména v prémiových segmentech, se tato strategie jeví jako rozumná.

Zda se Cayenne Electric stane stejně úspěšným jako jeho spalovací předchůdci, ukážou až příští roky. První ohlasy z testovacích jízd jsou však velmi pozitivní a naznačují, že Porsche opět dokázalo vytvořit elektromobil, který nekompromisně kombinuje výkon, komfort a praktičnost.

Štítky

  • EV novinky
  • Porsche
  • Elektromobilita
  • Zahraničí

Mohlo by vás zajímat

Elektromobil v Anglii - ilustrační foto

Daním a smrti se nevyhneme. Británie to dokazuje: elektromobily plánuje zdanit od roku 2028
Benjamin Franklin měl pravdu. Britští řidiči elektromobilů se o tom přesvědčí na vlastní kůži – od roku 2028 zaplatí 3 pence za každou ujetou míli. To je 1,15 Kč za kilometr, ročně průměrně 7 000 koru...

Nabíjení elektromobilu

Zlatá pravidla elektromobility: Jak ušetřit tisíce a prodloužit životnost baterie
Plynulá jízda snižuje spotřebu o třetinu, správné nabíjení prodlužuje životnost baterie o roky a předehřátí v zimě zachrání desítky kilometrů dojezdu. Zjistili jsme, které návyky mají skutečný dopad n...

EU regulace

EU sází na malé elektromobily za 400 000 Kč. Ale kdo je vlastně chce koupit?
Evropská komise 10. prosince představí plán na záchranu automobilového průmyslu: nová kategorie malých elektromobilů za 15-20 tisíc eur s mírnějšími bezpečnostními normami. Zní to logicky - levnější a...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Strach z dojezdu: Jak zkrotit draka uvnitř každého nového elektromobilisty

Bojíte se, že s elektromobilem uvíznete na dálnici? Nejste sami – range anxiety trápí většinu nových majitelů. Ale vědecké studie... >>

Konec úzkosti z dojezdu: Čínské MPV zvládne Prahu–Řím bez tankování

Představte si sedmimístný vůz, který ujede z Prahy do Říma a ještě mu zbude. Xpeng 6. listopadu odhalí X9 EREV – svůj první hybrid s... >>

Mýtus o chudých zemích a spalovacích motorech se hroutí. Data ukazují nečekaně rychlý přechod na elektromobily

Představa byla jasná: bohatý Západ přejde na elektřinu a zbytek světa bude dekády jezdit na benzín. Nová data ale ukazují pravý opak.... >>

Historický milník je tu: Svět poprvé prodal přes dva miliony elektromobilů za jediný měsíc

Září 2025 se zapíše do historie automobilismu. Poprvé padla magická hranice dvou milionů prodaných elektromobilů za jediný měsíc. Tento... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Parndorf, Austria - FrunparkParndorf, Austria
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Frankfurt, Germany - Am FlughafenFrankfurt am Main, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Trento, ItalyTrento, Italy
10 míst • 150 kW • ne-Tesla
Gelsenkirchen, GermanyGelsenkirchen, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Hjørring, DenmarkHjørring, Denmark
28 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.