Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Renault Megane E-Tech v hodnocení TopGear: Stylový elektromobil, který vás překvapí víc než jen interiérem

Renault Megane E-Tech | zdroj: .press.renault.co.uk
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 4 Říjen, 2025
Britský TopGear si vzal do parády plně elektrický Renault Megane E-Tech a jejich verdikt není ani zdaleka černobílý. Oceňují jeho designový šarm a prémiově zpracovanou kabinu s obřím displejem, ale zároveň upozorňují na několik klíčových detailů, které by mohly rozhodnout o jeho úspěchu. Je to francouzský recept na dostupné a zábavné auto do zásuvky? Podívali jsme se na jejich hodnocení zblízka.

Když se řekne Renault Megane, většina si vybaví léty prověřený hatchback. Jeho plně elektrický jmenovec, Megane E-Tech, je ale autem z úplně jiného světa. Stojí na nové platformě určené výhradně pro elektromobily a jeho cílem není nic menšího než zatopit zavedeným hráčům jako Volkswagen ID.3 nebo Cupra Born. Prestižní britský magazín TopGear ho podrobil důkladnému testu a jejich postřehy odhalují silné i slabší stránky tohoto francouzského crossoveru.

Obrázek
Renault Megane E-Tech | zdroj: .press.renault.co.uk
Renault Megane E-Tech | zdroj: .press.renault.co.uk

Kabina jako z prémiového vozu

To, co redaktory TopGearu zaujalo na první pohled, je kvalita a design interiéru. Zatímco někteří konkurenti ve snaze ušetřit náklady sázejí na tvrdé plasty, Renault jde opačnou cestou. Palubní deska potažená textilem, kvalitní materiály a precizní slícování dávají pocit, že sedíte v autě o třídu výš. Dominantou je obří, vertikálně orientovaný displej infotainmentu, který běží na systému od Googlu. A to je další velká pochvala.

Systém je podle hodnocení intuitivní, rychlý a spolehlivý. Integrace Google Map, Asistenta a obchodu s aplikacemi funguje bezchybně a řidiči usnadňuje život. Na rozdíl od některých frustrujících systémů v konkurenčních vozech je zde radost s infotainmentem pracovat. Samostatný panel pro ovládání klimatizace je pak už jen třešničkou na dortu.

Jízda, která baví, ale má svá "ale"

Podle TopGearu je Megane E-Tech autem, které je radost řídit. Má přesné a strmé řízení a díky nízkému těžišti se ochotně vrhá do zatáček bez výraznějších náklonů. Výkon 217 koní (ve výkonnější verzi) je více než dostatečný pro svižnou jízdu ve městě i na dálnici. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,4 sekundy sice netrhá rekordy, ale v reálném světě je naprosto dostačující.

Kde však recenzenti našli prostor pro kritiku, je komfort podvozku na rozbitých silnicích. Vůz testovaný na 20palcových kolech byl občas příliš tuhý a nervózní. Doporučují proto zvážit menší, 18palcová kola pro lepší pohodlí. Dalším menším negativem je prostor na zadních sedadlech. Kvůli svažující se střeše a vyšší podlaze (kvůli bateriím) zde vyšší cestující mohou mít problém s místem nad hlavou a pro kolena.

Dojezd a nabíjení: Standard třídy

Renault Megane E-Tech se nabízí s baterií o kapacitě 60 kWh, která slibuje dojezd až 470 km podle cyklu WLTP. TopGear uvádí, že v reálných podmínkách lze očekávat spíše kolem 320-350 kilometrů, což je v dané třídě solidní hodnota, která neurazí, ale ani neohromí. Maximální nabíjecí výkon 130 kW DC znamená, že nabití z 10 % na 80 % zabere něco málo přes půl hodiny. I zde se najdou konkurenti, kteří to umí o něco rychleji.

Verdikt: Stylová a kvalitní volba

Celkové hodnocení TopGearu je velmi pozitivní. Renault Megane E-Tech není autem, které by dominovalo v jediné disciplíně, ale je to mimořádně vyvážený a dobře postavený elektromobil. Jeho největšími zbraněmi jsou prvotřídní interiér, skvělý infotainment a zábavné jízdní vlastnosti. Není bez chyb – prostor vzadu je kompromisem a podvozek může být na velkých kolech tuhý. Přesto ho TopGear označuje za jeden z nejlepších rodinných elektromobilů na trhu a silného konkurenta pro Volkswagen ID.3.

Zdroj: topgear.com, media.renaultgroup.com

Štítky

  • EV novinky
  • Elektromobilita
  • Renault
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Čínský gigant BYD v Česku: Pokoří automobilku Škoda, nebo narazí na tvrdou realitu?

Přední světový výrobce elektrických vozů, čínská automobilka BYD, oficiálně vstoupila na český trh. Přináší špičkové technologie... >>

Volvo tají eso v rukávu? Nová generace hybridů má nabídnout dojezd, o kterém se konkurenci ani nesní

Unavují vás hybridy, které na elektřinu sotva dojedou na nákup a jejichž spalovací motor neustále ruší tichou jízdu? Volvo objevilo... >>

MG4 trhá rekordy: 26 000 objednávek za 15 dní. Výroba jede na tři směny

Čínský automobilový trh je svědkem nového fenoménu. Nově uvedený elektrický kompakt MG4 od automobilky MG (součást koncernu SAIC) si za... >>

Interiér z luxusní třídy, dojezd na celý týden a cena, která mění pravidla. To by měl být Leapmotor B05

Čínský výrobce Leapmotor představuje na podzim 2025 přelomový elektromobil B05 – kompaktní hatchback s dojezdem přes 600 km, pokročilou... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Gelnhausen, GermanyGelnhausen, Germany
11 míst • 250 kW • ne-Tesla
Oslo – Bogstadveien, NorwayOslo, Norway
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Morlaix, FranceSaint-Martin-des-Champs, France
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Soest, GermanySoest, Germany
7 míst • 250 kW • ne-Tesla
Bourg-Achard, FranceBourg-Achard, France
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Grosseto, ItalyGrosseto, Italy
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Košice, SlovakiaKošice, Slovakia
4 míst • 250 kW • ne-Tesla
Kaltenkirchen, GermanyKaltenkirchen, Germany
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Nykøbing Mors, DenmarkNykøbing Mors, Denmark
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Eging am See, GermanyEging am See, Germany
9 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.