Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Rok maximálně dva: 1 300 kilometrů díky solid-state technologii od Chery

Baterie
Foto: Baterie
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 19 Říjen, 2025
Čínská automobilka Chery na své globální inovační konferenci představila prototyp vlastního solid-state bateriového modulu, který slibuje energetickou hustotu až 600 Wh/kg. Prototyp, vyvinutý interním výzkumným institutem, by mohl v reálném provozu umožnit elektromobilům dojezd až 1300 kilometrů na jedno nabití. Společnost plánuje zkušební provoz na rok 2026 a širší zavedení o rok později.

Klíč k delšímu dojezdu a vyšší bezpečnosti

Automobilový průmysl neustále hledá cesty, jak překonat jednu z hlavních bariér masivnějšího přijetí elektromobility – omezený dojezd a s ním spojenou úzkost řidičů. Zatímco nedávno jsme informovali o slibných technologiích s hranicí 1000 kilometrů, Chery nyní posouvá laťku ještě výše. Nově odhalený bateriový článek využívá polymerovaný pevný elektrolyt v kombinaci s katodovým materiálem bohatým na lithium a mangan. Tato technologie je považována za jeden z nejslibnějších směrů ve vývoji baterií nové generace.

Hlavní výhodou solid-state baterií (baterií s pevným elektrolytem) je absence hořlavého kapalného elektrolytu, což dramaticky zvyšuje bezpečnost. Chery demonstrovalo odolnost svého prototypu při extrémních zátěžových testech, včetně proražení hřebíkem nebo provrtání vrtačkou. Baterie ani v jednom případě nevzplála ani nezačala kouřit, což je významný posun oproti současným lithium-iontovým akumulátorům.

Realistický časový plán a konkurence

Chery přichází s ambiciózním, ale konkrétním plánem. Zkušební provoz je naplánován na rok 2026, přičemž masovější nasazení se očekává v roce 2027. Pokud se tento harmonogram podaří dodržet, Chery by se mohlo dostat do čela závodu o komercializaci této technologie. Předběhlo by tak i giganty jako BYD a CATL, kteří cílí na malosériovou výrobu ve stejném období.

Vývoj probíhá ve vlastním Výzkumném ústavu pro solid-state baterie a navazuje na dřívější oznámení a partnerství, například se společností Anhui Anwa New Energy. Pozorování testovacích prototypů vozů Chery, jako je Exlantix ET, s označením "All-solid-state battery" naznačují, že automobilka intenzivně pracuje na integraci technologie do reálných vozidel.

Obrázek
Miri

Soutěž o vstupenky na e-SALON!

Chcete zažít veletrh čisté mobility? Zkuste náš rychlý kvíz a vyhrajte 2 vstupenky na e-SALON! Stačí pár správných odpovědí a lístky mohou být vaše.

Co to znamená pro budoucnost elektromobility?

Pokud se podaří technologii s hustotou 600 Wh/kg úspěšně industrializovat, mohlo by to znamenat zásadní změnu pro celý trh. Dojezd přes 1300 kilometrů by prakticky eliminoval rozdíly oproti vozům se spalovacími motory a odstranil by obavy z nedostatečné nabíjecí infrastruktury na dlouhých cestách. Vyšší energetická hustota zároveň umožňuje výrobu menších a lehčích bateriových sad, což se pozitivně projeví na celkové efektivitě a jízdních vlastnostech vozů.

Přestože jsou tato oznámení velmi slibná, klíčovou výzvou zůstává škálovatelnost výroby a její cena. Je však třeba podotknout, že zpráva od Chery není v posledních měsících ojedinělá. Z různých výzkumných center a od konkurenčních automobilek přichází stále více zpráv o dílčích i větších úspěších ve vývoji solid-state baterií. Tato kumulace pokroku naznačuje, že se odvětví skutečně přiblížilo k vyřešení zásadních technologických překážek. Cesta od funkčního prototypu k cenově dostupné masové produkci je však stále složitá a nákladná. Skutečný úspěch tedy nebude patřit pouze tomu, kdo představí nejlepší laboratorní vzorek, ale především tomu, komu se jako prvnímu podaří technologii efektivně a ve velkém měřítku vyrábět pro běžné spotřebitele, nikoli jen pro prémiové modely.

Zdroj: carnewschina.com, carscoops.com

Štítky

  • EV novinky
  • Baterie
  • Zahraničí
  • Elektromobilita

Mohlo by vás zajímat

BYD Atto 2 |  zdroj: bydukmedia.com

BYD Atto 2 v Česku: 765 000 Kč a 425litrový kufr. Bude mít Elroq problém?
Největší světový výrobce elektromobilů míří přímo na Elroq a Konu. BYD Atto 2 nabízí za 765 000 Kč panoramatickou střechu, veganskou kůži a osmiletou záruku na baterie. Jenže základní verze ujede jen ...

Ilustrační foto

Kypr spouští dotace na elektromobily až 225 tisíc korun
Kyperská vláda připravuje nový program podpory elektromobility s rozpočtem 112 milionů korun. Kupující nových elektromobilů a hybridů mohou získat dotaci až 225 tisíc korun na vozidlo.

Ilustrační foto

Nová dotace na elektromobily v Německu: Až 100 000 Kč pro rodiny s dětmi
Německá vláda se dohodla na spuštění nového dotačního programu pro nákup a leasing elektromobilů i plug-in hybridů, který má odstartovat v roce 2026. Cílí na domácnosti s nižšími a středními příjmy, s...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Jak bezpečná je Kia EV5 pro děti? Euro NCAP testovala 23 aut, odpověď překvapí

Korejské elektrické SUV prošlo nejpřísnějšími bezpečnostními testy v Evropě a ukázalo, kde má skutečně silné stránky. V ochraně... >>

Citroën ë-C3 v Rakousku srovnává cenu s benzinem: Akce s 8letou zárukou

Během podzimní "Black Week" v Rakousku Citroën poprvé nabízí svůj elektrický model ë-C3 za cenu srovnatelnou s benzinovým protějškem. Za... >>

Xpeng X9 EREV: 1602 km dojezd a 800V nabíjení mění pohled na MPV

Xpeng 20. listopadu oficiálně uvede na trh svůj plug-in hybridní MPV X9 EREV. Sedmimístný vůz zaujme kombinovaným dojezdem 1602 km a 800V... >>

BMW iX3 získalo Zlatý volant za nejlepší inovaci v Německu

Elektrické BMW iX3 zvítězilo v prestižní německé soutěži "Zlatý volant" v kategorii nejlepší inovace. Bavorská automobilka navíc... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Luçon, FranceLuçon, France
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Asten, AustriaAsten, Austria
32 míst • 250 kW • ne-Tesla
Napoli, Italy - Westnapoli, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Guxhagen, GermanyGuxhagen, Germany
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Moncalieri, Italy - Corso SavonaMoncalieri, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.