Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Singapur se loučí s vůní benzínu. Konec éry spalovacích motorů se blíží

V2G - nabíjení - Ilustrační foto
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 1 Říjen, 2025
Městský stát Singapur, známý svým precizním plánováním a technologickým pokrokem, se chystá na další významný krok. Od roku 2030 nebude možné registrovat nová osobní auta a taxi s čistě spalovacími motory. Tento cíl je součástí širší vize, která počítá s tím, že do roku 2040 budou všechna vozidla na singapurských silnicích poháněna čistší energií. Nejde o náhlý nápad, ale o pečlivě připravený přechod, který má zemi posunout k udržitelnější budoucnosti.

Ambiciózní plán podložený daty

Cíle Singapuru jsou součástí širšího strategického dokumentu nazvaného "Singapore Green Plan 2030". Nejedná se pouze o přání, ale o konkrétní plán, jehož výsledky jsou již vidět. Podle dat singapurského Dopravního úřadu (LTA) dosáhl podíl nově registrovaných elektrických vozidel v prvním čtvrtletí roku 2025 rekordní hodnoty 40,2 %. To ukazuje na rostoucí zájem a důvěru obyvatel v elektrickou mobilitu, podpořenou vládními pobídkami.

Je důležité upřesnit, co přesně změna v roce 2030 znamená. Nebude se jednat o absolutní zákaz spalovacích motorů. Povolena zůstane registrace vozidel s "čistším pohonem", což zahrnuje nejen plně elektrická vozidla (EV), ale také hybridy. Cílem je postupně eliminovat z prodeje vozy, které jsou závislé výhradně na benzínu či naftě.

Infrastruktura jako klíč k úspěchu

Singapurská vláda si je dobře vědoma, že bez robustní a dostupné infrastruktury by taková transformace nebyla možná. Proto si stanovila za cíl vybudovat do roku 2030 až 60 000 nabíjecích bodů po celé zemi. Z toho 40 000 bude ve veřejných parkovištích a 20 000 v soukromých areálech. Již do konce roku 2025 mají být všechna sídliště státního bydlení (HDB) označena jako "EV-ready", tedy připravena na instalaci nabíječek.

Tento masivní rozvoj se netýká jen hardwaru. Zásadní proměnou musí projít i celý automobilový ekosystém. Vláda spolupracuje s odbornými školami na rekvalifikaci a školení mechaniků, aby byli schopni provádět údržbu a opravy moderních elektrických a hybridních vozidel. Přechod se tak dotkne nejen řidičů, ale i tisíců pracovníků v automobilovém průmyslu.

Co přinese rok 2040?

Zatímco rok 2030 znamená konec prodeje nových aut s čistě spalovacím motorem, rok 2040 představuje finální metu. Do tohoto data má být celý vozový park v Singapuru převeden na čistší energii. To znamená, že z ulic postupně zmizí i starší, dříve registrovaná benzinová a naftová auta, jak bude končit platnost jejich technických osvědčení (Certificate of Entitlement), která jsou v Singapuru standardně desetiletá.

Tento komplexní a dlouhodobý přístup ukazuje, že Singapur přistupuje k transformaci dopravy s maximální vážností. Ačkoliv takto zásadní změna přirozeně naráží na obavy a nebude pro všechny snadná, zjevně nejde o překotné rozhodnutí „shora“. Stát se naopak snaží promyšlenou strategií vytvořit podmínky – od budování infrastruktury po adaptaci pracovního trhu – aby byl přechod co nejméně bolestný, přinejmenším pro většinu obyvatel.

Zdroj: channelnewsasia.com, lta.gov.sg (Land Transport Authority), greenplan.gov.sg

Štítky

  • EV novinky
  • Elektromobilita
  • Svět
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Budoucnost Porsche není jen elektrická. Značka odhalila dvojí strategii.

Zatímco elektrický Macan míří k zákazníkům, Porsche souběžně rozjíždí plán B. Odklad nového SUV kvůli složité platformě a obří... >>

Tesla Roadster: Paní Columbová světa elektromobilů se znovu hlásí o slovo. Bude to víc než auto, slibuje Musk

Po letech odkladů se legendární Tesla Roadster, supersport slibovaný od roku 2017, znovu hlásí o slovo. Elon Musk slibuje odhalení finální... >>

V2G: Přelom, co mění pravidla hry: Jak vám elektromobil vydělá peníze

S nástupem technologie Vehicle-to-Grid (V2G) se elektromobily mění z pouhých dopravních prostředků na aktivní součást energetické sítě.... >>

Měl to být krok do budoucna, místo toho je to past. Plug-in hybridy ničí řidičům sen o levné a čisté dopravě

Plug-in hybridy (PHEV) vypadají jako dokonalý kompromis pro cestu k elektromobilitě a automobilky je masivně propagují. Realita je ale často... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Kitzbühel, AustriaKitzbühel, Austria
3 míst • 150 kW • ne-Tesla
Randers, DenmarkRanders, Denmark
14 míst • 130 kW • ne-Tesla
Gap, FranceGap, France
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Oslo – Bogstadveien, NorwayOslo, Norway
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Ondara, SpainOndara, Spain
16 míst • 250 kW
Morbio Inferiore, SwitzerlandMorbio Inferiore, Switzerland
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Plauen, GermanyPlauen, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Liege, BelgiumLiège, Belgium
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Leeds, UK - Whitehouse StreetLeeds, United Kingdom
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Gera, GermanyGera, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.