Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Svolt zahájí dodávky semi-solid baterií v roce 2026: Vyšší dojezd a bezpečnost

Baterie
Foto: Baterie
Fotka autora Miriam
Miriam 17 Listopad, 2025

Nová éra elektromobility: Svolt sází na semi-solid-state technologii

Automobilový průmysl neustále hledá cesty, jak posunout elektromobilitu vpřed. Dnes, 17. listopadu 2025, přichází z Číny zpráva, která opět rozvířila diskuse o budoucnosti bateriových technologií. Společnost Svolt Energy, významný hráč na trhu s akumulátory, oznámila ambiciózní plány: sériové dodávky svých prvních semi-solid-state baterií mají začít již v roce 2026. Tento krok by mohl znamenat významný posun v oblasti dojezdu, výkonu a především bezpečnosti elektrických vozidel.

Yang Hongxin, předseda představenstva a generální ředitel Svolt Energy, potvrdil na Světové konferenci o výkonných bateriích 2025, že první generace těchto pokročilých článků vstoupí do masové výroby a dosáhne objemových dodávek v příštím roce. Svolt tímto krokem posiluje svou pozici mezi předními inovátory a ukazuje, že budoucnost baterií pro elektromobily je blíže, než si mnozí myslí.

Co jsou semi-solid-state baterie a proč jsou důležité?

Semi-solid-state baterie představují mezistupeň mezi konvenčními lithium-iontovými akumulátory s tekutým elektrolytem a plně solid-state bateriemi, které používají zcela pevný elektrolyt. Klíčovou inovací je zde nahrazení části tekutého elektrolytu pevným materiálem. To přináší řadu výhod, zejména v oblasti energetické hustoty a bezpečnosti.

Energetická hustota, měřená ve Wh/kg (watt-hodiny na kilogram), udává, kolik energie dokáže baterie uložit vzhledem ke své hmotnosti. Vyšší hodnota znamená delší dojezd při stejné hmotnosti baterie, nebo lehčí baterii pro stejný dojezd. Svoltova první generace semi-solid-state článků dosahuje úctyhodných 270 Wh/kg.

První generace: Konkrétní čísla a partneři

Svolt již dokončil vývoj svých prvních semi-solid-state článků čtvercového tvaru s výše zmíněnou energetickou hustotou 270 Wh/kg. Tyto baterie se brzy dostanou do fáze zkušební výroby vzorků C, což je klíčový krok před sériovou produkcí. Co je však ještě zajímavější, Svolt si pro tento produkt již zajistil významné objednávky:

  • Renomovaná evropská značka elektromobilů: Jméno sice nebylo zveřejněno, ale zájem od evropského výrobce podtrhuje globální potenciál této technologie.
  • Čínský projekt eVTOL: Baterie budou pohánět projekt elektrického letadla s vertikálním vzletem a přistáním (eVTOL) pro čínský státní podnik. To ukazuje na univerzálnost a spolehlivost nové technologie i mimo automobilový sektor.

Pro sériovou výrobu těchto článků Svolt již vybudoval specializovanou výrobní linku s kapacitou 2,3 GWh (gigawatt-hodiny). Pro představu, 2,3 GWh je dostatek energie pro výrobu desítek tisíc bateriových sad pro elektromobily ročně, v závislosti na jejich kapacitě.

Bezpečnost především: Řešení problémů s tepelným únikem

Jedním z nejpalčivějších témat v elektromobilitě je bezpečnost baterií, zejména riziko požárů způsobených tepelným únikem. Ternární lithium-iontové baterie (například NMC nebo NCA), které jsou preferovanou volbou pro špičkové elektromobily kvůli jejich vysoké energetické hustotě, jsou bohužel zodpovědné až za 70 procent požárů EV způsobených tepelným únikem.

Svolt se snaží tento problém řešit právě svými semi-solid-state technologiemi. Zavedením nehořlavých a nekorozivních pevných elektrolytů výrazně zvyšuje bezpečnost baterií, aniž by obětoval výkon nebo zvyšoval výrobní náklady. To je klíčový faktor pro širší přijetí elektromobilů a zvýšení důvěry spotřebitelů.

Budoucnost je ještě hustší: Plány do roku 2028

Svolt nezůstává u první generace. Společnost aktivně vyvíjí druhou generaci semi-solid-state bateriových článků s ještě vyšší energetickou hustotou, a to 400 Wh/kg. Dále do roku 2028 plánuje dokončit vývoj semi-solid-state pouch článků (sáčkových článků) s energetickou hustotou neuvěřitelných 450 Wh/kg. Takové hodnoty by mohly znamenat dojezd přes 1000 kilometrů na jedno nabití pro běžný elektromobil.

Svolt v kontextu čínského trhu a konkurence

Svolt Energy je významným hráčem na čínském trhu s bateriemi. V říjnu letošního roku dosáhly jeho instalace baterií 2,27 GWh, což mu zajistilo sedmé místo na domácím trhu s výkonnými bateriemi podle údajů China Automotive Battery Innovation Alliance (CABIA).

Není však jediný, kdo se v Číně pouští do vývoje pokročilých baterií:

  • Dongfeng Motor: Očekává zahájení masové výroby solid-state baterií s energetickou hustotou 350 Wh/kg pro integraci do vozidel. Společnost již vybudovala a zprovoznila pilotní výrobní linku na solid-state baterie o kapacitě 0,2 GWh.
  • Sunwoda: Představila svou příští generaci solid-state baterií s energetickou hustotou 400 Wh/kg a plánuje dokončit pilotní výrobní linku o kapacitě 0,2 GWh do konce letošního roku.

Konkurence je sice silná, ale právě ta žene inovace vpřed. Svoltova strategie zaměřená na semi-solid-state technologii s důrazem na bezpečnost a postupným zvyšováním energetické hustoty jej staví do pozice klíčového hráče, který bude formovat budoucnost elektromobility v nadcházejících letech. Spotřebitelé se tak mohou těšit na bezpečnější, výkonnější a dojezdově schopnější elektromobily, které se na podzim roku 2026 začnou objevovat na silnicích.

Štítky

  • EV novinky
  • Elektromobilita
  • Zahraničí
  • Baterie
  • Technologie

Mohlo by vás zajímat

Obnovitelné zdroje energie

Čína překvapila svět: Emise CO2 klesají 18 měsíců. Co to znamená pro elektromobily?
Největší světový producent emisí CO2 zaznamenal zlom, který mění pravidla hry pro celou elektromobilitu. Čínské emise stagnovaly nebo klesají nepřetržitě od března 2024, přičemž doprava zaznamenala pě...

Elektromobil a čistá energie

Tesla chystá masivní výrobu Optimuse, ale ztrácí klíčové manažery Modelu Y a Cybertrucku
Tesla se připravuje na obrovskou expanzi Gigafactory Texas, kde má vzniknout nová výrobní hala pro humanoidní roboty Optimus s cílem produkovat až 10 milionů kusů ročně. Paradoxně, v tentýž den společ...

Baterie

Vishay představuje 50W rezistor pro elektromobily odolný do 175°C
Společnost Vishay Sfernice uvedla na trh nový výkonový rezistor LTA 50 určený speciálně pro elektromobily a hybridy. Komponenta zvládne extrémní teploty až 175°C a vysokou vlhkost, což z ní činí klíčo...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Návrat Twinga ve velkém stylu: Elektrická legenda má cenu pod 500 tisíc a skvělou efektivitu

Segment malých aut téměř vymřel, ale Renault se vrací ve velkém. Nové Twingo E-Tech electric je oficiálně venku a má být evropskou... >>

Oficiálně tu není, ale má servis. Jak funguje Zeekr v Česku?

Představte si elektromobil, který se nabije rychleleji než stačíte dojít na toaletu a zpátky k autu. Zeekr 7X to dokáže: z deseti na... >>

Zapomeňte na drahé výměny: Moderní baterie EV přežijí celé auto, ukazují nová data

„Za pár let budeš muset vyhodit půl milionu za novou baterii." Tohle větu slyšel každý, kdo uvažoval o elektromobilu. Jenže to prostě... >>

Xpeng X9 EREV: 1602 km dojezd a 800V nabíjení mění pohled na MPV

Xpeng 20. listopadu oficiálně uvede na trh svůj plug-in hybridní MPV X9 EREV. Sedmimístný vůz zaujme kombinovaným dojezdem 1602 km a 800V... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

San Benedetto del Tronto, ItalySan Benedetto del Tronto, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Eggedal, NorwaySigdal, Norway
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Mogliano Veneto, ItalyMogliano Veneto, Italy
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Soest, GermanySoest, Germany
7 míst • 250 kW • ne-Tesla
Ondara, SpainOndara, Spain
16 míst • 250 kW
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.