Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů
Vyhraj vstupenky na e-salon 2025

Tesla Roadster: 8 let čekání končí. Nebo ne? Musk stanovil datum na dubnový žert

Tesla Roadster | zdroj: tesla.com
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 7 Listopad, 2025
Elon Musk konečně stanovil konkrétní termín pro představení dlouho očekávané druhé generace Tesla Roadster. Elektrický supersport, který má podle slibů překonat vše dosavadní, se světu ukáže 1. dubna 2026 – tedy na první dubnový den, známý jako April Fools' Day. Výroba má odstartovat o 12 až 18 měsíců později, tedy někdy v roce 2027. Po letech slibů a odkladů se tak elektromobilitě možná chystá další milník.

Dubnový žert, nebo skutečné datum?

Informaci o termínu oznámil Elon Musk během výroční schůze akcionářů společnosti Tesla, která se konala začátkem listopadu 2025. Volba 1. dubna jako data premiéry vyvolává pochopitelné otázky – jde o záměrnou provokaci, nebo prostě jediné volné datum v Muskově kalendáři?

"Ano, první dubnový den," potvrdil Musk s úsměvem na tváři, když oznámil plánované datum představení vozu, na který čeká řada zákazníků již od roku 2017. Právě tehdy byla druhá generace Roadsteru poprvé ukázána světu s tím, že výroba odstartuje v roce 2020. Tento slib se však nikdy nenaplnil.

Historie odkladů a rostoucích ambicí

Tesla Roadster druhé generace má za sebou turbulentní vývoj plný odkladů. Po prvním představení v listopadu 2017 společnost opakovaně posunovala termín zahájení výroby. Z původního roku 2020 se stal rok 2021, poté 2022, následně 2023, pak 2024, a nakonec 2025. Nyní Musk hovoří o představení v dubnu 2026 a zahájení výroby až v roce 2027.

Důvodem neustálých odkladů je podle šéfa Tesly snaha vtěsnat do vozu stále více technologií a funkcí. Hlavní designér Franz von Holzhausen v letošním roce uvedl, že když Muskovi ukázali aktuální podobu Roadsteru, šéf společnosti je vyzval, aby do vozu přidali ještě více funkcí. To vedlo k dalším měsícům dodatečného vývoje.

Létající auto z podcastu Joe Rogana

Během nedávného vystoupení v podcastu Joe Rogan Experience Musk naznačil, že Roadster bude obsahovat "šílené technologie" a možná bude schopen i krátkého letu nebo vznášení. "Můj přítel Peter Thiel jednou poznamenal, že budoucnost měla mít létající auta, ale létající auta nemáme. Myslím, že pokud Peter chce létající auto, měl by si ho být schopen koupit," prohlásil Musk.

Šéf Tesly dále uvedl: "Bude to nezapomenutelné. Ať už dobré nebo špatné, bude to nezapomenutelné. Je to nějaký šílený technologie v tomto autě. Řekněme to takhle: kdybyste vzali všechna auta Jamese Bonda a spojili je dohromady, je to šílenější než to."

Technické specifikace: extrém na kolech

Podle dostupných informací má Tesla Roadster druhé generace nabídnout parametry hodné hyperautomobilu. Vůz má disponovat třímotorovým pohonem všech kol – jeden elektromotor vpředu a dva vzadu, což umožní pokročilé rozdělování točivého momentu v zatáčkách.

Slibované výkonnostní údaje zní následovně:

  • Zrychlení 0-100 km/h: pod 2 sekundy v základní verzi, údajně pod 1 sekundu s volitelným "SpaceX balíčkem"
  • Maximální rychlost: přes 400 km/h (250 mph)
  • Dojezd: až 1 000 km (620 mil) na jedno nabití
  • Výkon: přes 1 000 koní
  • Točivý moment na kolech: 10 000 Nm
  • Kapacita baterie: 200 kWh

Baterie o kapacitě 200 kWh by byla dvojnásobkem největší baterie, kterou Tesla aktuálně nabízí v modelech S a X, a výrazně převyšuje i 123kWh baterii v Cybertrucku. Podle dostupných zdrojů by měla podpírat rychlonabíjení až do 350 kW.

Kontroverzní SpaceX balíček

Již v roce 2018 Musk představil koncept "SpaceX balíčku" pro Roadster. Tento volitelný příplatek by měl do vozu přidat systém trysek se studeným stlačeným plynem, který by zlepšil manévrovatelnost, zrychlení a teoreticky by vozidlu umožnil krátké "vznášení" nebo skoky.

Systém by měl fungovat na bázi tlakových nádob s kompozitním opláštěním (COPV), podobných těm, které SpaceX používá v raketách Falcon 9 a Falcon Heavy. Trysky by byly umístěny místo zadních sedadel, čímž by se z konceptu čtyřmístného vozu stal striktně dvoumístný sporťák.

Cena a dostupnost

Tesla aktuálně udává základní cenu Roadsteru na 200 000 dolarů (přibližně 4,6 milionu Kč). Limitovaná edice Founders Series má stát 250 000 dolarů (asi 5,7 milionu Kč), přičemž má být vyrobeno pouze 1 000 kusů této verze. Tesla však zatím neuvedla, v čem se obě verze liší kromě exkluzivity.

Ti, kdo složili zálohu 50 000 dolarů již v roce 2017 nebo 2018, čekají na své vozy již více než sedm let. Někteří zákazníci, včetně známých osobností jako je CEO OpenAI Sam Altman, začali své objednávky rušit kvůli neustálým odkladům.

Konkurence nečeká

Zatímco Tesla odkládá Roadster rok za rokem, konkurence se nezastavila. Na trhu elektrických supersportů a hyperautomobilů se objevily vozy jako:

  • Rimac Nevera – chorvatský hyperautomobil s výkonem 1 914 koní a zrychlením 0-100 km/h za 1,97 sekundy, který již zákazníkům dostihuje
  • Lotus Evija – britský elektromobil s výkonem 2 000 koní
  • Polestar 6 – švédsko-čínský elektrický roadster plánovaný na rok 2026
  • Aspark Owl – japonský hypersport s extrémními parametry

Všechny tyto vozy sdílí podobné ambice jako Tesla Roadster, některé jsou již v omezeném prodeji.

Skepticismus je na místě

Elon Musk má pověst vizionáře, ale také osoby, která často slibuje více, než dokáže včas dodat. Termíny u projektů Tesly i SpaceX bývají pravidelně posunovány, někdy o roky. Roadster není výjimkou – od prvního představení v roce 2017 uběhlo již osm let.

Analytici automobilového průmyslu vyjadřují opatrnost. Slibované parametry jako zrychlení 0-100 km/h pod jednu sekundu by překonaly fyzikální limity běžných pneumatik a vyžadovaly by technologie, které dosud na sériových vozidlech nebyly nasazeny. Otázkou také zůstává, zda 200kWh baterie skutečně do kompaktního sporťáku fyzicky zapadne.

Co říci závěrem?

Tesla Roadster druhé generace na sebe upozorňuje už téměř osm let. Datum představení 1. dubna 2026 je první opravdu konkrétní termín, který Musk stanovil po sérii vágních slibů o "konci roku" nebo "příštím roce". Výroba má následovat o 12 až 18 měsíců později.

Pokud Tesla skutečně dodrží tento harmonogram, mohli bychom první kusy vidět na silnicích někdy v druhé polovině roku 2027 nebo v roce 2028. To bude celá dekáda od prvního představení konceptu.

Otázka zní: bude to stát za čekání? Pokud Musk a jeho tým skutečně dokážou naplnit všechny sliby – od extremních výkonnostních parametrů přes tisícikilometrový dojezd až po schopnost krátkého letu – Tesla Roadster by se mohl stát ikonou elektromobility. Pokud ne, půjde o další z řady nedodržených slibů a zklamaných zákazníků.

Jednu věc však můžeme říct s jistotou: 1. dubna 2026 se svět dozví víc. A možná právě první dubnový den je to nejpřesnější datum, které Elon Musk mohl vybrat.

Zdroj: tesla.com

Štítky

  • EV novinky
  • Tesla
  • Elektromobilita
  • Zahraničí

Mohlo by vás zajímat

Renault 5 | zdroj: media.renault.com

Francouzi se zbláznili do Renaultu 5. Elektromobily dosáhly 24 %
Představte si, že každé čtvrté auto, které míjíte na ulici, je elektrické. Ve Francii to už není sci-fi, ale realita října 2025. Elektromobily dosáhly rekordních 24 % tržního podílu a za pouhý měsíc p...

Elektromobil v Římě - ilustrační foto

Dotace na elektromobily v Itálii zmizely za 6 hodin. 597 milionů eur nestačilo
22. října 2025 v poledne spustila Itálie dotační program na elektromobily s rozpočtem 597 milionů eur. Nabídka byla lákavá: až 11 000 eur slevy na nový elektromobil. Server ministerstva okamžitě zkola...

XPENG G6

Test XPENG G6 (Den 2): 180 km do Krušných hor v chladu a protivětru. Kolik zbylo baterie?
Pokračujeme v redakčním testu elektromobilu XPENG G6. Druhý den nás čeká delší přesun z Mělnicka přes Karlovy Vary až do Krušných hor. Plán je jasný: přibližně 180 km v chladném podzimním počasí, v pl...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Evropané platí za technologii, kterou nemohou používat. Petice za Tesla FSD získává tisíce podpisů

Zatímco americký řidič projede s aktivním Tesla FSD téměř sedm milionů mil bez nehody, evropští majitelé elektromobilů za stejnou... >>

Vzácné zeminy jako katalyzátor celní války? Jaký dopad na elektromobilitu může mít nový postoj Číny?

Říjnová exportní omezení Číny zasáhla globální výrobu elektromobilů s brutální účinností. Ford zastavil chicagský závod na týden,... >>

Rekordní e-SALON 2025: Škoda ukáže budoucnost, Volvo vlajkovou loď a přiletí čínští draci. A vy to vše můžete řídit

Tohle je v Česku unikátní akce. e-SALON 2025 v Praze láme rekordy ještě před otevřením. Připravte se na desítky premiér od známých... >>

BMW předběhlo Teslu. První německá značka s certifikací pro jízdu bez dotyku volantu

Evropští majitelé Tesel stále podpisují petice a čekají na schválení systému FSD. Mezitím se BMW Group stalo první německou... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Brindisi West, ItalyBrindisi, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Saint-Contest, FranceSaint-Contest, France
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Neuss, GermanyNeuss, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Kaunas, LithuaniaBiruliškės, Lithuania
8 míst • 250 kW
Montélimar, FranceSaulce-sur-Rhône, France
56 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.