Společnost Xpeng sází na strategii, která kombinuje technologicky vyspělé produkty s propracovaným prodejním a poprodejním modelem. Na nové trhy uvede své klíčové modely: velké SUV G9, které je vlajkovou lodí značky, modernizovaný model G6 a elegantní sedan P7+. Právě model G9 si získal pozornost díky své 800V architektuře, která umožňuje extrémně rychlé nabíjení – z 10 % na 80 % kapacity baterie za přibližně 15 minut, což patří k absolutní špičce na trhu.
„Udělali jsme významný pokrok v Německu, kde nyní provozujeme 35 prodejních míst. Tento model plánujeme replikovat v Rakousku a na dalších nových trzích,“ uvedl pro cnevpost.com Markus Schrick, vedoucí pro střední Evropu ve společnosti Xpeng. Tento komentář naznačuje, že firma nehodlá nic ponechat náhodě a opírá se o osvědčené postupy. Prodejní strategie se bude lišit podle konkrétního trhu – zatímco ve Švýcarsku bude Xpeng spolupracovat se silným lokálním partnerem Hedin Group, v Rakousku bude pokračovat v modelu autorizovaných dealerství. Pro Maďarsko, Slovinsko a Chorvatsko vznikl společný podnik skupin AutoWallis Group a Salvador Caetano Group.
Vstup Xpengu přichází v době, kdy evropský trh s elektromobily zažívá dynamický růst, ale zároveň i značné zostření konkurence. Značka se bude muset utkat nejen s etablovanými evropskými výrobci jako Volkswagen či BMW, ale i s americkou Teslou a dalšími čínskými hráči, například BYD nebo Nio. Klíčovou výzvou pro Xpeng, stejně jako pro ostatní nově příchozí značky, bude budování povědomí o značce a důvěry zákazníků. Neméně důležitým úkolem je zajištění husté a spolehlivé servisní sítě, která je pro evropské řidiče často rozhodujícím faktorem.
Navzdory těmto výzvám má Xpeng několik silných karet v ruce. Kromě zmíněného rychlého nabíjení se jeho vozy pyšní pokročilými asistenčními systémy (označovanými jako XNGP) a vysokou úrovní digitalizace a konektivity. Společnost navíc vykazuje silný růst prodejů na stávajících evropských trzích, kde v první polovině roku 2025 zaznamenala meziroční nárůst o více než 300 %. Cílem automobilky je, aby se zahraniční trhy v příštím desetiletí podílely na celkových prodejích až z poloviny, což svědčí o jejích globálních ambicích.
Tato expanze je dalším důkazem, že přítomnost čínských výrobců automobilů v Evropě již není okrajovou záležitostí, ale stává se významným faktorem, který bude v následujících letech formovat podobu celého odvětví.