Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test Volvo EX30
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Tohle není cvičení. Xpeng rozjíždí další fázi evropské expanze a neskrývá své vysoké ambice.

Xpeng G6 a G9 | zdroj: xpeng.com
Foto: Xpeng G6 a G9 | zdroj: xpeng.com
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 26 Září, 2025
Čínský výrobce chytrých elektromobilů Xpeng pokračuje ve své ambiciózní globální expanzi a oficiálně oznamuje vstup na pět dalších evropských trhů. Po úspěšném etablování v Německu, Skandinávii nebo u nás se značka zaměří na Švýcarsko, Rakousko, Maďarsko, Slovinsko a Chorvatsko. Tento krok podtrhuje rostoucí sebevědomí čínských automobilek a jejich snahu získat významný podíl na vysoce konkurenčním evropském trhu.

Společnost Xpeng sází na strategii, která kombinuje technologicky vyspělé produkty s propracovaným prodejním a poprodejním modelem. Na nové trhy uvede své klíčové modely: velké SUV G9, které je vlajkovou lodí značky, modernizovaný model G6 a elegantní sedan P7+. Právě model G9 si získal pozornost díky své 800V architektuře, která umožňuje extrémně rychlé nabíjení – z 10 % na 80 % kapacity baterie za přibližně 15 minut, což patří k absolutní špičce na trhu.

„Udělali jsme významný pokrok v Německu, kde nyní provozujeme 35 prodejních míst. Tento model plánujeme replikovat v Rakousku a na dalších nových trzích,“ uvedl pro cnevpost.com Markus Schrick, vedoucí pro střední Evropu ve společnosti Xpeng. Tento komentář naznačuje, že firma nehodlá nic ponechat náhodě a opírá se o osvědčené postupy. Prodejní strategie se bude lišit podle konkrétního trhu – zatímco ve Švýcarsku bude Xpeng spolupracovat se silným lokálním partnerem Hedin Group, v Rakousku bude pokračovat v modelu autorizovaných dealerství. Pro Maďarsko, Slovinsko a Chorvatsko vznikl společný podnik skupin AutoWallis Group a Salvador Caetano Group.

Vstup Xpengu přichází v době, kdy evropský trh s elektromobily zažívá dynamický růst, ale zároveň i značné zostření konkurence. Značka se bude muset utkat nejen s etablovanými evropskými výrobci jako Volkswagen či BMW, ale i s americkou Teslou a dalšími čínskými hráči, například BYD nebo Nio. Klíčovou výzvou pro Xpeng, stejně jako pro ostatní nově příchozí značky, bude budování povědomí o značce a důvěry zákazníků. Neméně důležitým úkolem je zajištění husté a spolehlivé servisní sítě, která je pro evropské řidiče často rozhodujícím faktorem.

Navzdory těmto výzvám má Xpeng několik silných karet v ruce. Kromě zmíněného rychlého nabíjení se jeho vozy pyšní pokročilými asistenčními systémy (označovanými jako XNGP) a vysokou úrovní digitalizace a konektivity. Společnost navíc vykazuje silný růst prodejů na stávajících evropských trzích, kde v první polovině roku 2025 zaznamenala meziroční nárůst o více než 300 %. Cílem automobilky je, aby se zahraniční trhy v příštím desetiletí podílely na celkových prodejích až z poloviny, což svědčí o jejích globálních ambicích.

Tato expanze je dalším důkazem, že přítomnost čínských výrobců automobilů v Evropě již není okrajovou záležitostí, ale stává se významným faktorem, který bude v následujících letech formovat podobu celého odvětví.

Zdroj: cnevpost.com, cleantechnica.com, autovista24.autovistagroup.com

Štítky

  • EV novinky
  • Xpeng
  • Elektromobilita

Mohlo by vás zajímat

Dacia Spring | zdroj: media.renault.cz

Dacia Spring 2026: Jak udělat levný elektromobil ještě lepším a nezdražit ho?
Dlouho platilo, že u nejlevnějšího elektromobilu na trhu musíte přivřít obě oči nad jízdními vlastnostmi i výkonem. Tomu je ale konec. Dacia s modelovým rokem 2026 mění pravidla hry a ukazuje konkuren...

Dojezd na elektřinu 100 km - ilustrační foto

Čínský automobilový průmysl trpí slepým kopírováním, kritizuje Geely
Viceprezident Geely Chen Zheng ostře kritizoval čínský automobilový průmysl za nekritické následování trendů. Elektromobily jsou si podle něj tak podobné, že spotřebitelé nedokážou rozlišit mezi značk...

Ilustrační foto

Soudní zvrat v USA: Elon Musk vyhrál spor o 56 miliard. Jeho pozice v Tesle je neotřesitelná
Vánoční dárek v hodnotě miliard dolarů. Tak lze číst rozhodnutí Nejvyššího soudu, který se zastal Elona Muska v ostře sledovaném sporu s akcionáři. Zatímco trhy reagují opatrně, analytici mají jasno: ...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Luxusní SUV za cenu Fabie? Exeed ET5 šokuje dojezdem 1 300 km a cenovkou pod půl milionu

Čínské Chery dnes vytáhlo trumf, který může evropské konkurenci zamotat hlavu. Nové prémiové SUV Exeed ET5 maže obavy z nabíjení díky... >>

Čína a Stellantis staví v Zaragoze továrnu na baterie za 11 miliard. Vytvoří přes 4000 míst

Čínský výrobce baterií CATL společně se Stellantisem oficiálně zahájili výstavbu obří továrny na baterie v Zaragoze. Gigafactory za 11... >>

Zatímco v ČR stojí elektromobil majlant, v Albánii je běžná realita. Co děláme špatně?

Čínský BYD Seagull stojí v Evropě přes půl milionu korun. V Albánii výrazně méně – a prodává se jako teplé housky. Malá balkánská... >>

Zasekl se vám nabíjecí kabel? Tohle musí znát každý elektromobilista

Stalo se vám to také? Stojíte u nabíječky, auto hlásí dokončené nabíjení, ale kabel jako by v něm přimrzl. Nebo opak – připojíte se... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Kitzbühel, AustriaKitzbühel, Austria
3 míst • 150 kW • ne-Tesla
Moers, GermanyMoers, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zagreb, CroatiaZagreb, Croatia
6 míst • 110 kW
Gensingen, GermanyGensingen, Germany
22 míst • 250 kW • ne-Tesla
Englos, FranceHaubourdin, France
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.