Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Elektromobily v Číně - Analýza trhu

Kompletní analýza trhu elektromobilů v Číně. V roce 2024 bylo prodáno 6,400,000 BEV s 48.0% podílem na trhu.

🌍 3. místo ve světě (z 50 zemí)
← Zpět na regionální přehled

BEV prodeje 2024

6,400,000
Čistě elektrických vozů

Míra adopce

48.0%
Podíl EV na trhu

Celkové EV prodeje

11,300,000
BEV + PHEV vozů

BEV park

23,000K
Celkem BEV v provozu

Historický vývoj elektromobility v Číně

Vývoj prodejů a adopce

Vývoj BEV prodejů a míry adopce v čase

Analýza růstových trendů

Celkový růst (2010-2024)

+581,718%

Průměrný roční růst (CAGR)

+85.7% Složený roční růst

Růst adopce

0.0% → 48.0%

Sledované období

14 let

Meziročí porovnání

2023 → 2024

Prodeje: 5,400,000 → 6,400,000
Růst: +18.5%
Adopce: 38.0% → 48.0%

2022 → 2023

Prodeje: 4,400,000 → 5,400,000
Růst: +22.7%
Adopce: 29.0% → 38.0%

2021 → 2022

Prodeje: 2,700,000 → 4,400,000
Růst: +63.0%
Adopce: 15.0% → 29.0%

2020 → 2021

Prodeje: 920,000 → 2,700,000
Růst: +193.5%
Adopce: 5.7% → 15.0%

2019 → 2020

Prodeje: 830,000 → 920,000
Růst: +10.8%
Adopce: 5.0% → 5.7%

2018 → 2019

Prodeje: 820,000 → 830,000
Růst: +1.2%
Adopce: 4.7% → 5.0%

2017 → 2018

Prodeje: 470,000 → 820,000
Růst: +74.5%
Adopce: 2.4% → 4.7%

2016 → 2017

Prodeje: 260,000 → 470,000
Růst: +80.8%
Adopce: 1.5% → 2.4%

2015 → 2016

Prodeje: 150,000 → 260,000
Růst: +73.3%
Adopce: 1.0% → 1.5%

2014 → 2015

Prodeje: 49,000 → 150,000
Růst: +206.1%
Adopce: 0.4% → 1.0%

2013 → 2014

Prodeje: 15,000 → 49,000
Růst: +226.7%
Adopce: 0.1% → 0.4%

2012 → 2013

Prodeje: 9,600 → 15,000
Růst: +56.3%
Adopce: 0.1% → 0.1%

2011 → 2012

Prodeje: 4,800 → 9,600
Růst: +100.0%
Adopce: 0.0% → 0.1%

2010 → 2011

Prodeje: 1,100 → 4,800
Růst: +336.4%
Adopce: 0.0% → 0.0%

Tržní kontext a pozorování

Kategorie adopce

🚀 Velmi vysoká adopce

Čína patří mezi lídry elektromobility s 48.0% podílem EV.

Velikost trhu

🌍 Mega trh: Čína patří mezi největší trhy elektromobilů s více než 1M prodaných BEV ročně.

Globální pozice

🏆 3. místo ve světovém žebříčku BEV prodejů. Čína se umístil mezi TOP 50 zemí s nejvyššími prodeji elektromobilů.

Výhled do budoucna

🚀 Exponenciální růst: Při současném tempu růstu 85.7% ročně je Čína na cestě k masové adopci EV.

Kompletní historická data - Čína

Rok BEV prodeje Míra adopce (%) Celkové EV prodeje BEV park Meziroční růst (%)
2024 6,400,000 48.0% 11,300,000 23,000,000 +18.5%
2023 5,400,000 38.0% 8,100,000 16,000,000 +22.7%
2022 4,400,000 29.0% 5,900,000 11,000,000 +63.0%
2021 2,700,000 15.0% 3,250,000 6,200,000 +193.5%
2020 920,000 5.7% 1,140,000 3,500,000 +10.8%
2019 830,000 5.0% 1,060,000 2,600,000 +1.2%
2018 820,000 4.7% 1,090,000 1,700,000 +74.5%
2017 470,000 2.4% 580,000 930,000 +80.8%
2016 260,000 1.5% 339,000 460,000 +73.3%
2015 150,000 1.0% 211,000 210,000 +206.1%
2014 49,000 0.4% 73,000 59,000 +226.7%
2013 15,000 0.1% 15,730 31,000 +56.3%
2012 9,600 0.1% 9,860 16,000 +100.0%
2011 4,800 0.0% 5,120 6,300 +336.4%
2010 1,100 0.0% 1,440 1,600 N/A

Další země k analýze

🇨🇳 Čína 🇺🇸 USA 🇩🇪 Německo 🇬🇧 Velká Británie 🇫🇷 Francie 🇳🇴 Norsko 🇨🇿 Česká republika
← Zpět na regionální přehled

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Xiaomi překvapuje svět elektromobilů: Rekord na Nürburgringu a bleskové prodeje

Čínský gigant Xiaomi zaznamenal výrazné úspěchy v elektromobilovém odvětví. Jejich model SU7 Ultra se stal třetím nejrychlejším vozem... >>

VWFS hlásí rekordní růst financování elektromobilů v Česku

VWFS zaznamenal v prvních pěti měsících roku 2025 rekordní nárůst zájmu o financování elektromobilů na českém trhu. Společnost... >>

Nissan Leaf 2025: Třetí generace přichází jako crossover s dojezdem až 600 km

Nissan oficiálně představil třetí generaci svého průkopnického elektromobilu Leaf. Nová verze pro rok 2025 se transformuje z hatchbacku na... >>

Talga uzavřela strategickou dohodu s Nyobolt na dodávky anodových materiálů

Švédská společnost Talga podepsala závaznou čtyřletou smlouvu s britskou firmou Nyobolt na dodávky grafitových anodových materiálů... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

IONIQ 9

Hyundai - IONIQ 9

Dojezd dle WLTP: 620 km

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.