Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Ford Capri: To je moderní elektromobil, ale jak si vede proti Tesle a Škodě Enyaq?

Ilustrační foto
Foto: Ilustrační foto
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 24 Duben, 2025

Ford oživil legendární model Capri a přetvořil ho do podoby stylového elektrického SUV. Nový Ford Capri EV je postaven  proti silným soupeřům – Tesla Model Y a Škoda Enyaq – a snaží se oslovit zákazníky kvalitní výbavou, dojezdem a designem inspirovaným minulostí. Jak si vede v přímém srovnání?

Technické specifikace: Ford Capri EV

Platforma: Volkswagen MEB
Délka: 4 634 mm
Pohon: RWD (zadní pohon) nebo AWD (pohon všech kol)
Výkon: až 250 kW (340 k)
Baterie: 52 kWh (SR), 77/79 kWh (ER)
Dojezd (WLTP): až 627 km
Nabíjení: AC 11 kW / DC až 185 kW (10–80 % za 26 min)
Zavazadlový prostor: 572 litrů
Startovní cena v ČR: od 896 900 Kč / resp. 1 019 000 Kč u long range verze

Srovnání s konkurencí

🚗 Tesla Model Y

Délka: 4 750 mm
Výkon: až 450 k
Baterie: 60–75 kWh
Dojezd (WLTP): až 533 km
Nabíjení: DC až 250 kW
Zavazadlový prostor: až 2 138 litrů
Startovní cena v ČR: od 1 099 900 Kč

🟢 Škoda Enyaq (2025)

Délka: 4 653 mm
Výkon: až 250 kW
Baterie: 62–82 kWh
Dojezd (WLTP): až 561 km
Nabíjení: DC až 175 kW
Zavazadlový prostor: 585 litrů
Startovní cena v ČR: od 899 000 Kč

Zkušenosti ze zahraničí

InsideEVs oceňuje pohodlný interiér a kvalitní materiály. Infotainment je přehledný a umožňuje OTA aktualizace. Jízda je tichá, ale spotřeba dosahuje cca 4,66 km/kWh (cca. 21,4 kWh/100 km). Celkové hodnocení je pozitivní, ale bez větších emocí. 
Zdroj: InsideEVs

Forbes chválí zpracování, komfort a dojezd. Design je však pro některé kontroverzní kvůli jménu "Capri" pro SUV. 
Zdroj: Forbes

What Car? upozorňuje na slabší komfort na rozbitých cestách a omezený prostor pro hlavu vzadu. Výbava a dojezd jsou však nadstandardní. 
Zdroj: WhatCar?

CAR Magazine vyzdvihuje prostornost a výkon AWD verze, ale kritizuje odezvu brzd a občasné softwarové chyby. 
Zdroj: CAR Magazine

CompleteCar.ie uvádí, že vůz má vlastní charakter navzdory příbuznosti s ID.4. Reálná spotřeba je cca. 19 kWh/100 km. 
Zdroj: CompleteCar.ie

Zkušenosti ukazují víceméně dobrá hodnocení. Rozdíl ve spotřebě může souviset s okolní teplotou, těžší nohou apod.

Obrázek
Dan

Věděli jste, že

FSD systémy (Full Self-Driving) se neustále „učí“ z milionů reálných kilometrů nasbíraných vozidly na silnicích. Vozidla, která jsou již vybavena potřebným hardwarem a senzorickými technologiemi, posílají zpět do datových center anonymizované záznamy o svém provozu. Díky tomu se centrální umělá inteligence průběžně zlepšuje a je schopna zvládat stále složitější dopravní situace.

Pokud se vám článek líbil, můžete jej na konci článku sdílet pomocí lišty. Děkujeme za podporu!

Hodnocení

Ford Capri EV zaujme především dojezdem, pohodlím a moderním infotainmentem. Nabízí vyvážený poměr výkonu a praktičnosti, i když se drží spíše konzervativního přístupu. V přímém srovnání s Teslou Model Y ztrácí na výkonu a technologických inovacích, zatímco proti Enyaqu boduje hlavně výbavou za nižší cenu a lepšími dojezdovými parametry.

Velkou výhodou Capri je také bohatá standardní výbava, která zahrnuje adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go, parkovací senzory vpředu i vzadu, parkovací kameru či systém přednárazové ochrany. Podobně jako ve Škodě Enyaq i u Fordu je tepelné čerpadl za příplatek 30 000 Kč. Přesto cenově je o něco levnější než např. Škoda i Tesla při srovnatelné baterii. Např. long range verze Tesly Model Y s pohonem zadních kol startuje od 1 204 900 Kč, Enyaq pak začíná od 1 180 000 Kč (bez tepelného čerpadla). Ford lze koupit vč. tepelného čerpadla od 1 089 900 Kč.

Ford navíc nabízí atraktivní cenové zvýhodnění až 300 000 Kč a úrok 0 % při financování Ford Credit. Ke každému vozu je možné získat wallbox Vestel EVC04 BASIC zdarma. Další detaily o elektromobilu lze najít zde.

Štítky

  • EV novinky
  • Ford
  • Tesla
  • Škoda

Mohlo by vás zajímat

Elektromobil a čistá energie

Tesla chystá masivní výrobu Optimuse, ale ztrácí klíčové manažery Modelu Y a Cybertrucku
Tesla se připravuje na obrovskou expanzi Gigafactory Texas, kde má vzniknout nová výrobní hala pro humanoidní roboty Optimus s cílem produkovat až 10 milionů kusů ročně. Paradoxně, v tentýž den společ...

Baterie

CATL a GAC podepsaly desetiletou smlouvu na výměnu baterií
Čínský gigant CATL uzavřel s automobilkou GAC desetiletou strategickou dohodu o rozvoji technologie výměny baterií. Spolupráce zahrnuje společnou výstavbu stanic a pronájem baterií v rámci ekosystému ...

Leapmotor C10 | zdroj: media.stellantis.com

Leapmotor Lafa 5 Ultra: 605 km dojezdu a prémiový zážitek od roku 2026
Čínská automobilka Leapmotor se chystá v druhém čtvrtletí roku 2026 uvést na trh prémiovou verzi svého elektrického hatchbacku Lafa 5, nazvanou Ultra. Tento model slibuje nejen sofistikovanější jízdní...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Španělsko se zdrželo hlasování o clech. Teď může získat továrnu BYD

Čínský automobilový gigant BYD hledá místo pro svůj třetí evropský závod a podle zdrojů agentury Reuters vede žebříček kandidátů... >>

Konec výhod pro elektromobily: Nová vláda zruší dálnice zdarma? A přitom jich letos otevře skoro 67 kilometrů

Zatímco se ještě letos otevře rekordních 66,7 kilometru nových dálnic a dokončí se poslední část D1, majitelé elektromobilů čelí... >>

Bez dotací mezi nejlepšími: Češi kupují elektromobily rychleji než Němci či Francouzi

Zatímco Německo a Francie nabízejí tisíce eur na elektromobily, z první světové desítky nejrychleji rostoucích trhů vypadly. Česká... >>

Baterie odolná mrazu i vedru: Vědci navrhli řešení největšího problému elektromobilů

Zimní ráno, teplota -20°C, a váš elektromobil hlásí o třetinu nižší dojezd. Nebo naopak – parkujete v rozpáleném létě a baterie se... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Villach-Ost, AustriaVillach, Austria
6 míst • 200 kW • ne-Tesla
Ursensollen, GermanyUrsensollen, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Varazze, ItalyVarazze, Italy
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Villedieu-les-Poêles-Rouffigny, FranceVilledieu-les-Poêles-Rouffigny, France
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Grandate, ItalyGrandate, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.