Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Místo softwarového snu noční můra? Mění se pět miliard od VW v Rivianu v prach?

VW - volkswagen-newsroom.com
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 21 Září, 2025
Velmi očekávaný softwarový joint venture mezi gigantem Volkswagen a americkým výrobcem elektromobilů Rivian, do kterého německá automobilka investovala miliardy dolarů, naráží na první vážné překážky. Podle zpráv z německých médií, zejména z "Manager Magazin", se objevují zásadní problémy s integrací technologií a střetem firemních kultur. Tyto komplikace mohou vést ke zpoždění klíčových budoucích modelů koncernu, včetně vozů značek Audi a Porsche.

Od velkých slibů k bolestivé realitě

Když Volkswagen na konci roku 2024 oznámil masivní investici ve výši až 5 miliard dolarů do partnerství s Rivianem, vypadalo to jako strategický majstrštyk. Cílem bylo vyřešit dlouhodobé a nákladné problémy s vlastní softwarovou divizí Cariad a získat přístup k agilní a vysoce hodnocené softwarové a elektrické architektuře od Rivianu. Společný podnik měl přinést "rychlejší, štíhlejší a efektivnější" vývoj a stát se základem pro novou generaci softwarově definovaných vozidel (SDV).

Jádro problému: Elektromobily vs. spalovací motory

Hlavní kámen úrazu údajně spočívá v zásadním rozdílu v zaměření obou firem. Software společnosti Rivian byl od základu vyvíjen výhradně pro čistě elektrická vozidla. Volkswagen však potřebuje jednotnou platformu, která bude fungovat nejen v jeho budoucích elektromobilech, ale bude kompatibilní i s rozsáhlým portfoliem vozů se spalovacími a hybridními motory.

Tato nekompatibilita nutí Volkswagen, aby proti původním plánům nadále udržoval v provozu a financoval svou divizi Cariad, což generuje další neočekávané náklady v řádu miliard eur. Místo úspor tak paradoxně dochází k dalšímu prodražování vývoje.

Hrozí zpoždění budoucích hitů

Důsledky těchto problémů jsou citelné. Podle zákulisních informací již dochází k přehodnocování a odkládání termínů pro uvedení několika důležitých modelů. Mezi nimi má být například nová generace Audi Q8 e-tron nebo plně elektrické Audi A4, jejichž příchod se má posunout až na rok 2028. Spekuluje se také o odložení vlajkové lodi od Porsche, známé pod kódovým označením K1, a to na neurčito. Připomínáme, že zatím není nic potvrzeno.

Pro Volkswagen, který se snaží dohnat konkurenci v oblasti digitalizace a konektivity, představují tyto odklady vážnou komplikaci a narušují jeho strategický plán.

Střet dvou světů

Kromě technických překážek se mluví také o střetu naprosto odlišných firemních kultur. Což asi nepřekvapuje. Na jedné straně stojí Rivian – dynamický a flexibilní startup z Kalifornie. Na druhé pak Volkswagen – obrovský korporát s desítkami značek, složitými procesy a tradiční strukturou. Efektivní propojení těchto dvou světů se ukazuje být mnohem náročnější, než se původně předpokládalo.

Ačkoliv ani jedna ze stran oficiálně problémy nepřiznala a projekt stále běží, počáteční optimismus vystřídaly vážné obavy. Budoucnost této ambiciózní aliance bude záviset na tom, zda se podaří tyto fundamentální technické i kulturní bariéry překonat.

Zdroj: electrive.net, automotiveworld.com, insideevs.com

Štítky

  • EV novinky
  • Rivian
  • Volkswagen
  • Elektromobilita
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Odtah elektromobilů od nabíječek od července 2025: co hrozí řidičům a jak se vyhnout pokutě

Od 1. července 2025 začíná v Česku platit nová pravidla – elektromobil nebo plug-in hybrid, který blokuje nabíjecí místo bez aktivního... >>

Pochopte tarify: Jak se v roce 2025 vyznat v cenách za nabíjení a neplatit zbytečně navíc?

S koncem prázdnin a blížícím se podzimem 2025 se elektromobilisté v Česku stále častěji ptají: Kde je nabíjení nejlevnější a jak se... >>

NIO Inc. překonává rekordy: 31 305 dodávek v srpnu a ONVO L90 jako nový fenomén

Čínská společnost NIO Inc. dosáhla v srpnu 2025 rekordních 31 305 dodávek elektromobilů napříč všemi třemi značkami. Největší... >>

Tajemství efektivity: Proč Tesla spotřebuje mnohem méně energie než BMW a Mercedes

Tesla Model 3 dosahuje spotřeby pouhých 15 kWh/100 km a dojezdu 491 kilometrů, zatímco srovnatelné BMW i4 potřebuje 18,1 kWh a ujede pouze 425... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Györ, HungaryGyőrújbarát, Hungary
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Liege, BelgiumLiège, Belgium
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Kassel, GermanyKassel, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Honfleur, FranceHonfleur, France
19 míst • 250 kW • ne-Tesla
Mont-Saint-Michel, FranceSaint-Georges-de-Gréhaigne, France
8 míst • 150 kW • ne-Tesla
Wörth, GermanyWörth an der Isar, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Ursensollen, GermanyUrsensollen, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Mo i Rana, NorwayMo i Rana, Norway
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Inning, AustriaInning, Austria
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Bradford, UKBradford, United Kingdom
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.