Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů
Vyhraj vstupenky na e-salon 2025

Místo softwarového snu noční můra? Mění se pět miliard od VW v Rivianu v prach?

VW - volkswagen-newsroom.com
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 21 Září, 2025
Velmi očekávaný softwarový joint venture mezi gigantem Volkswagen a americkým výrobcem elektromobilů Rivian, do kterého německá automobilka investovala miliardy dolarů, naráží na první vážné překážky. Podle zpráv z německých médií, zejména z "Manager Magazin", se objevují zásadní problémy s integrací technologií a střetem firemních kultur. Tyto komplikace mohou vést ke zpoždění klíčových budoucích modelů koncernu, včetně vozů značek Audi a Porsche.

Od velkých slibů k bolestivé realitě

Když Volkswagen na konci roku 2024 oznámil masivní investici ve výši až 5 miliard dolarů do partnerství s Rivianem, vypadalo to jako strategický majstrštyk. Cílem bylo vyřešit dlouhodobé a nákladné problémy s vlastní softwarovou divizí Cariad a získat přístup k agilní a vysoce hodnocené softwarové a elektrické architektuře od Rivianu. Společný podnik měl přinést "rychlejší, štíhlejší a efektivnější" vývoj a stát se základem pro novou generaci softwarově definovaných vozidel (SDV).

Jádro problému: Elektromobily vs. spalovací motory

Hlavní kámen úrazu údajně spočívá v zásadním rozdílu v zaměření obou firem. Software společnosti Rivian byl od základu vyvíjen výhradně pro čistě elektrická vozidla. Volkswagen však potřebuje jednotnou platformu, která bude fungovat nejen v jeho budoucích elektromobilech, ale bude kompatibilní i s rozsáhlým portfoliem vozů se spalovacími a hybridními motory.

Tato nekompatibilita nutí Volkswagen, aby proti původním plánům nadále udržoval v provozu a financoval svou divizi Cariad, což generuje další neočekávané náklady v řádu miliard eur. Místo úspor tak paradoxně dochází k dalšímu prodražování vývoje.

Hrozí zpoždění budoucích hitů

Důsledky těchto problémů jsou citelné. Podle zákulisních informací již dochází k přehodnocování a odkládání termínů pro uvedení několika důležitých modelů. Mezi nimi má být například nová generace Audi Q8 e-tron nebo plně elektrické Audi A4, jejichž příchod se má posunout až na rok 2028. Spekuluje se také o odložení vlajkové lodi od Porsche, známé pod kódovým označením K1, a to na neurčito. Připomínáme, že zatím není nic potvrzeno.

Pro Volkswagen, který se snaží dohnat konkurenci v oblasti digitalizace a konektivity, představují tyto odklady vážnou komplikaci a narušují jeho strategický plán.

Střet dvou světů

Kromě technických překážek se mluví také o střetu naprosto odlišných firemních kultur. Což asi nepřekvapuje. Na jedné straně stojí Rivian – dynamický a flexibilní startup z Kalifornie. Na druhé pak Volkswagen – obrovský korporát s desítkami značek, složitými procesy a tradiční strukturou. Efektivní propojení těchto dvou světů se ukazuje být mnohem náročnější, než se původně předpokládalo.

Ačkoliv ani jedna ze stran oficiálně problémy nepřiznala a projekt stále běží, počáteční optimismus vystřídaly vážné obavy. Budoucnost této ambiciózní aliance bude záviset na tom, zda se podaří tyto fundamentální technické i kulturní bariéry překonat.

Zdroj: electrive.net, automotiveworld.com, insideevs.com

Štítky

  • EV novinky
  • Rivian
  • Volkswagen
  • Elektromobilita

Mohlo by vás zajímat

Baterie

Baterie za desetinu ceny, která vydrží 25 let. To, co CATL spustilo do výroby, mělo přijít až ve třicátých letech
Největší výrobce baterií na světě právě rozbil desetiletý plán. CATL zahájila masovou výrobu sodíkových baterií, které podle průmyslových analýz měly být komerčně dostupné až ve třicátých letech. A pa...

Elektromobil a baterie

BMW získává výhodu: Solid-state baterie nabije za 9 minut
Samsung SDI spojuje síly s BMW a americkou Solid Power na validaci solid-state baterií. Sulfidová technologie slibuje 500 Wh/kg, dojezd přes 960 km a eliminaci požárního rizika. Partnerství, které trv...

Statistika elektromobilů

Češi kupují elektromobily o 41 % rychleji než loni. A ve Francii se právě stalo něco historického
Zatímco český trh s elektromobily exploduje tempem, které překvapilo i některé analytiky, Francie právě překročila hranici, o které se dosud jen mluvilo: poprvé v historii tam elektromobily předčily b...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

První kostka domina padla. Renault odtajnil v Americe plán, jak čelit Číně

Zatím se to děje tisíce kilometrů daleko. Tamní továrny Renaultu se mají stát prvními, kde se budou vyrábět čínská auta. Nejde ale o... >>

Škoda Elroq vévodí Evropě: Jak čeští řidiči nakupují elektromobily o 41 % rychleji

Český trh s elektromobily zažívá dynamický obrat. Za devět měsíců roku 2025 přibylo na silnicích 10 tisíc nových elektromobilů – o... >>

Neskutečný dojezd, ale reálný test: Plně naložená Kia PV5 Cargo ujela 693 km a zapsala se do Guinnessovy knihy

Značka Kia se postarala o zápis do historie, který mění pohled na reálnou použitelnost elektrických dodávek. Její první specializovaný... >>

Kia spouští útok na levné elektromobily. Zbraň? Dvě novinky ze Slovenska a výroba přes 100 000 aut ročně

Žádné dohady, ale tvrdá data. Kia investuje v Žilině 108 milionů eur, aby od roku 2027 vyráběla 100 tisíc vozů EV2 a 100 tisíc EV4... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Kaunas, LithuaniaBiruliškės, Lithuania
8 míst • 250 kW
Fiume Veneto, ItalyFiume Veneto, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Sisteron, FranceSisteron, France
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Cuneo, ItalyCuneo, Italy
2 míst • 100 kW • ne-Tesla
Hamburg, GermanyHamburg, Germany
4 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.