Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Růst trhu baterií pro elektromobily - CATL vede

EV novinky baterie
Foto: EV novinky baterie
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 3 Červenec, 2024

Podle nejnovější zprávy od SNE Research se v období od ledna do května 2024 celosvětově nainstalovalo 285,4 GWh baterií pro elektromobily (EV, PHEV, HEV), což představuje meziroční nárůst o 23,0 %. Tento růst je způsoben zvyšující se poptávkou po elektromobilech, a to odráží pozitivní trend v tomto odvětví.

Výkon jednotlivých výrobců baterií

Mezi hlavní výrobce baterií patří CATL, BYD, LG Energy Solution, SK On, Samsung SDI a Panasonic. Společnost CATL dosáhla největšího podílu na trhu s 37,5 %, což je výrazný nárůst oproti předchozím rokům. BYD zaujímá druhé místo s 15,7 % a LG Energy Solution třetí místo s 12,6 %. 

Obrázek
Zdroj: www.sneresearch.com
Zdroj: www.sneresearch.com

Korejští výrobci baterií

Korejské společnosti, jako jsou LG Energy Solution, SK On a Samsung SDI, zaznamenaly růst, přestože jejich celkový podíl na trhu poklesl na 22,3 %. LG Energy Solution se podařilo zvýšit prodeje díky úspěšným modelům jako Tesla Model 3/Y a Hyundai IONIQ 6. Samsung SDI se soustředí na prémiové EV baterie a očekává se, že se jejich prodeje budou nadále zvyšovat.

Panasonic a jeho výzvy

Panasonic, jediný japonský výrobce v top 10, zaznamenal pokles o 26,8 % meziročně, což je přičítáno zpomalení prodeje modelů Tesla Model 3. Společnost se nyní zaměřuje na trhy v Severní Americe a Japonsku, aby se vyrovnala se změnami v poptávce.

Trendy a výhled

Grafy ukazují nejen růst trhu, ale také předpokládané změny v nadcházejících letech. Celosvětový instalovaný výkon baterií vzrostl z 59 GWh v roce 2017 na 701 GWh v roce 2023, což představuje složenou roční míru růstu (CAGR) 51,0 %. Očekává se, že tento trend bude pokračovat i v roce 2024 a dále.

Obrázek
Zdroj: www.sneresearch.com
Zdroj: www.sneresearch.com

Regionální rozdíly a výzvy

Zatímco růst trhu s elektromobily v Číně pokračuje, ostatní regiony čelí výzvám, jako jsou nové regulace v Evropě a nejistoty v USA kvůli blížícím se prezidentským volbám. To může ovlivnit výrobce baterií a jejich schopnost expandovat na nové trhy.

Pro více informací navštivte SNE Research.

Štítky

  • Baterie
  • Elektromobil
  • Elektromobilita
  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

Nabíjení elektromobilu

Zlatá pravidla elektromobility: Jak ušetřit tisíce a prodloužit životnost baterie
Plynulá jízda snižuje spotřebu o třetinu, správné nabíjení prodlužuje životnost baterie o roky a předehřátí v zimě zachrání desítky kilometrů dojezdu. Zjistili jsme, které návyky mají skutečný dopad n...

MG4 | zdroj: news.mgmotor.eu

Rána pro konkurenci, radost pro řidiče. MG4 Electric v Česku startuje na 589 900 Kč
Dlouho to vypadalo jako sen, teď je to realita. Plnohodnotný elektrický hatchback za cenu pod 600 tisíc korun vstupuje na český trh. MG masivním cenovým zvýhodněním 190 000 Kč posílá model MG4 na 589 ...

Baterie

Vishay představuje 50W rezistor pro elektromobily odolný do 175°C
Společnost Vishay Sfernice uvedla na trh nový výkonový rezistor LTA 50 určený speciálně pro elektromobily a hybridy. Komponenta zvládne extrémní teploty až 175°C a vysokou vlhkost, což z ní činí klíčo...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Čína překvapila svět: Emise CO2 klesají 18 měsíců. Co to znamená pro elektromobily?

Největší světový producent emisí CO2 zaznamenal zlom, který mění pravidla hry pro celou elektromobilitu. Čínské emise stagnovaly nebo... >>

Konec éry dotací: Norsko dosáhlo 98,3 % elektromobilů a mění pravidla

Když 98 z 100 nových aut jede na elektřinu, dotace ztrácejí smysl. Norsko to dokázalo a teď mění pravidla hry – v průběhu příštích... >>

BYD Atto 3 dostane baterii o polovinu větší: 75 kWh a přes 500 km dojezdu

Čínský výrobce BYD připravuje odpověď na jednu z největších obav řidičů elektromobilů. Populární model Atto 3 dostane baterii s... >>

EU sází na malé elektromobily za 400 000 Kč. Ale kdo je vlastně chce koupit?

Evropská komise 10. prosince představí plán na záchranu automobilového průmyslu: nová kategorie malých elektromobilů za 15-20 tisíc eur s... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Dortmund-Nord, GermanyDortmund, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Settimo Torinese, ItalySettimo Torinese (TO), Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Roma, Italy - NorthRoma, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Brindisi West, ItalyBrindisi, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Afragola, Italy - Napoli NorthAfragola (NA), Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.