Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Růst trhu baterií pro elektromobily - CATL vede

EV novinky baterie
Foto: EV novinky baterie
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 3 Červenec, 2024

Podle nejnovější zprávy od SNE Research se v období od ledna do května 2024 celosvětově nainstalovalo 285,4 GWh baterií pro elektromobily (EV, PHEV, HEV), což představuje meziroční nárůst o 23,0 %. Tento růst je způsoben zvyšující se poptávkou po elektromobilech, a to odráží pozitivní trend v tomto odvětví.

Výkon jednotlivých výrobců baterií

Mezi hlavní výrobce baterií patří CATL, BYD, LG Energy Solution, SK On, Samsung SDI a Panasonic. Společnost CATL dosáhla největšího podílu na trhu s 37,5 %, což je výrazný nárůst oproti předchozím rokům. BYD zaujímá druhé místo s 15,7 % a LG Energy Solution třetí místo s 12,6 %. 

Obrázek
Zdroj: www.sneresearch.com
Zdroj: www.sneresearch.com

Korejští výrobci baterií

Korejské společnosti, jako jsou LG Energy Solution, SK On a Samsung SDI, zaznamenaly růst, přestože jejich celkový podíl na trhu poklesl na 22,3 %. LG Energy Solution se podařilo zvýšit prodeje díky úspěšným modelům jako Tesla Model 3/Y a Hyundai IONIQ 6. Samsung SDI se soustředí na prémiové EV baterie a očekává se, že se jejich prodeje budou nadále zvyšovat.

Panasonic a jeho výzvy

Panasonic, jediný japonský výrobce v top 10, zaznamenal pokles o 26,8 % meziročně, což je přičítáno zpomalení prodeje modelů Tesla Model 3. Společnost se nyní zaměřuje na trhy v Severní Americe a Japonsku, aby se vyrovnala se změnami v poptávce.

Trendy a výhled

Grafy ukazují nejen růst trhu, ale také předpokládané změny v nadcházejících letech. Celosvětový instalovaný výkon baterií vzrostl z 59 GWh v roce 2017 na 701 GWh v roce 2023, což představuje složenou roční míru růstu (CAGR) 51,0 %. Očekává se, že tento trend bude pokračovat i v roce 2024 a dále.

Obrázek
Zdroj: www.sneresearch.com
Zdroj: www.sneresearch.com

Regionální rozdíly a výzvy

Zatímco růst trhu s elektromobily v Číně pokračuje, ostatní regiony čelí výzvám, jako jsou nové regulace v Evropě a nejistoty v USA kvůli blížícím se prezidentským volbám. To může ovlivnit výrobce baterií a jejich schopnost expandovat na nové trhy.

Pro více informací navštivte SNE Research.

Štítky

  • Baterie
  • Elektromobil
  • Elektromobilita
  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

BYD Yangwang U8 | zdroj: byd.com

Bez jediného sváru: BYD představil rám, který automobilky nemohly vyrobit
Roky to nikdo nedokázal. Nyní čínští inženýři odlili kompletní hliníkový rám velkého SUV jako jediný kus – bez svárů, bez slabin. Technologie nízkotlakého lití s extrémními rozdíly v tloušťce materiál...

Ilustrační foto

Traton získává půl miliardy eur na vývoj modulární platformy pro elektrické nákladáky
Evropská investiční banka poskytla koncernu Traton úvěr 500 milionů eur na vývoj modulární platformy TMS. Systém má urychlit elektromobilitu u nákladních vozů značek MAN, Scania a dalších.

Ilustrační foto

Zatímco Česko váhá, Španělsko sází 1,28 miliardy: Konec byrokracie, elektromobily pro každého
Zatímco Česko patří mezi část zemí EU bez dotací na elektromobily, Madrid představil plán za 1,28 miliardy eur. Hlavní změna? Konec s dvouletým čekáním na peníze, které trápilo tisíce španělských záka...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Ford v Kolíně ruší 3500 míst: Výroba elektromobilů přechází na jednu směnu

Automobilka Ford zahájila v německém Kolíně program dobrovolného odchodu, který má vést k redukci 3500 pracovních míst. Důvodem je... >>

ChargeLeague spojuje čtyři největší rychlonabíjecí sítě v Evropě

Aliance Atlante, Electra, Fastned a Ionity se přejmenovala na ChargeLeague a chystá revoluci v nabíjení elektromobilů. Zákazníci budou moci od... >>

Sinopec a LG Chem sází na sodíkové baterie: Čínský trh poroste o 2900 %

Čínský energetický gigant Sinopec a jihokorejský chemický lídr LG Chem spojují síly v ambiciózním projektu vývoje klíčových... >>

Německá ekonomická mašinérie ztrácí motor: Propad v inovacích zasáhl i automobilový průmysl

oprvé od roku 2011 vypadlo Německo z první desítky nejinovátnějších zemí světa. Zatímco Čína prudce akceleruje a USA posilují svůj... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Mönchengladbach, GermanyMönchengladbach, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Roma, Italy - South WestRome, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
(EV OTM) - Ogden, UKDoncaster, United Kingdom
4 míst • 250 kW • ne-Tesla
Montenero di Bisaccia, ItalyMontenero di Bisaccia, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Lucmierz, PolandLućmierz, Poland
8 míst • 250 kW
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.