Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Růst trhu baterií pro elektromobily - CATL vede

EV novinky baterie
Foto: EV novinky baterie
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 3 Červenec, 2024

Podle nejnovější zprávy od SNE Research se v období od ledna do května 2024 celosvětově nainstalovalo 285,4 GWh baterií pro elektromobily (EV, PHEV, HEV), což představuje meziroční nárůst o 23,0 %. Tento růst je způsoben zvyšující se poptávkou po elektromobilech, a to odráží pozitivní trend v tomto odvětví.

Výkon jednotlivých výrobců baterií

Mezi hlavní výrobce baterií patří CATL, BYD, LG Energy Solution, SK On, Samsung SDI a Panasonic. Společnost CATL dosáhla největšího podílu na trhu s 37,5 %, což je výrazný nárůst oproti předchozím rokům. BYD zaujímá druhé místo s 15,7 % a LG Energy Solution třetí místo s 12,6 %. 

Obrázek
Zdroj: www.sneresearch.com
Zdroj: www.sneresearch.com

Korejští výrobci baterií

Korejské společnosti, jako jsou LG Energy Solution, SK On a Samsung SDI, zaznamenaly růst, přestože jejich celkový podíl na trhu poklesl na 22,3 %. LG Energy Solution se podařilo zvýšit prodeje díky úspěšným modelům jako Tesla Model 3/Y a Hyundai IONIQ 6. Samsung SDI se soustředí na prémiové EV baterie a očekává se, že se jejich prodeje budou nadále zvyšovat.

Panasonic a jeho výzvy

Panasonic, jediný japonský výrobce v top 10, zaznamenal pokles o 26,8 % meziročně, což je přičítáno zpomalení prodeje modelů Tesla Model 3. Společnost se nyní zaměřuje na trhy v Severní Americe a Japonsku, aby se vyrovnala se změnami v poptávce.

Trendy a výhled

Grafy ukazují nejen růst trhu, ale také předpokládané změny v nadcházejících letech. Celosvětový instalovaný výkon baterií vzrostl z 59 GWh v roce 2017 na 701 GWh v roce 2023, což představuje složenou roční míru růstu (CAGR) 51,0 %. Očekává se, že tento trend bude pokračovat i v roce 2024 a dále.

Obrázek
Zdroj: www.sneresearch.com
Zdroj: www.sneresearch.com

Regionální rozdíly a výzvy

Zatímco růst trhu s elektromobily v Číně pokračuje, ostatní regiony čelí výzvám, jako jsou nové regulace v Evropě a nejistoty v USA kvůli blížícím se prezidentským volbám. To může ovlivnit výrobce baterií a jejich schopnost expandovat na nové trhy.

Pro více informací navštivte SNE Research.

Štítky

  • Baterie
  • Elektromobil
  • Elektromobilita
  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

Autonomní řízení

"Vidí víc než já": Německý novinář vyzkoušel Tesla FSD a je ohromen
Model 3 s FSD samostatně objíždí staveniště, brzdí před chodci a mění pruhy v hustém berlínském provozu. Robin Hornig z Auto Bild seděl vedle a sledoval, jak technologie, která už funguje v sedmi zemí...

Nissan | zdroj: nissannews.com

Japonci se nevzdávají: Nissan chystá protiútok na čínském trhu s modelem NX8
Japonský Nissan zintenzivňuje úsilí na čínském trhu s elektromobily, kde v posledních letech ztrácí pozice vůči domácím výrobcům. Jeho joint venture Dongfeng Nissan získal certifikaci pro nový model N...

Model S infotainment | zdroj: tesla.com

Tesla začala rozdávat dárky: AI naviguje, fotí selfie
Majitelé Tesel se dnes ráno probudili k překvapení – jejich auta během noci získala AI asistenta, který ovládá navigaci přirozenou řečí. Holiday Update 2025 přináší Grok integraci, 3D mapy Supercharge...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Ford Puma Gen-E pro rok 2026: Větší dojezd a technologie z vyšších tříd

Ford chystá pro rok 2026 vylepšenou verzi svého elektrického crossoveru Puma Gen-E. Díky novému designu baterie se dojezd WLTP zvýší z... >>

BMW iX3 je po 21 tisících kilometrech čistší než spalovací auto. Data mluví jasně

Spaluje vaše auto benzin? Pak produkuje emise po celou dobu svého života. Elektromobil BMW iX3 ale překvapil: už po 21 500 kilometrech má... >>

BYD útočí na absolutní kvalitu: S 113 GWh na kontě vyhlašuje strategii „nulových defektů“

Vyrobit miliony baterií je jedna věc, vyrobit je bez jediné chyby druhá. Čínský BYD, který letos drtí prodejní žebříčky, si uvědomuje,... >>

Bavorsko sází na vodík: Miliardové dotace pro kamiony budí kontroverze

Bavorská vláda oznámila spuštění nového dotačního programu v hodnotě 35 milionů eur (přibližně 875 milionů Kč) na nákup vodíkových... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Offenburg, GermanyOffenburg, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Buzău, RomaniaBuzău, Romania
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Eschborn, GermanyEschborn, Germany
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Essen, GermanyEssen, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Saint-Brieuc, FranceLangueux, France
16 míst • 259 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.