Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů
Vyhraj vstupenky na e-salon 2025

Test XPENG G6 (Den 2): 180 km do Krušných hor v chladu a protivětru. Kolik zbylo baterie?

XPENG G6
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 1 Listopad, 2025
Pokračujeme v redakčním testu elektromobilu XPENG G6. Druhý den nás čeká delší přesun z Mělnicka přes Karlovy Vary až do Krušných hor. Plán je jasný: přibližně 180 km v chladném podzimním počasí, v plném obsazení vozu a se silným protivětrem. Vyrazili jsme se 100% nabitou baterií. Jaká byla realita a kolik energie zbylo v cíli?

Příprava aneb ranní nabíjení na 100 %

Delší cesta s elektromobilem nezačíná usednutím za volant, ale pro náš už den předem. Vůz jsme večer nechali nabít na bezpečných 80 %, což je pro baterii šetrnější při delším stání. Jelikož jsme ale chtěli vyrazit na trasu s plnou kapacitou, spustil jsem druhý den brzy ráno u kávy přes mobilní aplikaci dálkově nabíjení.

Doplnění zbývajících 20 % trvalo z domácího wallboxu přibližně dvě hodiny. Tento proces lze samozřejmě plně automatizovat. V aplikaci XPENG (podobně jako u mnoha jiných vozů) stačí nastavit plánovač odjezdu a vůz si sám zajistí, že bude v daný čas nabitý na požadovanou hodnotu a případně i předehřátý. Manuální spuštění přes telefon je ale otázkou dvou kliknutí.

180 km v chladu, dešti a silném protivětru

Po osmé hodině ranní vyrážíme z Mělnicka směr Kralupy nad Vltavou a následně po dálnici D6 až do Karlových Varů. Zatímco v okolí Prahy panovalo ještě relativně přívětivé počasí, s blížícími se horami se podmínky rapidně zhoršovaly.

Teplota klesla, přidal se déšť a především velmi silný protivítr, který je pro spotřebu elektromobilu jedním z největších nepřátel. Obavy z nedostatečného topení, které se občas skloňují u některých čínských vozů, se zde nepotvrdily. Topení v kabině běželo naplno a k tomu jsme využívali i vyhřívání sedaček pro všechny cestující. Tepelný komfort byl vynikající.

Po krátké zastávce a procházce v Karlových Varech jsme pokračovali do finální destinace, obce Abertamy u Božího Daru.

Obrázek
XPENG G6 - Infotainment
XPENG G6 - Infotainment

Pocit z jízdy: Pohodlí především

Čím déle s XPENG G6 jezdíme, tím více nám vůz sedí. Jízdní projev je dravý a zrychlení okamžité, což v mnohém připomíná známou americkou konkurenci, proti které je G6 přímo postaven. Co si ale zaslouží zvláštní pochvalu, je pohodlí sedaček.

Jako řidič, který má častěji problémy se zády, jsem si cestu vyloženě užíval. Sedadla poskytují výbornou oporu a ani po dvou  hodinách jízdy jsem necítil žádnou únavu. S takto pohodlným vozem bychom se nebáli ani plánované delší cesty po Evropě. Nechceme tvrdit, že jde o absolutní špičku na trhu, ale v kontextu své třídy a ceny je to rozhodně silný nadprůměr.

Výsledek v Abertamech: Dojezd 380 km se zdá reálný

Dorazili jsme do cíle v obci Abertamy. Po ujetí přibližně 180 kilometrů, z části po dálnici, v plném obsazení, za chladného počasí a se zapnutým topením, ukazuje palubní počítač stále přes 50 % zbývající kapacity baterie.

To je více než solidní výsledek. Ukazuje se, že ani náročnější podmínky a silný protivítr nesrazily spotřebu do kritických hodnot. Náš počáteční předpoklad z prvního dne, že reálný dojezd i v tomto počasí by se mohl pohybovat okolo 380 kilometrů, se zatím potvrzuje.

Nenechte si ujít 1. díl testu:
Zajímá vás, jaké byly naše úplně první dojmy z vozu a jaká byla spotřeba v příměstském provozu? Přečtěte si první část našeho testu XPENG G6 Performance.

Štítky

  • EV novinky
  • Xpeng
  • Testování elektromobilů

Mohlo by vás zajímat

Kanada

Kanada může zrušit cla na čínské elektromobily. Trumpovo embargo ji tlačí k Pekingu
Premiér Carney se tento týden setká s prezidentem Si. Po Trumpově ukončení obchodních jednání hledá Ottawa nové partnery. Zemědělci tlačí na vládu – cla devastují export řepky do Číny. Může to otevřít...

Nissan Ariya 2025 - zdroj: usa.nissannews.com

Tak už i Nissan oznamuje solid-state baterie. Od roku 2028 tak čekejme dvojnásobné dojezdy
Závod o bateriový svatý grál má dalšího silného hráče – nebo spíše, Nissan teď hlasitě potvrzuje své ambice. Japonská automobilka, která světu přinesla masový Leaf, oznámila, že její plán na solid-sta...

Zeekr |  zdroj: zgh.com/media-center

Tak i Čína občas nestíhá: Zeekr nečekaně šlápl na brzdu a odkládá modernizaci modelu 007
Jsme zvyklí na téměř nadzvukové tempo čínských automobilek, které chrlí nové modely a facelifty rychleji, než je západní konkurence stíhá analyzovat. O to větším překvapením je zpráva od prémiové znač...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Volkswagen přiznává miliardové selhání. Vlastní software je katastrofa, spásu hledá u konkurence

Měl to být klenot technologické nezávislosti, místo toho se z něj stala noční můra. Volkswagen po miliardových ztrátách a fatálních... >>

Volvo zaplatí celý rok elektřiny a spouští ofenzivu před startem EX60

Švédská automobilka Volvo odstraňuje jednu z největších bariér přechodu na elektromobilitu – náklady na provoz. Od února 2026 nabídne... >>

Tesla boří mýty. Model Y je v Česku pod milion, odstartuje cenovou válku?

Pro české motoristy začínají zlaté časy, pro automobilky naopak horké chvíle. Tesla v Česku odpálila cenovou bombu v podobě Modelu Y... >>

Konec legendy, jak ji známe? V USA už Mustang s kabelem válcuje benzínovou ikonu

Pro mnohé je to svatokrádež, pro data z amerického trhu holý fakt. Jméno Mustang táhne, ale zákazníci v rodišti této ikony ve velkém... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Alicante, SpainAlicante, Spain
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Lodi, ItalyPieve Fissiraga, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Brive-la-Gaillarde, FranceUssac, France
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Offenbach, GermanyOffenbach am Main, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Hamburg - Lübecker Strasse, GermanyHamburg, Germany
11 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.