Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Test XPENG G6 (Den 2): 180 km do Krušných hor v chladu a protivětru. Kolik zbylo baterie?

XPENG G6
Foto: XPENG G6
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 1 Listopad, 2025
Pokračujeme v redakčním testu elektromobilu XPENG G6. Druhý den nás čeká delší přesun z Mělnicka přes Karlovy Vary až do Krušných hor. Plán je jasný: přibližně 180 km v chladném podzimním počasí, v plném obsazení vozu a se silným protivětrem. Vyrazili jsme se 100% nabitou baterií. Jaká byla realita a kolik energie zbylo v cíli?

Příprava aneb ranní nabíjení na 100 %

Delší cesta s elektromobilem nezačíná usednutím za volant, ale pro náš už den předem. Vůz jsme večer nechali nabít na bezpečných 80 %, což je pro baterii šetrnější při delším stání. Jelikož jsme ale chtěli vyrazit na trasu s plnou kapacitou, spustil jsem druhý den brzy ráno u kávy přes mobilní aplikaci dálkově nabíjení.

Doplnění zbývajících 20 % trvalo z domácího wallboxu přibližně dvě hodiny. Tento proces lze samozřejmě plně automatizovat. V aplikaci XPENG (podobně jako u mnoha jiných vozů) stačí nastavit plánovač odjezdu a vůz si sám zajistí, že bude v daný čas nabitý na požadovanou hodnotu a případně i předehřátý. Manuální spuštění přes telefon je ale otázkou dvou kliknutí.

180 km v chladu, dešti a silném protivětru

Po osmé hodině ranní vyrážíme z Mělnicka směr Kralupy nad Vltavou a následně po dálnici D6 až do Karlových Varů. Zatímco v okolí Prahy panovalo ještě relativně přívětivé počasí, s blížícími se horami se podmínky rapidně zhoršovaly.

Teplota klesla, přidal se déšť a především velmi silný protivítr, který je pro spotřebu elektromobilu jedním z největších nepřátel. Obavy z nedostatečného topení, které se občas skloňují u některých čínských vozů, se zde nepotvrdily. Topení v kabině běželo naplno a k tomu jsme využívali i vyhřívání sedaček pro všechny cestující. Tepelný komfort byl vynikající.

Po krátké zastávce a procházce v Karlových Varech jsme pokračovali do finální destinace, obce Abertamy u Božího Daru.

Obrázek
XPENG G6 - Infotainment
XPENG G6 - Infotainment

Pocit z jízdy: Pohodlí především

Čím déle s XPENG G6 jezdíme, tím více nám vůz sedí. Jízdní projev je dravý a zrychlení okamžité, což v mnohém připomíná známou americkou konkurenci, proti které je G6 přímo postaven. Co si ale zaslouží zvláštní pochvalu, je pohodlí sedaček.

Jako řidič, který má častěji problémy se zády, jsem si cestu vyloženě užíval. Sedadla poskytují výbornou oporu a ani po dvou  hodinách jízdy jsem necítil žádnou únavu. S takto pohodlným vozem bychom se nebáli ani plánované delší cesty po Evropě. Nechceme tvrdit, že jde o absolutní špičku na trhu, ale v kontextu své třídy a ceny je to rozhodně silný nadprůměr.

Výsledek v Abertamech: Dojezd 380 km se zdá reálný

Dorazili jsme do cíle v obci Abertamy. Po ujetí přibližně 180 kilometrů, z části po dálnici, v plném obsazení, za chladného počasí a se zapnutým topením, ukazuje palubní počítač stále přes 50 % zbývající kapacity baterie.

To je více než solidní výsledek. Ukazuje se, že ani náročnější podmínky a silný protivítr nesrazily spotřebu do kritických hodnot. Náš počáteční předpoklad z prvního dne, že reálný dojezd i v tomto počasí by se mohl pohybovat okolo 380 kilometrů, se zatím potvrzuje.

Nenechte si ujít 1. díl testu:
Zajímá vás, jaké byly naše úplně první dojmy z vozu a jaká byla spotřeba v příměstském provozu? Přečtěte si první část našeho testu XPENG G6 Performance.

Štítky

  • EV novinky
  • Xpeng
  • Testování elektromobilů

Mohlo by vás zajímat

EU regulace

V úterý to bude jasné: Evropa couvá od zákazu spalovacích aut. Proč ho elektromobily vlastně nepotřebují?
Evropská komise pravděpodobně v úterý 16. prosince představí plán na zmírnění zákazu prodeje spalovacích motorů od roku 2035. Politický ústupek přichází v době, kdy globální prodeje elektromobilů rost...

Ilustrační foto

Mexiko masivně rozšiřuje síť EV nabíjení: Tisíce bodů do roku 2030 s XCharge a Soriana
Mexiko se připravuje na výrazný skok v oblasti elektromobility. Společnosti FAZT Charging a XCharge ve strategickém partnerství s obchodním řetězcem Soriana oznámily ambiciózní plán vybudovat do konce...

BYD Dolphin Surf | zdroj: bydukmedia.com

BYD patentuje revoluční motor: Mění magnetický tok pro vyšší dojezd
Čínský gigant BYD zveřejnil čtyři patenty na pokročilý elektromotor s proměnným magnetickým tokem. Tato technologie slibuje výrazné zlepšení efektivity, zejména při vysokých rychlostech, což by mohlo ...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Stejná velikost, o polovinu delší dojezd. Nové baterie bez grafitu míří k výrobcům aut

Americké firmy ohlásily zásadní posun ve vývoji baterií. Díky nové technologii dokázaly do stejně těžkého článku uložit výrazně... >>

Evropský trh s elektromobily akceleruje: Růst o 26 % i bez státních pobídek

Evropský trh s elektromobily zažívá v roce 2025 nečekaný rozmach i bez státních dotací. Od ledna do října vzrostl prodej elektrických... >>

Kypr spouští dotace na elektromobily až 225 tisíc korun

Kyperská vláda připravuje nový program podpory elektromobility s rozpočtem 112 milionů korun. Kupující nových elektromobilů a hybridů... >>

Tesla Supercharger v Česku: Hlasování otevírá nové možnosti. O přízeň bojují Vary, Znojmo i Tábor

Minulé hlasování přineslo vytouženou stanici do Svitav, nyní má česká komunita další šanci vzít plánování do vlastních rukou. Tesla... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Gelsenkirchen, GermanyGelsenkirchen, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Gliwice, PolandGliwice, Poland
12 míst • 250 kW
Cerignola, ItalyCerignola, Italy
8 míst • 120 kW • ne-Tesla
Deauville, FranceTouques, France
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Hamburg - Service Center, GermanyHamburg, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.