Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů
Vyhraj vstupenky na e-salon 2025

Testujeme XPeng G6 Performance: První dojmy a reálná spotřeba - Den 1

Xpeng G6
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 31 Říjen, 2025
Je hezký podzimní den a my přebíráme k testu vůz, který můžeme už po prvních kilometrech s klidným svědomím označit za rodinné elektrické SUV. Ano, XPENG G6 je pro rodiny s dětmi ideální volbou. Ačkoliv jde o pětimístný vůz, takže prarodiče zůstanou doma, vnitřní prostor je skutečně velkorysý.

Po krátkém úvodním seznámení s vozem vyrážím. A buďme upřímní: pět minut na detailní prozkoumání všech funkcí zdaleka nestačí – k tomu se ještě vrátíme. Základní ovládání, známé i z jiných vozů, je intuitivní. Systém G6 však nabízí mnohem víc. V tomto úvodním článku se zaměříme na technické parametry a naše první jízdní dojmy.

První seznámení a technické specifikace

K testu jsme získali vrcholnou verzi AWD Performance, která slibuje působivé parametry. Podívejme se na klíčové technické specifikace přímo z dodaných materiálů.

Technické specifikace: XPENG G6 AWD Performance

  • Verze: AWD Performance
  • Rozměry (D x Š x V): 4 753 x 1 920 x 1 650 mm
  • Rozvor: 2 890 mm
  • Počet míst: 5
  • Pohotovostní hmotnost: 2 120 kg
  • Objem zavazadlového prostoru: 571 L (1 374 L se sklopenými sedadly)
  • Pohon: AWD (pohon všech kol)
  • Typ motoru: Přední: Asynchronní (Indukční), Zadní: Synchronní s permanentními magnety
  • Výkon: 350 kW / 470 HP
  • Točivý moment: 660 Nm
  • Zrychlení (0-100 km/h): 4,0 s
  • Maximální rychlost: 200 km/h
  • Typ baterie: NCM
  • Kapacita baterie (hrubá): 87,5 kWh
  • Kapacita baterie (využitelná): 84 kWh
  • Dojezd (WLTP): 550 km
  • Spotřeba (WLTP): 17,9 kWh/100 km
  • Max. výkon DC nabíjení: 280 kW
  • Doba DC nabíjení (10-80 %): 20 minut
  • Max. výkon AC nabíjení: 11 kW (3-fáze)
  • Doba AC nabíjení (5-100 %): 9,5 hodiny

Upřímně - proti komu je tento vůz postaven? Není pochyb o tom, že primárním cílem je Tesla Model Y. A musíme konstatovat, že XPENG G6 míří velmi přesně.

Cenově jsou sice verze Performance zdánlivě srovnatelné, ale při bližším pohledu je XPENG ve skutečnosti levnější o více než 200 000 Kč. Pokud jde o materiály, obavy z levných čínských plastů nejsou na místě. Zpracování je kvalitní, plně srovnatelné s konkurencí, a v některých ohledech ji možná i předčí.

Osobně mám z interiéru G6 lepší pocit než z Enyaqu nebo Modelu Y. Přitom se XPENG drží populárního "tesla stylu" – interiér je minimalistický, čistý a bez rušivých prvků.

Centrální displej má dostatečnou velikost. Co si však zaslouží zvláštní pochvalu, je kamerový systém. Přední i zadní kamera nabízejí čistý a kvalitní obraz, ale skutečně praktické jsou ty boční. Přesně zobrazují vzdálenost od obrubníku nebo vedlejšího vozu. Tuto funkci ocení zejména ti řidiči, kteří mají z rozměrů velkého SUV při parkování obavy. Přehled kolem vozu je díky kamerám vynikající.

Zavazadlový prostor je pro potřeby čtyřčlenné rodiny naprosto dostačující. Praktickým detailem je vyjímatelná podlážka, která umožňuje zvětšit prostor do hloubky.

Obrázek
XPENG G6 v Krušných horách
XPENG G6 - povedený elektromobil

Spotřeba - milé překvapení

Přejděme k jedné z klíčových oblastí: reálné spotřebě. Tabulkové hodnoty jsou jedna věc, praxe druhá. Vyrazili jsme z Prahy-Motola severním směrem na Mělnicko. Trasa vedla přes Břevnov, tunel Blanka, Holešovice, dále po D8 se stoupáním u Zdib a pokračovala směrem na Líbeznice a Neratovice. Venkovní teplota se pohybovala okolo 13 stupňů.

A jaké byly naměřené hodnoty? Na úseku z Motola do Holešovic byla spotřeba 9 kWh/100 km. Po stoupání na D8 se hodnota zvýšila na 11,5 kWh/100 km, aby se v cíli trasy v Neratovicích ustálila na 12 kWh/100 km. Jízda probíhala v režimu "Eco" a odpovídala běžnému jízdnímu stylu, i když s občasným vyzkoušením dynamiky vozu. Provoz v Praze byl v pátek odpoledne hustý, avšak ještě před hlavní špičkou. Pozitivním zjištěním bylo, že při 50 % kapacity baterie palubní počítač stále ukazoval dojezd přes 280 km.

Kdo uvedenou trasu zná, potvrdí, že ji tvoří především městský a příměstský provoz, s krátkým dálničním úsekem. Na takto velké a výkonné SUV považujeme dosaženou spotřebu za vynikající výsledek.

Hledáme chybu

Každý test by měl být objektivní, a proto je třeba hledat i negativa. Po prvním dni jsem z vozu nadšený, ale právě proto jsem se zaměřil na hledání chyb. Jednu jsem našel: palubní systém komunikuje pouze anglicky. Ačkoliv to pro mě a mnohé další není překážka, čeština je zkrátka preferovaný jazyk a řadě uživatelů bude chybět. Na druhou stranu lze očekávat, že výrobce tento nedostatek brzy odstraní pomocí softwarové aktualizace. A třeba v době kdy budete číst tento článek, už to nebude platit. Do té doby to však musíme hodnotit jako nedostatek.

Jak je to s asistenčními systémy? Jsou přítomny, jak je u moderních vozů zvykem. Jejich upozornění však nepůsobí přehnaně rušivě. Velkou výhodou je možnost jednoduše deaktivovat zobrazenou hlášku pro další případy přímo na displeji, a to i za jízdy.

Kritiku bychom měli za sebou. Co si naopak zaslouží pochvalu? Jednoznačně design, kvalita interiéru a široké možnosti nastavení – jejich prozkoumání si vyžádá více času. Znovu musím vyzdvihnout překvapivě nízkou spotřebu. Vyvrací totiž častý předsudek, že čínské vozy jsou výrazně méně efektivní než Tesla. A ano, Tesla je úspornější, ale čekal jsem to u XPENGu horší. Za tyto hodnoty se XPENG rozhodně stydět nemusí.

Štítky

  • Xpeng
  • Elektromobilita
  • EV novinky
  • Testování elektromobilů

Mohlo by vás zajímat

Zeekr |  zdroj: zgh.com/media-center

Tak i Čína občas nestíhá: Zeekr nečekaně šlápl na brzdu a odkládá modernizaci modelu 007
Jsme zvyklí na téměř nadzvukové tempo čínských automobilek, které chrlí nové modely a facelifty rychleji, než je západní konkurence stíhá analyzovat. O to větším překvapením je zpráva od prémiové znač...

Indukční nabíjení Electreon | zdroj: electreon.com

Francouzská dálnice A10 nabízí až 300 kW bezdrátového nabíjení. Je to víc než většina Tesla Superchargerů
Co když by vaše elektromobil nikdy nemusel zastavit u nabíječky? Francie právě spustila první dálniční úsek, kde se vozidla dobíjejí přímo za jízdy – a výkon 300 kW předčí i slavné Tesla Superchargery...

Porsche | zdroj: newsroom.porsche.com

Porsche v šoku: Ztráta 1,1 miliardy dolarů. Značku potopil kolaps v Číně a skrytá účetní bomba
To je rána. Provozní ztráta Porsche ve výši 966 milionů eur šokovala investory. Bylo by snadné svést to na elektromobily, ale realita je mnohem vážnější. Zatímco elektrický Macan v Evropě boduje, znač...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Tesla chystá cenovou bombu. Uniklé kódy odhalily dostupnější model, který může otřást trhem

Dlouho se o ní mluvilo, teď jsou tu první konkrétní obrysy. Nové informace přímo ze zdrojového kódu Tesly ukazují na příchod výrazně... >>

4000 nabíječek za čtvrtletí: Tesla dosáhla historického rekordu

Každých 32 minut se otevře nové nabíjecí stání. 54 milionů nabíjecích relací za tři měsíce. První nabíječka s výkonem 500... >>

Válka o rok 2035: Čtyři největší ekonomiky EU se rozhádaly kvůli konci spalovacích motorů

Evropská unie prožívá největší rozkol v historii elektromobility. Francie se Španělskem poslaly 21. října dopis do Bruselu s jasným... >>

66 000 aut za měsíc. Čínský vyzývatel Leapmotor drtí konkurenci mezi startupy a s novými modely útočí i na Česko

Zářijová čísla prodejů přepsala mapu čínských výrobců elektromobilů. Hvězdou měsíce je Leapmotor, který s více než 66 tisíci vozy... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Kamen, GermanyKamen, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
L'Hospitalet de l'Infant, SpainL'Hospitalet de l'Infant, Spain
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Košice, SlovakiaKošice, Slovakia
4 míst • 250 kW • ne-Tesla
Wrocław, PolandWrocław, Poland
12 míst • 250 kW
Hamburg, GermanyHamburg, Germany
4 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.