Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Čínský gigant CATL hlásí rekordní zisk navzdory poklesu cen lithia

Ilustrační foto

Rekordní zisky na pozadí klesajících cen

Čínská společnost CATL, globální lídr ve výrobě lithium-iontových baterií, zaznamenala v závěrečném čtvrtletí 2024 meziroční nárůst čistého zisku o 13,62 %. Paradoxně k tomu došlo při současném poklesu celkových tržeb, které klesly na 102,97 miliardy RMB. Hlavním důvodem je pokles cen surovin, zejména lithium-karbonátu – klíčové složky pro baterie.

Bateriové instalace rostou exponenciálně

V oblasti instalací baterií do elektromobilů společnost vykázala mezičtvrtletní růst o 37,15 % na 88,31 GWh. Pro představu: kapacita 1 GWh stačí pro výrobu baterií přibližně 13 000 elektromobilů. Za celý rok 2024 CATL dodal rekordních 246,01 GWh baterií, což představuje 47,21% meziroční nárůst.

Struktura tržeb odhaluje strategii

Bateriové systémy pro elektromobily zůstávají páteří podnikání s 69,9% podílem na tržbách (253,04 mld RMB). Zároveň roste význam energetických úložišť, jejichž podíl se zvýšil na 15,83 % (57,29 mld RMB). Divize recyklace baterií a výroba materiálů přispěla 7,93 % tržeb.

Obrázek
Dan

Mohlo by vás zajímat:

Kia EV4: Elektrický sedan a hatchback s dojezdem až 630 km a cenou pod 1 milionu Kč?
BYD Super e Platform: rychlonabíjení elektromobilů do 5 minut
Rivian dosáhl rekordních příjmů díky zvýšeným cenám a prodeji softwaru

Globální expanze a konkurenční prostředí

Zatímco čínský trh tvoří 69,52 % příjmů CATL, zahraniční aktivity se meziročně mírně snížily na 30,48 %. To souvisí s rostoucí konkurencí – například společnost BYD, druhý největší hráč na trhu, v únoru 2025 ovládala 23,62 % čínského trhu baterií. Soupeření se projevuje i v Evropě: polský projekt BYD na úložiště energie s kapacitou 1,6 GWh dokládá globální souboj o dominanci v zelených technologiích.

Lithiová houpačka a její dopady

Pokles cen lithium-karbonátu (o 80 % od ledna 2023) sice snížil náklady výrobcům baterií, ale zároveň vedl k poklesu prodejních cen bateriových systémů. Tento paradox vysvětluje, proč CATL dosáhl vyššího zisku navzdory nižším tržbám. Situaci ilustruje i thajská investice společnosti Sunwoda ve výši 1 miliardy USD do nových továren, která reaguje na zvýšenou dostupnost surovin.

Zdroj: cnevpost.com

Štítky

  • EV novinky
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Redakce , dne 16 Březen, 2025

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Čínské elektromobily expandují: BYD míří na evropský luxusní trh a roste podpora bateriových technologií

Čínský výrobce BYD se chystá jako první ze země vstoupit na evropský trh luxusních elektromobilů se svou značkou Yangwang. Současně... >>

Zeekr vyvrací obvinění z prodeje ojetých elektromobilů

Čínská automobilka Zeekr oficiálně reagovala na mediální zprávy o údajném prodeji ojetých vozů s nulovým nájezdem. Firma kategoricky... >>

Novinky v elektromobilitě: Avatr posiluje baterie a MG4 láme rekordy

Čínský výrobce Avatr oznámil integraci větších baterií CATL a pokročilého řídicího systému Huawei do svých modelů, s uvedením... >>

BMW iX3 2026: Revoluční efektivita 15 kWh/100 km předčí Tesla Model Y

Nový BMW iX3 2026 přepisuje pravidla elektromobility s rekordní spotřebou pouhých 15 kWh na 100 kilometrů a dosahuje uhlíkové neutrality... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

IONIQ 9

Hyundai - IONIQ 9

Dojezd dle WLTP: 620 km

Superchargery

Regensburg-Ost, GermanyRegensburg, Germany
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Liege, BelgiumLiège, Belgium
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Nykøbing Mors, DenmarkNykøbing Mors, Denmark
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Caldes de Malavella, SpainCaldes de Malavella, Spain
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Lippetal, GermanyLippetal, Germany
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Bratislava, SlovakiaBratislava, Slovakia
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Viborg, DenmarkViborg, Denmark
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Hjørring, DenmarkHjørring, Denmark
28 míst • 250 kW • ne-Tesla
Wörth, GermanyWörth an der Isar, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Randers, DenmarkRanders, Denmark
14 míst • 130 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.