Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Elektromobil pod 600 000 Kč? DongFeng Box přichází na český trh

DongFeng BOX - zdroj: dfmotor.cz
Foto: DongFeng BOX - zdroj: dfmotor.cz
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 4 Listopad, 2024

Na český trh přichází zajímavá novinka z Číny - plně elektrický vůz DongFeng Box, který láká především nízkou cenou. S cenovkou pod 600 000 Kč se jedná o jedno z nejdostupnějších elektrických aut na trhu, přičemž nabízí varianty s kapacitou baterie 31,4 kWh a 42,3 kWh. Tento článek vám pomůže lépe pochopit specifikace a výhody jednotlivých verzí modelu DongFeng Box.

Modely a ceny

DongFeng Box je dostupný ve třech variantách:

  • 31,4 kWh E1 – cena 589 000 Kč s DPH
  • 42,3 kWh E2 – cena 639 000 Kč s DPH
  • 42,3 kWh E3 – cena 679 000 Kč s DPH

Nejvyšší verze E3 je vybavena o něco lepšími komfortními prvky a vyšší bezpečnostní výbavou, což se odráží v mírně vyšší ceně.

Obrázek
Miri

Máte elektromobil? Podělte se o své zkušenosti s ostatními

Pomozte ostatním pochopit, jaké to je žít s elektromobilem. Podělte se o své zkušenosti a pošlete nám je. Budeme rádi za vaše postřehy i za příběh vaší cesty k elektromobilitě. Jak na to, se dozvíte zde.

Technické specifikace

DongFeng Box se vyznačuje kompaktními rozměry s délkou 4030 mm a šířkou 1810 mm. Vůz je vybaven elektromotorem s výkonem 70 kW a pohonem předních kol. Verze E1 s kapacitou baterie 31,4 kWh nabízí dojezd 240 km podle WLTP, zatímco verze E2 a E3 s kapacitou 42,3 kWh umožňují dojezd až 340 km.

Baterie a nabíjení

Baterie vozu využívá lithium-fosfátovou technologii, která se vyznačuje dlouhou životností a vyšší bezpečností. Modely s kapacitou 42,3 kWh umožňují rychlonabíjení, kdy je možné baterii nabít z 30 % na 80 % za přibližně 30 minut. Výhodou modelů E2 a E3 je rovněž funkce předehřevu baterie, což zvyšuje efektivitu v zimních měsících.

Výbava a komfort

Interiér DongFeng Box nabízí standardně LCD přístrojový panel a centrální displej s úhlopříčkou 12 palců. Pro pohodlí je zde automatická klimatizace a možnost bezdrátového nabíjení telefonu. Model E3 navíc disponuje vyšším počtem reproduktorů, což zlepšuje zážitek z poslechu hudby.

Bezpečnost

Všechny varianty modelu DongFeng Box jsou vybaveny pokročilými bezpečnostními funkcemi, jako je systém varování před čelní srážkou (FCW) a systém varování před vybočením z jízdního pruhu (LDW). Model E3 navíc nabízí přední parkovací senzory, které zvyšují bezpečnost při parkování.

Výhody a nevýhody modelu DongFeng Box

Výhody

  • Kompaktní rozměry a snadné parkování
  • Vynikající poměr cena-výkon
  • Rychlé DC nabíjení u verzí E2 a E3
  • Rozšířená záruka na baterii až 8 let

Nevýhody

  • Nižší dojezd verze E1 (240 km WLTP)
  • Chybějící adaptivní tempomat u všech verzí

Nejlepší volba z hlediska poměru cena/výkon

Při zohlednění ceny a výbavy vychází jako nejlepší volba varianta 42,3 kWh E2. Nabízí větší dojezd než základní verze E1 a přitom je jen o něco dražší. Model E3 je sice vybaven lépe, avšak jeho vyšší cena již nemusí být pro všechny zájemce optimální.

Štítky

  • EV novinky
  • Dongfeng

Mohlo by vás zajímat

MG4 | zdroj: news.mgmotor.eu

MG v Evropě poprvé pokořilo 300 000 prodaných vozů. Klíčem k rekordnímu roku je masivní zájem o hybridy
Automobilka MG Motor dnes v Evropě potvrdila historický úspěch, který ještě před pár lety čekal jen málokdo. Ještě před koncem roku 2025 překonala hranici 300 000 prodaných vozů, k čemuž jí dopomohl z...

MG4 | zdroj: news.mgmotor.eu

MG4 Anxin Edition: Světově první masově vyráběný elektromobil s polopevnou baterií míří k zákazníkům
Zatímco jiní o pevných bateriích jen mluví, MG je právě začalo doručovat prvním zákazníkům. Model MG4 Anxin Edition boří mýty o nedostupnosti špičkových technologií – nabízí extrémní odolnost proti po...

Baterie

Průlom ve výrobě baterií s pevným elektrolytem: Linky na 8 GWh jsou realitou, BYD je blíž, než jsme čekali
Zapomeňte na sliby o vzdálené budoucnosti. Zatímco se svět upínal k laboratorním testům, dodavatel gigantu BYD potichu spustil první skutečně velkokapacitní linky na výrobu solid-state baterií. S kapa...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Elektromobily ve Velké Británii dosáhly rekordního podílu 51,4 % trhu

Elektromobily a hybridní vozidla poprvé v historii překonaly ve Velké Británii 50% podíl na trhu nových aut. V listopadu dosáhly... >>

Věda potvrzuje: Každých 10 % více elektromobilů zlepší ovzduší o 1,1 %. Výsledky jsou vidět nejen v Pekingu

Po desetiletích extrémního smogu čínská města konečně dýchají. Vědecké studie analyzující miliony jízd v Pekingu, Šanghaji a... >>

Solid-state Li-S baterie z Fraunhoferu: Dvojnásobná energie a dojezd přes 1000 km?

Vědci z Fraunhoferova institutu IWS v Drážďanech dosáhli zásadního pokroku ve vývoji lithium-sulfurových (Li-S) baterií. Jejich inovativní... >>

Volvo posílá domů 73 elektrobusů. Malé město dělá, co velká česká města jen plánují

Představte si: město s 115 tisíci obyvateli objedná najednou 73 elektrobusů a do dvou let kompletně zbaví městskou dopravu dieselu. Ne v... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Lübeck, GermanyLübeck, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Imperia, ItalyImperia, Italy
10 míst • 150 kW • ne-Tesla
Luçon, FranceLuçon, France
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Eschborn - Ginnheimer Straße, GermanyEschborn, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Katowice, Poland - E.LeclercKatowice, Poland
4 míst • 125 kW
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.